توسعه خودروهای برقی در روسیه ؛ دولت چقدر یارانه می دهد؟

از دست ندهید

روسیه به دنبال توسعه خودروهای برقی در این کشور است. برنامه آنها چیست؟ سهم دولت و بخش خصوصی در این برنامه چیست و چه چشم اندازی را دنبال می کنند؟

بیت ران – دولت روسیه اخیرا از برنامه خود برای ارائه مشوق در راستای بالا بردن استفاده از خودروهای برقی در این کشور رونمایی کرده است. هدف از اجرای این برنامه‌ها بالا بردن قابل توجه سهم خودروهای برقی در این کشور درکمتر از ۱۰ سال آینده است.

هزینه این طرح‌ها ۷.۹ میلیارد دلار برآورد می‌شود که قرار است، بخش خصوصی ۶.۷ میلیارد دلار آن را تامین کند. بخش قابل توجهی از این پول قرار است صرف توسعه ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در روسیه شده و بخش دیگری از آن هم برای توسعه فناوری سلول‌های سوختی هیدروژنی و یا طرح‌های جایگزین خودروهای برقی تخصیص داده خواهد شد.

در عین حال دولت روسیه می‌خواهد ۲۵ درصد یارانه به خودروهای برقی اختصاص دهد.

روس‌ها می‌خواهند طی ۸ سال آینده و تا سال ۲۰۳۰ تعداد خودروهای برقی در این کشور را به ۷۳۰ هزار دستگاه برسانند. در کوتاه مدت هم تا سال ۲۰۲۴ تعداد خودروهای برقی به ۲۵ هزار دستگاه خواهد رسید. هم اکنون حدود ۱۱ هزار دستگاه خودروی برقی در روسیه وجود دارد که بخش قابل توجهی از آن را اتوبوس‌های برقی، در مسکو و دیگر شهرهای این کشور تشکیل می‌دهد.

توسعه خودروهای برقی در روسیه

سهم خودروهای برقی از کل خودروهای سواری در بازار روسیه

بر اساس برنامه‌ریزی کرملین، سهم خودروهای برقی از کل خودروهای سواری در بازار این کشور تا سال ۲۰۳۰ باید به حداقل ۱۰ درصد افزایش یابد.

بر اساس این طرح به ازای هر ۱۰ خودروی برقی یک جایگاه شارژ در روسیه ایجاد شده و بنابراین باید در ۸ سال آینده ۷۳ هزار ایستگاه شارژ خودروهای برقی در این کشور ایجاد شود.

بنا به گفته یکی از مقامات وزارت صنعت و تجارت روسیه این کشور هم اکنون در حال مذاکره با خودروسازان خارجی برای تولید و فروش خودروهای برقی در این کشور است. دولت روسیه همچنین می‌خواهد عوارض آزادراهی را برای خودروهای برقی حذف کرده و به تولیدکنندگان وسایل کم‌آلاینده و پاک وام کم‌بهره دهد.

به گزارش فارس به نقل از راشا تودی، این مقام روس گفت: مهم‌ترین بخش کار حمایت از تولید خودروهای الکتریکی و بالا بردن تقاضا برای آن است. فراهم کردن شرایط لیزینگ و رایگان شدن عوارض آزادراهی از جمله طرح‌های مدنظر دولت روسیه است.

بیشتر بخوانید:

خودرو ارتش روسیه با نام تائوس در آمریکا عرضه می شود

با زیردریایی های ارتش روسیه و شش کلاس آنها آشنا شوید

جنگنده نسل پنجم روسیه؛ مسکو در پی مشتری خارجی برای «چک‌میت»




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط