با مشخصات فنی و ظاهری ام وی ام X22 پرو محصولی با طراحی کپی شده از سانتافه و موتور سه سیلندر توربو آشنا شوید.
بیت ران – چری تیگو ۳X یک کراساوور کوچک شهری است که از سال ۲۰۱۶ روی خط تولید قرار دارد. این خودرو در بازارهای مختلف با نامهای متفاوتی به فروش میرسد، طوری که در ایران مشتریان آن را با نام ام وی ام X22 میشناسند؛ در آمریکای لاتین و ایتالیا هم این محصول چینیها به ترتیب با نامهای تیگو ۲ و DR3 عرضه میشود.
اما این مطلب در خصوص ام وی ام X22 فیس لیفت است که احتمالا در آینده نه چندان دور راهی بازار ایران نیز خواهد شد.
ام وی ام ایکس ۲۲ پرو با چه تغییراتی میآید؟ [به روز رسانی ] – شهریور ۱۴۰۰
در بخش طراحی نمای جلو خودرو به طور کلی عوض شده که شامل چراغها، جلوپنجره و سپر جلو است. از سوی دیگر نمای داخل کاملا عوض شده که کاملا مدرن و جدید است.
اما نقطه قوت داشبورد جدید و مانیتور ۹ اینچی لمسی آن است. همچنین به لحاظ رفاهی ترمز پارک برقی اتوهلد در کنار فرمان برقی به این خودرو اضافه شده است.
ایکس ۲۲ پرو به موتور ۱ لیتری توربو مجهز است که توانایی تولید قدرت ۱۰۷ اسب بخار را دارد که قابل قیاس با موتور ۱.۵ لیتری و فاقد توربویی است که در مدل اولیه این خودرو نصب شدهاست.
همچنین گیربکس این خودرو ۹ سرعته CVT است که پیش از این نیز در چری آریزو ۶ و آریزو ۵ توربو فیس لیفت نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
دیگر ام وی ام ها را بشناسید:
ام وی ام تیگو۵ توربو در آستانه ورود به بازار / عرضه نسخه محدود با موتور جدید
ام وی ام ایکس ۳۳ اسپرت در ایران با چه مشخصات فنی و ظاهری ارائه می شود
بررسی ام وی ام ۵۳۰ در بازار دست دوم؛ یک سدان خانوادگی کم دردسر
ام وی ام ایکس ۵۵ / MVM X55 ؛ قیمت + مشخصات فنی
ام وی ام X22 پرو به زودی در ایران، چهره جدید [به روز رسانی] – خرداد ۱۴۰۰
براساس اخبار منتشر شده توسط منابع آگاه٬ مدیران خودرو در حال انجام تستهای ام وی ام X22 پلاس یا X22 پرو است و این خودرو به زودی در بازار ایران عرضه خواهد شد.
چهره این نسخه از ام وی ام نسب به گذشته کاملاً تغییر کرده و نمای جلویی آن خشنتر و به روزتر شده است. چراغهای جلویی ام وی ام X22 کشیده و باریک است و در کنارههای سپر چراغهای مهشکن دیده میشود.
هچنین یک جلوپنجره ۶ ضلعی بزرگ در جلو قرار داده شده که در وسط آن لوگوی MVM قرار داده میشود.
البته این خودرو در بازارهای جهانی به نام چری تیگو ۳X (یا چری تیگو ۲) عرضه میشود که در بازار ایران با نام ام وی ام X22 سالها توسط مدیران خودرو مونتاژ و فروخته شدهاست.
در نمای عقب تغییرات کمتری دیده میشود و از همان چراغهای قبلی استفاده شده اما زیر سپر از یک دیفیوزر نمایشی استفاده شده که بسیار شبیه به چری تیگو ۵ است.
هنوز مشخص نیست که نمای داخلی و کابین این خودرو تغییری کرده یا نه، اما اگر مدیران خودرو قصد ارایه همان چری تیگو ۳X پلاس را در ایران داشته باشد، قاعدتاً باید با طراحی داشبورد کاملاً جدیدی نیز سر و کار داشته باشیم که نسبت به کابین کنونی تغییراتی زیادی کرده است.
اما مهمترین تغییرات در بخش فنی این خودرو دیده شده است.
موتور بکار رفته روی ام وی ام X22 پلاس یک لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ است که نیروی خود را از طریق یک گیربکس CVT به چرخهای جلو تحویل میدهد.
مروری بر ام وی ام X22 فیس لیفت؛ تقلید سنگین چری از هیوندای [به روز رسانی] – مرداد ۹۹
تغییرات ام وی ام X22 فیس لیفت نسبت به مدل اصلی
در نمای جانبی تغییر خاصی رخ نداده و فرم کلی خودرو مثل سابق است.
در نمای عقب طراحان در شکل سپر بازنگری نموده و خروجی اگزوز را اکنون با آن یکپارچه کردهاند.
جالب آنکه در این بخش دو خروجی اگزوز دیده میشود که به احتمال قریب به یقین هر دوی آنها نقشی صرفا تزئینی دارند.
دامنه تغییرات در داخل کابین چری ۳X پلاس (ام وی ام X22 فیس لیفت) محدودتر احساس میشود.
اما با کمی دقت بیشتر میتوان مواردی مثل جایگزینی فرمان D شکل با فرمان استاندارد و استفاده از نشاندهندههای جدید، بزرگتر شدن نمایشگر سیستم اینفوتینمنت، بازنگری در چیدمان دکمههای کنترلی و تغییر شکل جزئی داشبورد و همچنین دریچههای سیستم تهویه را کشف کرد.
درباره مشخصات فنی و پیشرانههای احتمالی ام وی ام X22 فیس لیفت فعلا اطلاعاتی در دست نیست، ولی به احتمال زیاد شاهد تغییرات خاصی در این بخشها نخواهیم بود.
در این صورت چری ۳X پلاس نیروی خود را از موتور ۱.۵ لیتری سابق دریافت خواهد کرد. برخی نشریات مدعی هستند خروجی این موتور در ۳X پلاس از ۱۰۵ به ۱۱۶ اسب بخار افزایش یافته است.
با توجه به تلاش طرف ایرانی برای عرضه جدیدترین محصولات چری، دور از انتظار نیست که در آینده نه چندان دور ۳X پلاس نیز با نام ام وی ام X22 فیس لیفت راهی خیابانهای کشور ما شود.
بیشتر بخوانید:
تست فنی تارا دنده ای ایران خودرو ؛ آیا ارزش خرید دارد؟
تارا دنده اتوماتیک رونمایی شد + زمان عرضه و امکانات خودرو
سایپا ساینا اس آر SR محصول جدید سایپا + مشخصات خودرو و تفاوت با ساینا اس
ای سی ام سیتی One در نمایشگاه خودرو مونیخ/بدون نیاز به ایستگاه شارژ سریع!
منبع: دیجیاتو
جدای از فیس جلو وبرخی آپشن ها..
پشت آمپر قبلی قشنگتر بوده.
وحتی طرح پشت ماشین قبلی هم بد نبوده درپروی جدید زیبایی نداده فقط یکم تغییر نامحسوس ونامتقارن بوده..
بهرحال برای فروش بهتر.. فیس لیفت شدنش اجراشد. شاید هم کامل برای ایران انجام نده..
سلام میشه راهنماییم کنیدچه رنگیش قشنگتره ۲۲×واینکه پروخوبه یا همین معمولی؟
نوک مدادی بنظرم تو این ماشین قشنگتره