ایران خودرو چقدر خودرو انبار کرده است؟

از دست ندهید

به گفته معاون ایران‌خودرو، تعداد خودروهای ناقص فعلی این خودروسازی که انبار شده‌اند به ۷۰ هزار دستگاه در انبار رسیده  و دلیل اصلی آن، اختلال در تأمین قطعات الکترونیکی و لوازم وارداتی وابسته به آن‌ها است.

بیت ران – بابک رحمانی، معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو، عمده مشکلات خودروهای ناقص و  انبار شده را وجود بحران در صنعت خودروسازی جهان به دلیل تأمین نشدن به‌موقع تراشه‌ الکترونیکی به سبب مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا در دنیا و تعطیلی‌های ناشی از آن دانست.

وجود ۱۰ هزار تعهد برای تارا

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو از  ۱۰ هزار تعهد (تاکنون) برای خودرو تارا (دستی و اتوماتیک) و آغاز تحویل ۹۰۰ دستگاه از این خودرو در اولین سری از تحویل مدل دستی خبر داد و مدعی شد قطعاً به تمامی تعهدات این خودرو عمل می‌شود.

به گفته بابک رحمانی، پس از ایفای تعهدات ایجادشده در مقطع اولیه که طی یک دوره پیش‌فروش شکل گرفته است، در آینده برنامه‌های جدید فروش تارا اعلام خواهد شد. این مقام مسئول توضیح داد:«برای سال جاری حدود ۱۰ هزار تعهد خودرو تارا ایجاد شده است که شامل تارا اتوماتیک و تارا دستی است. اولین موعد تحویل تارا دستی تیرماه بوده است که دعوت‌نامه‌های آن به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین محصولات تولیدی ایرانی، به‌موقع صادر و تکمیل‌ وجه مشتریان در حال انجام است. ۲۳ مرداد نیز مراسم نخستین مرحله تحویل فوری تارای دستی به مشتریان برگزار شد. اولین سری خودروی تارا با تعهدات تیرماه حدود ۹۰۰ دستگاه بوده که دعوت‌نامه‌ها صادر و روند تحویل آغاز شده و خوشبختانه تولید تارا طبق برنامه در حال انجام است.»

تکلیف بازگشت هایما به سبد محصولات

رحمانی در رابطه با بازگشت هایما به سبد محصولات ایران‌خودرو، ضمن یادآوری اینکه حدود دو سال هیچ تعهد جدیدی برای هایما به سبب تحریم‌ها و قطع همکاری شریک خارجی ایجاد نشده بود، اعلام کرد که با پیگیری‌های صورت‌گرفته و اخذ مجوزها برای به‌روزرسانی قیمت‌ها، تعهدات معوق این خودرو به‌روز شد و تمامی‌ تعهدات S5-ها تحویل شده و S7-ها هم در مرحله صدور دعوت‌نامه‌ها و تکمیل وجه مشتریان است.

وی توضیح داد:«تعداد زیادی تعهد هایما طی سال‌های گذشته ایجاد شده بود که به سبب تحریم‌ها، قطع همکاری شریک خارجی و موانع بانکی و… به‌صورت معوق درآمده بود. از همین روی از ایجاد تعهد جدید برای خودرو جلوگیری کردیم و قریب به دو سال بود که هیچ تعهد جدیدی برای هایما ایجاد نشده بود. خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته، تعهدات قبلی محقق شد و در حال حاضر هیچ تعهد معوقی چه برای هایما S5 و چه هایما S7 وجود ندارد. تمامی‌ تعهدات S5-ها تحویل شده و برای S7-ها نیز دعوت‌نامه‌ها ارسال شده و مشتریان تکمیل وجه کرده و آماده تحویل‌اند.»

منبع: زومیت

بیشتر بخوانید:

مرکز آمار میزان رشد تورم فصلی و سالانه خودرو را اعلام کرد

ارزان ترین خودروی آمریکا اعلام شد + قیمت و تصاویر

هیوندای توسان جدید بالاترین امتیاز ایمنی ایالات متحده را دریافت کرد

اختلاف قیمت خودرو در این هفته / داخلی ها چند میلیون تومان گران‌تر شدند؟

قیمت خودروهای چینی چگونه تعیین می‌شود؟ فرمول قیمت‌گذاری خودروهای خارجی




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

آغاز فراخوان ایران خودرو برای متقاضیان خودرو پژو پارس

فراخوان ایران خودرو برای متقاضیان خودرو پژو پارس شروع شد. این خودروساز براساس مجوز تداوم تولید از سوی نهادهای...

پست‌های مرتبط