تاتا تایگور معرفی شد؛ خودروی برقی ۵۰۰ میلیون تومانی هند را بشناسید

از دست ندهید

شرکت تاتا موتورز تاتا تایگور را به عنوان دومین محصول برقی این شرکت معرفی کرده است. این خودرو با قیمت حدودا ۵۰۰ میلیون تومان چه ویژگی هایی دارد؟

بیت ران – شرکت تاتا موتورز هند که در چند سال گذشته پیشرفت‌های چشمگیری داشته، خود را برای عرضه دومین مدل برقی خود آماده می‌کند. این خودرو در حقیقت نسخه الکتریکی سدان تایگور (Tigor) بوده و پسوند EV به نام آن اضافه شده است.

تاتا تایگور

گفته می‌شود این سدان الکتریکی جمع و جور با شارژ کامل می‌تواند تا ۳۰۰ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد و احتمالا با قیمتی کمتر از ۲۰ هزار دلار (در محدود ۵۰۰ میلیون تومان) راهی بازار فروش خواهد شد.

تاتا تایگور

مثل نکسون EV، تایگور EV نیز به همان ماژول برقی زیپترون مجهز شده، اما باتری آن کوچک‌تر بوده و بجای پک ۳۰.۲ کیلووات ساعتی از پک ۲۶ کیلووات ساعتی بهره می‌برد.

در صورت اتصال به سوکت شارژ پرسرعت، ۸۰ درصد از ظرفیت این باتری در عرض ۶۰ دقیقه پر می‌شود. تاتا برد حرکتی نکسون EV را ۳۱۲ کیلومتر اعلام کرده، با در نظر گرفتن این امر و وزن کمتر تایگور EV پیمایش مسافتی در حدود ۳۰۰ کیلومتر برای این خودرو منطقی بنظر می‌رسد.

تاتا تایگور

شعاع حرکتی تاتا تایگور با یک بار شارژ

اما نکته تامل‌برانگیز اینکه یک تصویر منتشر شده از نمایشگر پشت فرمان، پیمایش ۲۰۴ کیلومتر مسافت با شارژ باقیمانده ۵۹ درصد را نشان می‌دهد. اگر این تصویر واقعی باشد، در آن صورت تایگور EV باید بتواند مسافتی بیش از ۳۰۰ کیلومتر را طی کند

تاتا تایگور

 در داخل کابین Tigor EV تفاوت چندانی با مدل بنزینی ندارد و صرفا برای ایجاد تمایز برخی قسمت‌ها به رنگ آبی درآمده‌اند. نمایشگر ۷ اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم صوتی با ۴ اسپیکر و ۴ توییتر، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع خودکار و نمایشگر دیجیتال پشت فرمان از ویژگی‌های کابین این خودرو هستند.

از نظر تجهیزات ایمنی هم باید به مواردی مثل ایربگ دوگانه، ترمز ABS با سامانه توزیع الکترونیکی، سنسور و دوربین پارک عقب و یادآور بستن کمربند اشاره کرد.

تاتا تایگور

قدرت پیشرانه تاتا تایگور

نکته جالب اینکه قدرت پیشرانه تاتا ایگور EV برابر با ۵۵ کیلووات اعلام شده که این میزان معادل ۷۴ اسب بخار می‌شود. گشتاور آن نیز ۱۷۰ نیوتن متر ذکر شده و هندی‌ها ادعا می‌کنند با تکیه بر این پیشرانه تایگور EV صفر تا صد را در عرض ۵.۷ ثانیه می‌پیماید، رقمی که دور از تصور به نظر می‌رسد اما در صورت تحقق کاملا تحسین‌برانگیز خواهد بود.

تاتا تایگور

در هر حال زمان زیادی تا انتشار جزئیات بیشتر از تاتا تایگور EV نمانده و برای آگاهی از مشخصات کامل این اتومبیل برقی باید تا ۳۱ آگوست (نهم شهریور) منتظر بمانیم. بد نیست بدانید از این تاریخ، تاتا موتورز نسبت به ثبت سفارش مشتریان علاقه‌مند نیز اقدام خواهد کرد.

تاتا تایگور

درباره قیمت نهایی تایگور EV فعلا حرفی به میان نیامده، اما مبلغ پیش‌پرداخت برای سفارش این خودرو ۲۱ هزار روپیه اعلام شده که معادل تقریبا ۲۸۰ دلار می‌شود. گفتنی است این خودرو به احتمال زیاد قیمتی کمتر از نکسون EV خواهد داشت، مدلی که بین تقریبا ۱۹ الی ۲۲.۵ هزار دلار قیمت دارد.

بیشتر بخوانید:

خودروسازی هند؛ معرفی شرکت تاتاموتورز و محصولات آن

خودروسازی هند؛ محصولات شرکت ماروتی سوزوکی

نخستین ابر خودرو برقی هندوستان با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار معرفی شد

لوگوی شرکت های خودروسازی چه می گویند؟

منبع: دیجیاتو




2 دیدگاه

  1. خودروهای هندی از خودروهای چینی ضعیف ترند . تنوع و قدرت ماشین های برقی چینی توی مشخصات برتر از هندی ها هاست. این را در امارها میتوان مشاهده کرد

  2. خودروهای چینی برتر از خودروهای هندی هستند . از حیث تنوع ، قدرت و رقابت قیمتی، طبق امارها

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط