کمبود تراشه‌ کامپیوتری خودرو دردسرساز شد؛ آلمان کم آورد

از دست ندهید

در پی تداوم کمبود تراشه‌ کامپیوتری خودرو ، خودروسازان به ناچار به کاهش تولید در خطوط کارخانه های خود تن داده اند. دایملر و فولکس واگن، تویوتا و دیگر شرکت های بزرگ جهانی واکنش دادند.

بیت ران – ادامه کمبود تراشه‌های کامپیوتری خودروسازان را ناگزیر کرده تا تولید خود را کماکان کاهش دهند. دایملر هفته گذشته اعلام کرد که سرعت تولید در کارخانه‌هایش در آلمان و مجارستان فعلا به حالت عادی برنمی‌گردد. فولکس‌واگن هم به همین دلیل کاهش تولید در کارخانه‌هایش در آلمان را تمدید کرده است.

تراشه کامپیوتری خودرو

استلانتیس، بزرگ‌ترین کارخانه وانت‌سازی در اروپا را که در ایتالیا برای فیات، پژو و سیتروئن ماشین می‌سازد تعطیل کرده است. این کارخانه اعلام کرده که کمبود چیپ‌های کامپیوتری به احتمال زیاد بر تولید در کارخانه‌های دیگر این شرکت هم تاثیر خواهد گذاشت.

تراشه‌ کامپیوتری خودرو
کمبود تراشه‌ کامپیوتری خودرو و کاهش تولید در شرکت های بزرگ
تویوتا که همواره در صدر پرفروش ها ست، سرعتش را کم کرد

وضعیت در خارج از اروپا بهتر نیست. تویوتا می‌گوید که مجبور است تولیدش در ماه سپتامبر را تا ۴۰ درصد کاهش دهد و به جای ۹۰۰ هزار دستگاه، ۵۴۰ هزار دستگاه ماشین خواهد ساخت. فورد هم به همین دلیل مجبور شده تا کارخانه تولید وانت F-150، پرفروش‌ترین ماشین آمریکا را یک هفته تعطیل کند.

همزمان شرکت ژاپنی رم (Rohm) که از تولیدکنندگان اصلی تراشه‌های کامپیوتری برای خودروسازان است، اعلام کرده که انتظار دارد کمبود این کالا دستکم تا پایان سال آینده میلادی ادامه داشته باشد.

این شرکت برای افزایش تولید ۷۰ میلیارد ین (۶۳۶ میلیون دلار) سرمایه‌گذاری کرده اما می‌گوید به خاطر تاخیر در نصب ماشین‌آلات نتیجه این سرمایه‌گذاری به سرعت دیده نخواهد شد.

مشکل کمبود تراشه‌های کامپیوتری با آغاز بحران کرونا آغاز شد. همه‌گیری ویروس باعث افزایش تقاضا برای کالاهای الکترونیکی شد که همه نیاز به تراشه دارند. موج جدید ابتلا به ویروس کرونا در جنوب شرق آسیا، باعث شده تا در چند هفته گذشته تولید تراشه‌ها باز هم کاهش یابد.

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره انواع پدال خودرو ؛ ایرادهای گاز و ترمز و کلاچ و شرایط استفاده از آنها

آیا خرابی سنسور اکسیژن مصرف سوخت خودرو را افرایش می دهد؟

سیستم تعلیق و فنربندی خودرو شامل چه اجزایی ست و چگونه کار می کند؟

آشنایی با انواع باتری ماشین، فناوری‌ها و نحوه نگه‌داری از آنها




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط