رنو ۵ جدید در نمایشگاه خودرو مونیخ /سوپر مینی خاطره انگیز برقی شد

از دست ندهید

بزودی، رنو ۵ جدید وارد بازار خواهد شد. البته این سوپر مینی خاطره انگیز نسبت به قبل متفاوت خواهد بود. چرا که دیگر خبری از استفاده از موتورهای درون سوز در این خودرو نیست.

بیت ران – مهدی درفشی: رنو ۵ جدید که برای اولین بار در نمایشگاه خودرو مونیخ به نمایش درآمده است، یکی از هفت خودروی الکتریکی این شرکت فرانسوی است که تا سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه خواهند شد.

احتمالا بر اساس برنامه مدیرعامل رنو، لوکا دی مئو، برای دستیابی به سود بیشتر، رنو ۵ جدید از سال ۲۰۲۳ تولید خواهد شد. رنو در ساخت این خودرو از پلتفرم CMF-BEV استفاده کرده است. این پلتفرم زیر بنای کپچر، کلیو، نیسان جوک و داچیا ساندرو نیز هست.

مشخصات این خودرو تاکنون اعلام نشده است. اما طبق گفته های مدیرعامل رنو، قیمت این خودرو حدود ۳۰ هزار یورو خواهد بود. به گفته او، این رقم با مقیاس و پیشرفت در فناوری باتری به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

احتمالا، رنو ۵ جدید در خط تولید، جایگزین خودرو Zoe خواهد شد. رنو ۵ جدید با نسخه تمام الکتریکی خودروهای پژو ۲۰۸ و اوپل کورسا از گروه استلانتیس توانایی رقابت خواهد داشت.

با رنو ۵ دوست داشتنی آشنا شوید

رنو ۵ یکی از خودروهای محبوب، پر فروش و خاطره انگیز فرانسوی است. رنو ۵ از سال ۱۹۷۲ تا ۱۹۹۶ به تولید رسید. رنو پنج در دو نسل و نسخه های سه درب و پنج درب به تولید رسید. به موازات بازار جهانی، رنو ۵ در ایران نیز عرضه شد. در ایران نیز رنو ۵ از محبوبیت خاصی برخوردار بود. هنوز نیز علاقه مندان به خودروهای کلاسیک، رنو ۵ را دوست دارند.

بیشتر بخوانید:

هیوندای روبو تاکسی در مونیخ رونمایی شد+مشخصات تاکسی هوشمند کره ای
مدل مفهومی شماره یک، کراس اوور برقی اسمارت در نمایشگاه خودرو مونیخ
مرسدس بنز AVTR در نمایشگاه خودرو مونیخ؛ خودرویی که ذهن شما را می خواند
رنو مگان برقی در نمایشگاه مونیخ رونمایی شد/ فرانسوی بازیافتی در راه بازار!
نمایشگاه خودرو مونیخ افتتاح شد / اولین رویداد بزرگ خودرویی اروپا پس از کرونا



پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط