مرسدس بنز EQE 350 در نمایشگاه خودرو مونیخ/اس‌کلاس‌برقی در ابعاد کوچک‌تر؟

از دست ندهید

مرسدس بنز EQE 350 در نمایشگاه خودرو مونیخ به نمایش درآمد. به ظاهر، EQE قصد دارد مسیر EQS را دنبال کند.

بیت ران – مهدی درفشی: مرسدس بنز در حال گسترش مجموعه EQ با طیف وسیعی از محصولات الکتریکی است. از جمله این محصولات می توان به EQE 350 اشاره کرد. تولید این خودرو از اواسط سال ۲۰۲۲ برای بازارهایی مانند اروپا و آمریکا آغاز خواهد شد. در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مرسدس EQE مشابه با EQS است؟

تشخیص محصولات جدید مرسدس بنز از یک دیگر، کمی سخت است! مرسدس بنز EQE 350 از لحاظ اندازه، در طول، عرض و ارتفاع، کوچک تر از EQS است. در مرسدس بنز EQE نسبت به سایر مدل ها، جلو پنجره بزرگ تر است و به داخل سپر، متمایل است. همچنین چراغ های جلو نیز از نوع ال ای دی هستند. برای مرسدس بنز EQE 350 رینگ های ۱۹ و ۲۰ اینچی قابل سفارش است.

سدان الکتریکی مرسدس بنز، آیرودینامیک ترین خودرو در جهان؟

همانند EQS، در طراحی EQE بر کارآیی آیرودینامیکی تأکید شده است. بنابراین EQE توانایی بدست آوردن ضریب درگ ۰.۲۰ را دارد. این خودرو در کنار برادر بزرگترش، آیرودینامیک ترین خودرو جهان است. 

مرسدس بنز EQE 350 چه در چنته دارد؟

مرسدس بنز EQE 350 به موتور الکتریکی ۲۱۵ کیلوواتی مجهز است. این موتور در عقب خودرو نصب شده و قدرتی معادل ۲۸۸ اسب بخار و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در حالت استاندارد، قدرت موتور به واسطه یک جعبه دنده تک سرعته، به محور عقب منتقل می شود. اگر چه امکان سفارش سیستم چهار چرخ متحرک ۴Matic نیز وجود دارد. منبع تغذیه این موتور، یک باتری ۹۰.۶ کیلووات ساعتی است. مرسدس بنز EQE با یک بار شارژ کامل امکان پیمایش ۶۶۰ کیلومتر مسافت را دارد. در صورت اتمام شارژ، با استفاده از ایستگاه های شارژ سریع، در مدت ۳۱ دقیقه ده تا ۸۰ درصد باتری شارژ شود.

سیستم تعلیق مشابه با اس کلاس جدید

سیستم تعلیق EQE 350 مشابه با اس کلاس جدید است. چرخ های عقب نیز حداکثر ۱۰ درجه، امکان گردش دارند. سیستم AirMatic نیز در حالت اسپرت، ارتفاع خودرو را پس از سرعت ۷۵ مایل بر ساعت، یک اینچ کاهش می دهد تا کاهش کشش و افزایش ثبات خودرو کمک کند. با سرعت کمتر از ۲۵ مایل در ساعت، کاربران امکان تنظیم سیستم تعلیق به صورت دستی را دارند. آن ها امکان افزایش ارتفاع به اندازه یک اینچ را دارند تا بتوانند از برخی موانع، راحت تر عبور کنند.

کابین تمام دیجیتالی

داشبورد مرسدس بنز EQE ۳۵۰ را سه نمایشگر بزرگ تشکیل داده است. یک کلاستر ۱۲.۳ اینچی در سمت راننده تعبیه شده و امکان نمایش اطلاعات مورد نیاز را دارد. یک صفحه نمایشگر ۱۷.۷ اینچی در قسمت میانی و یک صفحه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی نیز در قسمت سرنشین جلو نصب شده است. صفحه نمایشگر مرکزی به حس گر اثر انگشت برای احراز هویت بیومتریک مجهز است.

بیشتر بخوانید:

مرسدس بنز AVTR در نمایشگاه خودرو مونیخ؛ خودرویی که ذهن شما را می خواند
مدل مفهومی شماره یک، کراس اوور برقی اسمارت در نمایشگاه خودرو مونیخ
رنو ۵ جدید در نمایشگاه خودرو مونیخ /سوپر مینی خاطره انگیز برقی شد
رنو مگان برقی در نمایشگاه مونیخ رونمایی شد/ فرانسوی بازیافتی در راه بازار!
هیوندای روبو تاکسی در مونیخ رونمایی شد+مشخصات تاکسی هوشمند کره ای



پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط