تصادف دو خودرو خودران اپل در بزرگراه‌های کالیفرنیا

از دست ندهید

تصادف دو خودرو خودران اپل در بزرگراه‌های کالیفرنیا خبر ساز شده است. جزئیات این خبر را در ادامه بخوانید.

بیت ران – گفته می‌شود دو خودرو در ناوگان خودروهای خودران اپل ، ماه گذشته هنگام رانندگی در جاده‌های ایالت کالیفرنیا دچار تصادفات جزئی شده‌اند؛ اما ظاهراً در هنگام وقوع تصادف هیچ‌کدام از سیستم‌های خودران فعال نبوده‌اند.

اپل مدت‌ها است به‌طور رسمی در حال آزمایش سیستم‌های خودران در جاده‌های ایالت متحده آمریکا بوده است و بارها خودروهای شاسی‌بلند لکسوس و سایر برندها مجهز به تجهیزات اپل در بزرگراه‌های آمریکا دیده شده‌اند.

به گزارش، اپل‌اینسایدر، دو خودرو در ناوگان خودروهای خودران غول دنیای فناوری در ماه آگوست سال جاری میلادی دچار تصادف جزئی در بزرگراه‌های ایالت کالیفرنیا شده‌اند.

تصادف‌های مذکور ابتدا توسط گروه وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا گزارش شد و بعداً رسانه‌های مختلفی آن را بازنشر کردند. همان‌طور که گفته شد، هر دو تصادف خفیف توصیف شده و تاکنون هیچ‌گونه خسارت جانی گزارش نشده است.

در جزئیات این گزارش آمده است که در ۱۹ آگوست (۲۸ مرداد)، یک لکسوس RX 450h اپل در محله‌ی هیل‌کرست سن دیگو در ترافیک گیر کرده و توسط یک خودروی هیوندای مورد اصابت قرار گرفته است. از قرار معلوم، تصادف دوم در ۲۳ آگوست (یکم شهریور) در محدوده اپل پارک واقع در کوپرتینو و با خودرو سوبارو اوتبک رخ داده است.

گفته می‌شود در هر دو مورد، خودروهای خودران اپل در حالت دستی قرار داشته‌اند و در حقیقت، سیستم خودران هیچ دخالتی در تصادف‌های یادشده نداشته است. افزون بر این، رانندگان اپل کاملاً بی‌تقصیر بوده‌اند.

خودرو خودران اپل

نخستین تصادف‌های ثبت‌شده اپل در جاده‌های کالیفرنیا در دو سال گذشته

اپل و دیگر شرکت‌هایی که خودروهای خودران را در جاده‌های کالیفرنیا آزمایش می‌کنند، موظف‌اند گزارش تصادفات و همچنین خاموش شدن خودروها یا زمان‌هایی که راننده انسانی برای کنترل یک وسیله نقلیه نیاز دارد، گزارش بدهند. از سپتامبر ۲۰۱۹ (شهریور و مهر ۱۳۹۸)، این نخستین تصادف‌های ثبت‌شده اپل در جاده‌های کالیفرنیا محسوب می‌شوند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که اپل به‌منظور پیشبرد پروژه تایتان، ناوگان خودروهای خودرانش را در کالیفرنیا گسترده داده و ۱۶ مجوز رانندگی برای استفاده در جاده‌های این ایالت اخذ کرده است. برخلاف تصورات، اپل با ۶۹ دستگاه خودرو، سومین ناوگان بزرگ خودروهای آزمایشی خودران در کالیفرنیا پس از ویمو و GM Cruise است که به ترتیب ۶۱۵ و ۲۰۱ دستگاه خودرو در سطح بزرگراه‌های این ایالت در اختیار دارند. کوپرتینویی‌ها تاکنون از اظهارنظر در رابطه با فعالیت‌هایشان در حوزه ساخت وسایل نقلیه سَر باز زده‌اند.

بیشتر بخوانید:

خودروی اپل و جزئیات رونمایی و ساخت آن

تسلا سایبرتراک برای ایلان ماسک فاجعه بار می شود؟

ورود هواوی به بازار خودرو در پی شکست در بازار موبایل

خودرو خودران شیائومی تولید خواهد شد؟ + جزئیات برنامه جدید این شرکت

تصاویر فرمان مجهز به نمایشگر خودروهای آینده جنرال موتورز منتشر شد

منبع: زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط