هیوندای روبو تاکسی در مونیخ رونمایی شد+مشخصات تاکسی هوشمند کره ای

از دست ندهید

کراس اوور هوشمند هیوندای مبتنی بر مدل Ioniq5 ساخته شده است. هیوندای روبو تاکسی به سنسورهای هوشمند بسیاری مجهز است. در کمتر از سه سال آینده این خودرو برای خدمت رسانی به انسان ها وارد ناوگان حمل و نقل عمومی خواهد شد.

بیت ران – مهدی درفشی: هیوندای روبو تاکسی یک خودرو هوشمند است و بر پایه مدل Ioniq5 توسعه یافته است. هیوندای برای ساخت این تاکسی هوشمند از سیستم رباتیک سطح چهار استفاده کرده است. این سیستم توسط توسط موشنال توسعه یافته است.

استفاده بیش از ۳۰ سنسور در تاکسی روباتیک هیوندای

بیش از ۳۰ سنسور در اطراف هیوندای روبو تاکسی نصب شده است. این سنسورها قابلیت بررسی ۳۶۰ درجه خودرو و ارائه وضوحی بالا از تصاویر بیرونی دارند.

هیوندای و موشنال اعلام کردند که این روبو تاکسی از سال ۲۰۲۳ با همکاری LYFT، خدمات عمومی را آغاز خواهد کرد. هیوندای روبو تاکسی اولین محصول تجاری موشنال است. موشنال یک شرکت آمریکایی است که سال گذشته توسط هیوندای و آپتیو تاسیس شد.

این کراس اوور الکتریکی، توانایی رانندگی خود را با طیف استفاده از تعداد بسیاری از سنسورها که به قسمت بیرونی خودرو متصل است، به پردازنده مرکزی ارسال می کند. برخی پشت قوس چرخ جلو هستند که ممکن است دریچه ترمز در آن قرار داشته باشد. سایر سنسورها روی سقف قرار گرفته اند. بیش از ۳۰ سنسور شامل دوربین، رادار و لیدار که نمای اطراف را با وضوح بالا برای رانندگی خودران ایمن ارائه می دهند.

امکان کنترل از راه دور

این دو شرکت مدعی هستند که برای افزایش ایمنی سیستم خودران این تاکسی با افزونگی در همه عملکردها، سیستم های هدایت پذیری و ترمز توسعه یافته است. از دیگر قابلیت های هیوندای روبو تاکسی می توان به کنترل از راه دور توسط اپراتور اشاره کرد.

در صورت برخورد با حوادث پیش بینی نشده، اپراتور می تواند از راه دور مسیر این تاکسی هوشمند را تغییر دهد.با توجه به اینکه کلیه سنسورها در بیرون از هیوندای روبو تاکسی قرار گرفته است، در طراحی فضای داخلی، تمرکز بسیاری بر فضای سرنشینان شده است.

به طور رسمی، از روز گذشته دوشنبه ۱۵ شهریور ماه ۱۴۰۰ / ۶ سپتامبر ۲۰۲۱، نمایشگاه خودرو مونیخ افتتاح شد. این نمایشگاه تا ۲۱ شهریور ماه / ۱۲ سپتامبر، میزبان علاقه مندان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نمایشگاه خودرو مونیخ افتتاح شد / اولین رویداد بزرگ خودرویی اروپا پس از کرونا
رنو مگان برقی در نمایشگاه مونیخ رونمایی شد/ فرانسوی بازیافتی در راه بازار!
مرسدس بنز AVTR در نمایشگاه خودرو مونیخ؛ خودرویی که ذهن شما را می خواند
مدل مفهومی شماره یک، کراس اوور برقی اسمارت در نمایشگاه خودرو مونیخ



پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط