نسخه جدید شاهین همراه آپشنی جدید راهی بازار می شود + جزئیات

از دست ندهید

سایپا قصد دارد نسخه جدید شاهین را به همراه آپشنی جدید راهی بازار خودرو کند. این آپشن چیست؟

بیت ران – سایپا اعلام کرده است که با نصب کلاستر TFT روی خودرو شاهین و انجام تست‌های اولیه مربوط به این قطعه، قصد دارد نسخه جدید شاهین را به همراه این آپشن راهی بازار کنند.

جلوآمپر یا کلاستر TFT یکی از پرکابردترین نوع کلاسترها در خودروهای امروزی محسوب شده و در اکثر خودروهای روز دنیا به کار گرفته می‌شود. این قطعه استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای را پشت سر می‌گذارد تا بتواند روی خودروها نصب شود.

پشت امپر شاهین نسخه جدید شاهین آپشن جدید

سایپا ید طولایی در پیاده‌سازی طراحی‌های عجیب و غریب بر روی خودروهای تولیدی خود دارد اما به طرز غیرقابل باوری در خصوص شاهین با احتیاط عمل کرده است. البته این نکته در خصوص جلوپنجره شاهین چندان صدق نمی‌کند.
کلاستر جدید خودرو پرچم‌دار سایپا طراحی گرافیکی مشابه با محصولات ب‌ام‌و داشته و حتی علاوه‌بر شاهین بر روی آریا و پروژه P90 نیز نصب خواهد شد.
با نصب کلاستر TFT بر روی شاهین این خودرو نخستین محصول ایرانی خواهد بود که به آپشن فوق مجهز است.
نسخه جدید شاهین آپشن جدید
ویژگی‌های جدید جلو آمپر TFT و دیجیتال شاهین

از جمله ویژگی‌های جدیدی که جلو آمپر TFT و دیجیتال شاهین در اختیار مالکان خودروهای شاهین قرار می‌دهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

قابلیت شخصی‌سازی جلو آمپر و انتخاب پس‌زمینه مورد نظر

نمایش اطلاعات کامل‌تر خودرو در جلو آمپر

نمایش رهیاب ماهواره‌ای بر روی جلو آمپر

قابلیت نمایش اطلاعات اولیه مالتی‌مدیا خودرو از جمله تماس‌های ورودی و خروجی، اطلاعات سیستم پخش و…

نمایش سه بعدی اطلاعات

نمایش خطاها و اخطارها به‌صورت کامل‌تر

قابلیت فعال‌سازی سامانه‌هایی مانند رادار خطی، رادار نقطه‌کور و رادار تابلو‌خوان با توجه به تعریف پیش‌فرض‌ها

تست موتور شاهین نسخه جدید شاهین آپشن جدید
شاهین سایپا چه مشخصاتی دارد؟

شاهین در حال حاضر به پیشرانه توربویی مجهز است که براساس پیشرانه تیبا ارتقا یافته‌است که همین موضوع سبب شده قوای محرکه این خودرو ۲۲ اسب‌بخار از خودروهای مذکور بیشتر باشد. گفته می‌شود نسخه تنفس طبیعی است این خودرو نیز در آینده راهی بازار خواهد شد ولی فعلا با توجه به ظرفیت بازار داخل، این خودرو با یک قوای محرکه روی خط تولید خواهد رفت.

موتور فعلی شاهین که M15T نام دارد یک موتور ۴ سیلندر ۸ سوپاپ ۱.۵ لیتری است که می‌تواند ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت را در دور موتور ۵ هزار و ۱۷۸ نیوتن‌متر گشتاور را در دور موتور ۲۵۰۰ به چرخ‌های جلو منتقل کند. این موتور براساس استاندارد یورو ۵ طراحی شده و حداکثر سرعت آن نیز برابر با ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است.

نسخه جدید شاهین آپشن جدید

نسخه دنده دستی شاهین به امکانتی نظیر فرمان برقی، ترمز دیسکی جلو و عقب، ABS، EBD و BAS، رینگ ۱۵ اینچی فولادی (آلومینیومی سفارشی)، نشانگر تعویض دنده، دو کیسه هوا، استارت دکمه‌ای، حسگر پارک عقب، حسگر نور، چراغ روشنایی روز، چراغ هدایت تا منزل، استاندارد ایزو فیکس، سیستم تهویه دستی و تریم داخلی پارچه‌ای مجهز است.

بیشتر بخوانید:

شاهین اتوماتیک چه زمانی به خط تولید سایپا می رسد؟ / پیش‌بینی قیمت تمام شده

۱.۵ لیتری های توربو بازار ایران / از شاهین تا تی۵ ایوو!

مشکلات سایپا شاهین پس از هشت هزار کیلومتر

اکسل شاهین به کدام خودرو شباهت دارد؟ / تفاوت اکسل قدیمی با بهبود یافته سایپا

منبع: دیجیاتو




3 دیدگاه

  1. سلام به نظر من سایپا خیلی خیلی موفق تر از ایران خودرو بوده وهست
    خدمات وسرویس دهی آن عالی بوده
    حالا یکی از ماشین های شاهین اینجوری دراومده اونم صددرصد کارگر یا مهندسی که مشغول تست ومنتاژ بوده بی دقتی کرده هرجی باشه محصولات ایرانی افت شدید ماشین های چین لعنتی را نداره من با بعضی انتقادهای بعضی افراد سو جو وبعضی نمایشگاهی ها مخالفم

    • سلام بنده هم نظر شما موافقم ولی این دلیل نمیشه که بگیم سایپا شاهین خیلی خوبه و بی نقصه

  2. سلام اینجا که گفتید ( سایپا ید طولایی در پیاده‌سازی طراحی‌های عجیب و غریب بر روی خودروهای تولیدی خود دارد اما به طرز غیرقابل باوری در خصوص شاهین با احتیاط عمل کرده است ) خیلی هم خوبه طراحی عجیب و غریب پیاده کند و خوب کاری کرده به لطف خدا.

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط