هیوندای کسپر مینی کراس اور جدید خودرویی با موتور یک لیتری

از دست ندهید

هیوندای کسپر خودرویی با پیشرانه یک لیتری و مشخصات ویژه ای است که با ظاهری منحصر به این مینی کراس اور معرفی شده است.

بیت ران – هیوندای کراس‌اور کسپر را معرفی کرد. این خودرو مجهز به پیشرانه‌ یک لیتری تنفس طبیعی یا توربوشارژ و کوچک‌تر از هیوندای ونیو است.

هیوندای کراس‌اوری کوچک با نام کسپر (Casper) معرفی و تصاویر آن را قبل از عرضه در بازار کره‌ جنوبی منتشر کرد. کسپر به چراغ‌های LED بزرگی مجهز شده است و شکافی روی جلوپنجره‌ی پایینی دارد. این ویژگی‌ها باعث خواهند شد گمان کنید که کاسپر همیشه از دیدن شما شگفت‌زده می‌شود.

چرا کسپر؟

نام‌گذاری محصول جدید هیوندای هیچ ارتباطی با روح کارتون معروف کسپر ندارد؛ بلکه کسپر نام یکی از تکنیک‌های حرفه‌ای ورزشکاران هنگام استفاده از تخته‌اسکیت است. در تکنیک یادشده، هم‌زمان ورزشکار و تخته‌اسکیت در هوا می‌چرخند. هیوندای در ماه سپتامبر پیش‌فروش کاسپر را شروع خواهد کرد و  اواخر امسال تحویل آن به مشتریان آغاز خواهد شد.

قسمت جلوی کسپر ظاهری ظریف و زیبا دارد؛ اما شمایل کناره‌های آن عضلانی است. روی بدنه از خطوط برجسته استفاده شده است و گلگیرها کمی برآمده هستند و روکش پلاستیکی دور گلگیرها ظاهری مستحکم به آن‌ها می‌بخشد.

عقب کسپر شکل و شمایلی هاچبک مانند دارد و شاهد شیبی تند روی درِ صندوق عقب هستیم. در این قسمت چراغ‌هایی بزرگ در گوشه‌های پایین و بالای سپر عقب قرار دارند. فضای دور چراغ‌ها قرمزرنگ و درون آن‌ها سفید است و ظاهر چراغ‌های بزرگ و اصلی کسپر را یادآوری می‌کند. هیوندای هیچ تصویری از فضای داخلی کسپر منتشر نکرده است.

هیوندای کسپر 2022

مشخصات پیشرانه یک لیتری کسپر

به گفته هیوندای، کسپر از پیشرانه‌ یک لیتری تنفس طبیعی یا یک لیتری توربوشارژ استفاده خواهد کرد. بنابر اطلاعات منتشرشده توسط منابع خبری، کسپر ۳۵۹۵ میلی‌متر طول و ۱۵۹۵ میلی‌متر عرض دارد و فاصله‌ی میان دو محور آن ۲۴۰۰ میلی‌متر است.

برای درک بهتر ابعاد کسپر باید آن را با کراس‌اور کوچک و موجود در بازار آمریکا، یعنی هیوندای ونیو مقایسه کنیم. ونیو ۴۰۴۱ میلی‌متر طول و ۱۷۷۰ میلی‌متر عرض دارد و با توجه به فاصله محوری ۲۵۲۰ میلی‌متری آن، کمی از کاسپر بزرگ‌تر است.

تصاویر جاسوسی کسپر در اوایل سال جاری و در حال آزمایش در برف منتشر شده بود. در آن زمان پروژه‌ی کسپر با کد داخلی AX-۱ شناخته می‌شد و با وجود پوشش استتاری، چراغ‌های بزرگ جلو به‌عنوان بخش مهمی از طراحی کسپر کاملاً مشخص بودند.

بیشتر بخوانید:

تیونر ایرانی خودرو شورولت کوروت، را تبدیل به هیولا کرد

قیمت خودرو یوز ایرانی احتمالا چقدر خواهد بود؟ + مشخصات فنی

خودرو برقی لیمو ویژه رانندگان آژانس رونمایی شد؛ ارزان تر از رقبا

خودرو برقی آفریقا ؛ سیتی‌ وان بازار خودروهای الکتریکی را متحول می کند؟

رکورد پرفروش ترین خودرو جهان شکسته شد

منبع: زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط