کوییک s و ساینا s ؛ کدام را بخریم؟ + مشخصات فنی، امکانات و قیمت

از دست ندهید

کوییک s و ساینا s ؛ کدام را بخریم؟ در این گزارش مقایسه ای انجام داده ایم بین مشخصات فنی، آپشن ها و ظاهر این دو محصول شرکت خودروسازی سایپا.

بیت ران – مشخصات فنی خودرو کوییک s و ساینا s در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را بخرید.

یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، ۲  خودرو کوییک s  و ساینا s است. این ۲ خودرو محصول جدید سایپا هستند که این روزها در پیش فروش خودرو مورد عرضه قرار گرفته است.  در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید.

کوییک S چه امکاناتی دارد؟

کوییک S یکی از محصولات تولیدی گروه خودروسازی سایپاست که می توان آن را نسخه فیس‌لیفت و جدید کوییک دانست.  این محصول جدید و جوان پسند در بخش طراحی دستخوش تغییراتی شده است تا ظاهری مدرن‌تر نسبت به گذشته پیدا کند.

کوییک s

در نمای ظاهری این خودرو تغییراتی از جمله طراحی گرافیک چراغ‌ها، طراحی سپر‌ها و جلوپنجره را نام برد. این خودرو شباهت زیادی به ساینا S دارد. کوییک فیس‌لیفت به پیشرانه M ۱۵ مجهز است که ۱۵۰۳‌ سی‌سی حجم دارد و قدرت ۸۷ اسب‌بخار با گشتاور ۱۲۸ نیوتون‌متری تولید می‌کند.

کوییک s

جعبه‌دنده ۵ سرعته دستی توان پیشرانه را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. احتمال دارد در آینده نیز جعبه‌دنده اتوماتیک AT جایگزین نمونه CVT در این هاچ‌بک کراس شود. از امکانات پایه در این خودرو می‌توان به کیسه هوای راننده و سرنشین، ترمز ABS، EBD و BA، فرمان هیدرولیک، غربیلک فرمان طرح D، تهویه دستی الکتریکی، چراغ روشنایی روز، پشت آمپر جدید، سنسور پارک عقب، کامپیوتر سفر، نمایشگر تعویض دنده GSI و سامانه مدیریتی BCM اشاره کرد.

ساینا s چه امکاناتی دارد؟

ساینا s نیز خودرو تولیدی گروه خودروسازی سایپاست که این خودرو فیس لیفت ساینا به شمار می رود. این خودرو با طراحی متفاوتی وارد بازار می شود و اولین چیزی که در این خودرو پس از تغییر به چشم می خورد طراحی متفاوت چراغ های جدید و سپر آن است. به نظر می آید سایپا سپر کوییک را با کمی تغییر روی ساینا جدید نصب کرده است و به نوعی می توان این ۲ خودرو را شبیه یکدیگر دانست.

 ساینا s

در این خودرو همچنین در قسمت عقب گرافیک جدیدی نمایان شده که شامل طراحی متفاوت چراغ ها و سپر جدید است همچنین در پایین سپر ساینا اس یک دفیوزر جدید دیده می شود که جلوه اسپرتی خوبی ایجاد می کند. در نمای کناری تفاوت عجیبی دیده نمی شود و تقریبا بدون تغییر مانده است.

سایپا موتور ۱.۵ لیتری ساینا S را بدون تغییر نگه داشته است. موتوری که ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و برای این وزن و این ابعاد کاملا کافی است. ساینا در نسل قبلی هم خودروی سرحال و پرشتابی بود و ساینا اس هم راضی کننده خواهد بود. گفته می‌شود ساینا اس ممکن است به جای گیربکس CVT از گیربکس اتوماتیک AT بهره ببرد که بهتر است در نمونه اتوماتیک چند اسب بخاری به ساینای جدید اضافه شود.

 ساینا s

در کل ساینا اس یک خودروی نسبتا پرشتاب در رده قیمتی خود، با طراحی زیبا و امکانات مناسب است.

خودرو

ساینا s
 کوییک s
کشور سازنده
ایران
ایران
سال (طراحی)
۱۳۹۹ ۱۳۹۹
موتور
۴ سیلندر ۸ سوپاپه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۱۵۰۳سی سی ۱۵۰۳سی سی
حداکثر قدرت
۸۷ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه ۸۷ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۲۸ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۵ دنده دستی CVT یا ۵ دنده دستی
۴۲۱۵ طول – ۱۶۶۳ عرض – ۱۴۸۴ ارتفاع ۴۰۰۵ طول – ۱۶۷۸ عرض – ۱۴۹۲ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۴۱۵ میلیمتر ۲۴۱۵ میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
۷ لیتر در هر صد کیلومتر ۷.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
۴۱ لیتر ۴۱ لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۴ یورو ۴
ترمز و پایداری
ترمز جلو دیسکی – ترمز عقب کاسه ای – مجهز به سیستم پیشرفته ترمز ABS+ EBD ترمز جلو دیسکی عقب کاسه ای – ABS – EBD – BA – ESC
کیسه هوا
دارای ۲ ایربگ (راننده و سرنشین جلو) کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتی
قابلیت پخش MP3 و USB و AUX نمایشگر ۷ اینچی لمسی – رهیاب – بلوتوث – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان
دیگر تجهیزات
رینگ ۱۴ اینچی – فرمان هیدرولیک – مجهز به سیستم ضد سرقت (Immobilizer) – شیشه بالابرهای برقی جلو – گرمکن شیشه عقب – کلید مجهز به ریموت

قابل سفارش: سنسور پارک دنده عقب – آینه ها با قابلیت تنظیم برقی – شیشه بالابر برقی عقب – سیستم تهویه مطبوع دیجیتال

فرمان برقی یا هیدرولیک نسبت به مدل – رینگ های ۱۴ اینچی آلومینیومی – سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS – سیستم هشدار سرقت با بوق VAS – چراغ های مخصوص روز – استارت دکمه ای – سیستم ورود بدون کلید – دوربین عقب – سنسور پارک عقب – کروز کنترل

خودرو در سه مدل ارایه می شود که نسبت به مدل بعضی از تجهیزات بالا روی آن نصب شده است

این روزها خودروی ساینا اس در بازار ۱۸۰ میلیون تومان معامله می شود.

قیمت کارخانه این محصول سایپا ۱۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید:

کوییک اس و تصاویر آن ؛ این محصول در دو تیپ تولید می شود

خط تولید کوییک آر پلاس + جزئیات مراحل تولید

کوییک آر ـ R چگونه خودرویی است؟/ خصوصیات و مشخصات فنی

منبع: باشگاه خبرنگاران




5 دیدگاه

  1. کوئیک که همون کمپلت سایناست و ساینا هم که تماما همون تیباست و تیبا هم که کلا همون پرایده بعد نمیدونم چرا بعضی ها پاره میکنن خودشونو برای موتور و تعلیق پرایدی این ماشینا که اله و بِله و موتور ریو هست و از این حرفا. عزیزان اولا موتور ریو منسوخ شده هست و تنها ۹۰ اسب بخار داره و ۱۶ سوپاپه و اسم موتور فرق میکنه با M13 پراید که تو تیبا و ساینا و کوییک و شاهین شده M15 و چند عدد به گشتاور ضعیف پراید اضافه شده و تپوندن تو ماشین شما! برید مشحصات فنی درج شده خود سایت سایپا رو بخونید بعد!

  2. به خدا ماشین خوبیه من تیبا دارم الان سه ساله دارمش فقط سیبک فرمون و دوتا بلبرینگ چرخ جلو عوض کردم شتابش هم عالیه ۲۰۰کیلومتر پژو میگیرم راحت بدون صدا و کم خرج پژو داشتم هرروز به خودم فهش میدادم ده سال پژو ۴۰۵ داشتم هیچ پس انداز نکردم بدهکار هم شدم الان راحتم ماشین خوبیه اگرموتورش بیشتر تقویت کنند مثلا ۱۶۰۰بکنن باور کنید زانتیا میگیره ۱۶سوپاپ بشه دیگه صادر میشه فقژ صندلی هاش کوتاه هستند و دید جلو کمه پراید دید جلوش خیلی بهتر تیباست الان شبه که من نظر میدهم شب خوش

    • اتفاقا خانم بنده هم تیبا داره و از زیر و بم این خودرو اطلاع دارم!
      بله ماشین خوبیه تا وقتی سوار بهتر از تیبا نشده باشی! ماشینی که ۸ سوپاپ باشه تو دور موتور دو و نیم با صدای موتور مغز شل کن ماشین نیست ارابه هست! برحسب حجم موتور و گشتاور مصرف سوختش هم ایده آل نیست و اندازه یه موتور TU5 مصرف داره تازه کارایی TU5 کجا و این موتور پرایدی کجا!
      ترمز های بشدت ضعیف و غیر ایمن، صفحه دیسک بشدت ضعیف و ابتدایی، عدم تعادل خودرو در سرعت ۱۰۰ به بالا، کیفیت ادوات داخلی در حد خودروهای ۶۰ سال پیش هم نیست. حالا من موندم کجای این ماشین خوبه!؟

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط