یک مقام ارشد رنو در گفت و گو با بیت ران: شاید به ایران بازگردیم

از دست ندهید

یک مقام ارشد رنو گفت: در صورت توافق آمریکا و ایران در برجام، به ایران باز خواهیم گشت.

بیت ران – مهدی درفشی: بر اساس آنچه که این مقام ارشد در غرفه رنو در نمایشگاه خودرو مونیخ به بیت ران گفت: برنامه تولید محصولات رنو در ایران همچون گذشته است.

وی تاکید کرد: رنو قصد بازگشت به بازار ایران را دارد. اگر چه این بازگشت، منوط به توافق طرفین در برجام است. برنامه های قبلی رنو برای بازار ایران، کماکان پا بر جا است. اما به دلیل وجود مشکلات پیش آمده در برجام و تحریم صنعت خودرو ایران، این برنامه ها متوقف شده است.

به گزارش بیت ران، وابستگی خودروسازی ایران به شرکت‌های فرانسوی، سابقه‌ای طولانی دارد. این موضوع به‌ وضوح در چند دهه تاریخچه‌ فعالیت سایپا و ایران‌ خودرو دیده می‌شود.

در سمت دیگر ماجرا، بازار انحصاری ایران نیز برای رنو، سیتروئن و پژو جذاب است؛ چراکه می‌توانند طی توافق با غول‌های خودروسازی ایران، بدون نگرانی از حضور رقبای خارجی، فرایند مونتاژ و فروش به جامعه‌ ۸۰ میلیون نفری کشورمان را انجام بدهند.

نخستین تماس رسمی قدرت‌های اقتصادی جهان با ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جدید، از طریق امانوئل مکرون (رئیس‌جمهور فرانسه) انجام شد. طبق آنچه از محتوای گفت‌وگوی یک‌ساعته رئیسی و مکرون در رسانه‌های مختلف مطرح شده است، طرفین علاوه بر صحبت در مورد مسائل سیاسی و منطقه‌ای، از ضرورت تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری خود نیز سخن گفته‌اند.

در این تماس، رئیسی از توسعه روابط با فرانسه بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل صحبت به میان آورده و بر توسعه روابط دو کشور به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری تأکید کرده است. رئیس‌جمهوری فرانسه خواستار تداوم گفت‌وگو بین تهران و پاریس با هدف عمیق‌تر شدن روابط دوجانبه شده است. مکرون همچنین تأکید کرده که فرانسه به دنبال راه‌حلی برای احیای برجام و امیدوار است مذاکرات در این مورد دوباره آغاز شود.

بیشتر بخوانید:

نمایشگاه خودرو مونیخ افتتاح شد / اولین رویداد بزرگ خودرویی اروپا پس از کرونا
رنو مگان برقی در نمایشگاه مونیخ رونمایی شد/ فرانسوی بازیافتی در راه بازار!
مرسدس بنز AVTR در نمایشگاه خودرو مونیخ؛ خودرویی که ذهن شما را می خواند
مدل مفهومی شماره یک، کراس اوور برقی اسمارت در نمایشگاه خودرو مونیخ
هیوندای روبو تاکسی در مونیخ رونمایی شد+مشخصات تاکسی هوشمند کره ای



پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط