محصولات جدید سایپا چه زمانی عرضه خواهند شد؟ / حواله داران خودرو ساندرو بخوانند!

از دست ندهید

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن پاسخ به این پرسش که محصولات جدید سایپا چه زمانی عرضه خواهند شد، از به صفر رسیدن تعهدات معوق این شرکت خبر داد.

بیت ران – مهدی درفشی: در نشست خبری اصحاب رسانه با مجید باقری، قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش، وی از به صفر رسیدن تعهدات معوق این شرکت خبر داد.

به گفته وی سایپا ۵۲۰ هزار تعهد داشت که تعداد ۳۰۰ هزار تعهد معوق بود. تعداد تعهدات معوق سایپا به صفر رسیده است. سایپا اکنون ۱۷۰ هزار تعهد دارد. از ابتدای امسال تاکنون، این شرکت ۲۰۵ هزار دستگاه خودرو فاکتور کرد.

خودروها به محض فاکتور شدن، به مشتریان تحویل نخواهند شد

باقری درباره زمان تحویل خودرو به مشتریان پس از فاکتور شدن گفت: خودروها به محض فاکتور شدن، حدود ۱۱ روز زمان خواهد برد تا به مشتریان تحویل شوند. پیش تر مشتریان باید برای مراحل احراز سکونت به مراکز تعویض پلاک مراجعه می کردند. اما مدتی است که این امر توسط سایپا صورت می گیرد. بروکراسی های اداری برای شماره گذاری و کمبود خودرو بر، باعث زمان بر شدن تحویل خودرو به مشتریان است. در صورت تاخیر در تحویل خودرو به مشتریان، سود تاخیر در تحویل به آن ها تعلق خواهد گرفت.

تاخیر فقط در فاکتور شدن شاهین و کوییک R

باقری همچنین اظهار کرد: فقط فاکتور شدن دو مدل شاهین و کوییک R از محصولات سایپا با تاخیر همراه بود. اکنون تعهدات معوقی برای این خودروها نیز وجود ندارد و در دو روز گذشته، همه فاکتور شدند. برای فاکتور کردن تعهدات جدید نیز تا آخر شهریورماه فرصت وجود دارد.

تکلیف حواله داران محصولات رنو چیست؟

قائم مقام مدیرعامل سایپا درباره حواله داران خودروهایی که امکان تولید آن ها وجود ندارد، نیز گفت: پس از اعمال تحریم علیه صنعت خودروسازی ایران، رنو با وجود داشتن تعهد، با بد عهدی تمام ایران را ترک کرد. بنابراین سایپا برای پاسخ به تعهدات معوق رنو، محصولات داخلی را در طرح تبدیل به حواله داران ارائه داد. افرادی که در سال ۹۶ و ۹۷ خودروهای رنو را ثبت نام کردند، در صورت شرکت در طرح تبدیل سایپا، هزار و ۷۰۰ درصد سود بدست خواهند آورد.

در صورت بازگشت رنو، امکان تولید محصولات پیش فروش شده وجود ندارد

باقری افزود: حدود ۲۶ هزار نفر در طرح تبدیل محصولات رنو ثبت نام کردند. مابقی مشتریان نیز برای شرکت در این طرح تردید دارند. آن ها معتقدند که مونتاژ رنو مجددا شروع خواهد شد و آن ها خودروهای خود را دریافت خواهند کرد. از این مشتریان نیز خواهشمندیم که در طرح تبدیل شرکت کرده و نسبت به تعیین وضعیت خودروی خود اقدام کنند. چرا که خودروهای پیش فروش شده در گذشته، با وجود استانداردهای ۸۵گانه، امکان دریافت مجوز تولید و حتی واردات را نخواهند داشت.

شاهین در مراحل اولیه ورود به جدول کیفی استاندارد

باقری افزود: تاکنون ده هزار دستگاه شاهین تولید و وارد خیابان های کشور شده است. برای ورود به جدول کیفی استاندارد، این خودرو در حال گذراندن مراحل اولیه است. بزودی این خودرو نیز وارد رقابت کیفی با سایر رقبا خواهد شد.

آغاز تولید محصولات جدید سایپا از زمستان

باقری در مورد زمان عرضه محصولات جدید سایپا گفت: تولید شاهین اتوماتیک از دی ماه سال جاری آغاز خواهد شد. خودروهای آریا و اطلس نیز به ترتیب از بهمن و اسفندماه، وارد چرخه تولید خواهند شد. مشخصات خودروها، پیش از فروش اعلام خواهد شد. در صورت اعمال هرگونه تغییر در بخش فنی و …، تغییرات پیش از آغاز فروش به مشتریان اعلام خواهد شد.

سایپا فعلا برنامه ای برای پیش فروش محصولات ندارد

باقری در مورد پیش فروش محصولات سایپا گفت: به تازگی شورای رقابت با ابلاغ مصوبه ای، از پیش فروش خودرو جلوگیری کرد. با توجه به وجود چنین مصوبه ای، تا زمان تعیین تکلیف آن، در سال جاری هیچ محصولی را پیش فروش نخواهیم کرد. برنامه فروش محصولات صرفا فروش فوق العاده خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

ب ام و i Vision خودروی شهری قابل بازیافت در نمایشگاه مونیخ
مرسدس بنز EQE 350 در نمایشگاه خودرو مونیخ/اس‌کلاس‌برقی در ابعاد کوچک‌تر؟
رنو ۵ جدید در نمایشگاه خودرو مونیخ /سوپر مینی خاطره انگیز برقی شد
هیوندای روبو تاکسی در مونیخ رونمایی شد+مشخصات تاکسی هوشمند کره ای
مدل مفهومی شماره یک، کراس اوور برقی اسمارت در نمایشگاه خودرو مونیخ

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

اطلس دنده ای هم قیمت پژو ۲۰۶ صفر کیلومتر!

اطلس دنده ای G سایپا یا همان کوییک فیس لیفت، جدیدترین خودرو سایپا است که وارد بازار شده‌ و...

پست‌های مرتبط