طلب سنگین قطعه سازان از صنعت خودرو، زیان بالای خودروسازان + جزئیات بدهی

از دست ندهید

وضعیت قطعه سازان خودرو کشور در چه حالی است؟ گزارش ها از طلب سنگین قطعه سازان از صنعت خودرو و زیان بالای خودروسازان حکایت می کند. جزئیات زیان های مالی قطعه سازان در ادامه آمده است.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: بر اساس آخرین گزارش ها هم قطعه سازان و هم تولید کنندگان خودرو با زیان های چند ده هزار میلیارد تومانی طرف هستند.

از طرفی خودرو هر روز در حال گران شدن است و قیمت های بازار آزاد به شدت با قیمت کارخانه اختلاف دارد و این اختلاف هر روز بیش تر می شود.

خودروسازان ناراضی، قطعه سازان ناراضی و مصرف کنندگان از این دو ناراضی تر هستند و می توان گفت در حال حاضر تنها واسطه ها و دلالان راضی و خشنود هستند.

طلب شصت و پنج هزار میلیارد تومانی
طلب سنگین قطعه سازان از صنعت خودرو
طلب شصت و پنج هزار میلیارد تومانی قطعه سازان

آخرین گزارش وضعیت قطعه سازان خودرو کشور که توسط انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور تدوین و در اختیار بیت ران قرار گرفته است خبر از طلب شصت و پنج هزار میلیارد تومانی قطعه سازان خودرو از سایپا و ایران خودرو می دهد.

از این مبلغ حدود بیست و پنج هزار میلیارد تومان از بدهی خودروسازان در قالب تفاهم نامه ای سه جانبه که شامل خرید دین، اوراق گام و LC داخلی است تعیین تکلیف شده است.

اما این تعیین تکلیف در حالی است که دو خودروساز بزرگ هم با زیان مالی بسیار بالای هشتاد و پنج هزار میلیارد تومانی روبرو هستند و می توان گفت تفاهم نامه امضا شده میان خودروسازان و قطعه سازان چندان هم مطمعن نیست، چرا که ارزش سهام و دارایی خودروسازان هر روز با افت بیشتری مواجه می شود و آن ها به خود بانک ها هم بدهی دارند.

طلب شصت و پنج هزار میلیارد تومانی

واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل شده صنعت قطعه سازی

از حدود ۱۲۰۰ قطعه ساز رسمی کشور بیش از ۴۰۰ واحد تعطیل و یا نیمه تعطیل شده اند و آن هایی که هنوز مشغول به کار هستند هم با ضررهای ذکر شده مواجهند و با ادامه این روند به زودی در آستانه تعطیلی قرار می گیرند.

۵۵۰ هزار نفر هم شاغلین مستقیم این صنعت هستند، که تعداد آن ها مرتبا در حال نوسان و تعدیل است.

مشکلات اصلی صنعت قطعه سازی کشور

بر اساس گزارش ها در حال حاضر پنج مشکل بزرگ در صنعت قطعه سازی خودرو کشور وجود دارد که حل شدن آن ها شاید بتواند صنعت خودروسازی را تسکین دهد.

اما این مشکلات چه هستند؟

بحران نقدینگی، حل مشکل قیمت فروش خودرو و قطعات آن، دشواری تامین مواد اولیه، واردات قطعاتی که ساخت داخل دارند و تخریب جایگاه صنعت خودرو در نظر مردم و مسوولین از جمله مشکلات اصلی این صنعت هستند.

بیشتر بخوانید:

مشکل خودروهای تکمیل نشده در انبار خودروسازان چیست؟ / خودروسازان در دام دولت

تارا ایران‌خودرو با چند درصد داخلی‌سازی به دست مشتریان خواهد رسید؟

پرفروش ترین خودورها در هر کشور از کدام برند هستند؟

قیمت خودرو




1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط