موتور الکتریکی فورد “الومینیتور” برای فروش به سایر خودروسازان معرفی شد

از دست ندهید

موتور الکتریکی فورد “الومینیتور” برای فروش به سایر خودروسازان معرفی شد. مشخصات فنی این موتور را بشناسید.

بیت ران – فورد موتور الکتریکی الومینیتور را برای فروش به سایر خودروسازان معرفی کرد که ۲۸۱ اسب بخار قدرت، ۴۳۱ نیوتن‌متر گشتاور و ۳۹۰۰ دلار قیمت دارد. این محصول در نمایشگاه SEMA امسال رونمایی خواهد شد.

فورد روی تولید موتور الکتریکی کار می‌کند و آن را در نمایشگاه SEMA در ماه نوامبر به نمایش خواهد گذاشت. به گزارش Carscoops، این موتور الکتریکی الومینیتور (Eluminator) نام دارد و فورد آن را به‌طور رسمی در مراسمی رونمایی کرد. این موتور الکتریکی پاییز امسال در دسترس قرار خواهد گرفت و به‌عنوان پیشنهادی ایده‌آل برای خودروهای الکتریکی اعلام شده است.

فورد خیلی به جزئیات زیادی درباره‌ی الومینیتور اشاره نکرد؛ اما گفته می‌شود این موتور الکتریکی ۲۸۱ اسب بخار قدرت و ۴۳۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

این‌ها ارقام قابل قبولی هستند و هائو تای تانگ، مدیر ارشد عملیات و پلتفرم محصول فورد، می‌گوید خروجی الومینیتور بیشتر از مدل برقی موستانگ است. علاوه بر این، فایل‌های CAD منتشرشده توسط فورد پرفورمنس نشان می‌دهد که موتور الکتریکی الومینیتور ۵۷۰ میلی‌متر طول دارد و به‌طور در خور توجهی کوچک‌تر از پیشرانه‌های سنتی فورد است. گفته می‌شود این موتور الکتریکی باید بسته باتری همراه داشته باشد.

با توجه به صفحه‌ی محصول، این همان موتوری است که در موستانگ Mach-E GT پیدا می‌کنید.

احتمالاً این موتور الکتریکی روی محور عقب سوار می‌شود؛ زیرا ارقام پیشنهادی آن با موستانگ Mach-E دوربرد و موتور عقب مطابقت دارد. فورد به برخی مشخصات دیگر نیز اشاره می‌کند؛ وزن این موتور به ۹۲ کیلوگرم می‌رسد که کمی کمتر از نصف وزن پیشرانه‌ی ۵ لیتری خورجینی هشت سیلندر کایوت است.

موستانگ مک ای جی تی / Mustang Mach E GT

مقایسه قیمت محصولات 

به گزارش اتوبلاگ، قیمت موتور الکتریکی فورد الومینیتور ۳۹۰۰ دلار است. برای مقایسه بد نیست بدانید که پیشرانه‌ کایوت با قیمت ۹۵۰۰ دلار و پیشرانه‌ گودزیلا با قیمت ۷۰۰۰ دلار عرضه می‌شود.

اما نکته اینجا است که چیز زیادی همراه این موتور وجود ندارد. خریداران تنها موتور الکتریکی، مهارهای سیم‌کشی با ولتاژ پایین و بالا و لوله‌ تهویه را دریافت می‌کنند؛ اما کنترلر، شارژر یا بسته باتری برای خریداران ارائه نمی‌شود.

احتمالا فورد نوعی بسته باتری و سایر قطعات پشتیبانی را با پرداخت هزینه عرضه خواهد کرد تا به خریداران برای تبدیل مدل احتراقی به خودروی الکتریکی کمک کند.

ما همچنین تصور می‌کنیم که چنین امکاناتی، هزینه‌ نهایی را تا حدود زیادی افزایش می‌دهد. حتی اگر خریداران بسیاری از قطعات را از جای دیگر تهیه کنند، قیمت نهایی ارزان نخواهد بود.

فورد تنها خودروسازی نیست که روی موتورهای برقی کار می‌کند و شورولت نیز سال گذشته K5 بلیزر ۱۹۷۷ برقی را معرفی کرد. این محصول دارای بسته باتری ۶۰ کیلووات ساعت و همچنین موتور الکتریکی با قدرت ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۱ نیوتن‌متر گشتاور است.

بسیار هیجان‌انگیز است که تولیدکنندگان بیشتری شروع به ارائه قطعات قوای محرکه برقی می‌‌کنند. ما بی‌صبرانه منتظریم تا ببینیم فورد چه چیزهای دیگری برای تبدیل مدل‌های احتراقی به خودروی برقی ارائه می‌دهد و می‌توانیم در نمایشگاه SEMA امسال اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

بیشتر بخوانید:

گشتاور موتور چیست؟ عملکرد آن در موتور خودرو چگونه است؟

مشخصات موتور XU7 پلاس چیست؟ / موتور جدید خودرو پژو پارس را بشناسید

جزئیات فنی موتور سه سیلندر / امکان استفاده سایپا از موتور سه سیلندر ایران خودرو

منبع: زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط