19.8 C
Tehran
سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰

نسل جدید سوپرشارژر خودرو معرفی شد؛ ترکیب تکنولوژی گیربکس CVT و کمپرسور

از دست ندهید

خودروهای معروف سینما و تلویزیون؛ از مینی مستر بین تا بتموبیل بتمن

در این گزارش 12 مورد از خودروهای معروف سینما و تلویزیون را یادآوری و بررسی کرده ایم؛ از مینی...

سوخو S-70 اوخوتنیک ؛ اولین هواپیما بدون سرنشین روس‌ها

شرکت روسی سوخو، سال گذشته اولین پهپاد رزمی خود را به پرواز درآورد. این پهپاد با نام سوخو S-70...

چرا قبل از خرید خودرو دست دوم باید از پلیس امنیت اخلاقی استعلام گرفت؟

بازار خودرو همچنان بی ثبات است. در کنار این بی ثباتی، تعطیلی بازارهای معاملات خودرو و افزایش تعداد خودروهای...

با ترکیب تکنولوژی گیربکس CVT و کمپرسور نسل جدید سوپرشارژر خودرو به طور رسمی در انگلستان معرفی شد.

بیت ران – یک شرکت تولید کننده گیربکس در انگلستان با نام Torotrak یک سوپرشارژر جدید طراحی کرده که به نسبت سوپرشارژرهای مجهز به چرخدنده های Roots صدای کمتری تولید می‌کند و همچنین به نسبت توربوشارژرها دمای کاری پایین تری دارد. در اینجا خبری از گیربکس های CVT که به کمک تسمه و پولی نیرو را ارنتقال می‌دهد نیست اما از مکانیزم این گیربکس‌ها برای توسعه نسل جدید سوپرچارجر مذکور الهام گرفته شده‌است.

نسل جدید سوپرشارژر خودرو
نسل جدید سوپرشارژر خودرو معرفی شد

این شرکت با ترکیب هوشمندانه مکانیزم استفاده شده در گیربکس‌های CVT و یک سری دنده های سیاره‌ای معمولی امکان چرخش کمپرسور گریز از مرکز (سانتریفیوژ) را فراهم کرده تا هوا را با فشار بیشتری به درون محفظه احتراق تزریق کند. وزن این سوپرشارژر ابداعی تنها ۶ کیلوگرم است و توسط یک تسمه به دیگر بخش های موتور متصل است.

نسل جدید سوپرشارژر خودرو

این سوپرشارژر دقیقا در پشت پولی مرکزی قرار دارد و توسط یک سروو الکترومکانیکی با نسبت ۱۰ به ۱ امکان چرخش کمپرسور را فراهم می کند. در بخش مرکزی نیز یک دنده سیاره‌ای ثابت قرار دارد که سرعت شفت را به ۹ برابر افزایش می‌دهد. در انتهای شفت نیز یک کمپرسور سانتریفیوژ قرار دارد و هوا را با فشار بیشتری وارد منیفولد ورودی موتور می‌کند.

Supercharger-Cutaway- نسل جدید سوپرشارژر خودرو

بخشی از قدرت بالای موتور شلبی GT500 بخاطر سوپر شارژر ۲.۶۵ لیتری آن است
ترکیب سیستم های مکانیکی و الکترونیکی

سرعت چرخش این کمپرسور برابر با ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار RPM است. کنترل کننده سروو الکترومکانیکی به تنهایی ۱۰ وات برق برای کار نیاز دارد. در نتیجه نیازی به سیستم برق ۴۸ ولتی استفاده شده در سوپرشارژرهای الکتریکی وجود ندارد.

این شرکت با پشتیبانی توسط دولت انگلستان و دانشگاه Bath و شرکت فورد بیش از یک سال را صرف توسعه این سوپرشارژر جدید کرده است و قصد دارد تا با کمک خودروسازان و دیگر تولید کنندگان قطعه این سوپرشارژر را به صورت تجاری در آورد.

نسل جدید سوپرشارژر خودرو

در حال حاضر سوپرشارژرها بیشتر در محصولات آمریکایی استفاده می شوند و خودروسازان اروپایی و آسیایی کمتر از این نوع سیستم پرخوران استفاده می کنند.

به گزارش دیجیاتو، در سال های اخیر با ترکیب سیستم های مکانیکی و الکترونیکی امکان ساخت پرخوران با شرایط کاریب بهینه تر فراهم شده است که این سوپرشارژر جدید شرکت Torotrak را باید یکی از آنها قلمداد کرد.

بیشتر بخوانید:

سیستم تعلیق و فنربندی خودرو شامل چه اجزایی ست و چگونه کار می کند؟

آغاز به کار سریع‌ ترین قطار جهان در چین / ۳۰ کیلومتر در ۷ و نیم دقیقه

تبدیل کاربراتور به انژکتور در موتورسیکلت‌ها چگونه انجام می‌شود؟

خودرو اتوماتیک را چه اشتباهاتی خراب می کند؟

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

باارزش‌ترین نشان صنعت خودرو در سال ۲۰۲۱

تویوتا برای سومین سال پیاپی باارزش‌ترین برند خودروسازی جهان شد. ارزش برند این شرکت در رده‌بندی سال ۲۰۲۱ موسسه...

تولید دوباره خودرو تندر ۹۰ با موتور ایرانی در...

ایران خودرو قصد دارد تولید تندر ۹۰ را با موتور EF7 آغاز کند. بیت ران - امین آزاد:  ایران خودرو در حال آزمایش خودرو تندر...
گفتگو اختصاصی بیت ران با سرطراح ب ام و

می خواهیم سلیقه طراحی خودرو را تغییر دهیم

در سال‌های اخیر طراحی های شرکت ب ام و عجیب شده است و بسیاری از هواداران این شرکت می‌گویند که طراحی‌های جدید را دوست...

همایش BMW کلاسیک برای نخستین بار در پیست آزادی...

همایش BMW کلاسیک برای نخستین بار در پیست آزادی برگزار شد. این همایش روز جمعه و در میان انبوه جمعیت مشتاقان و مالکان انواع...

تولید انبوه خودرو تارا اتوماتیک آغاز شد

تولید انبوه تارا اتوماتیک آغاز شد این خودرو از گیربکس اتوماتیک مشابهی با دنا اتوماتیک بهره می‌برد اما موتور آن با دنا متفاوت است. بیت...

پست‌های مرتبط