دلایل مخالفت شورای نگهبان با واردات خودرو + راه حل

از دست ندهید

میرسلیم به عنوان یکی از اعضا کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از دلایل مخالفت شورای نگهبان با واردات خودرو گفت. اما راه حل برای اجرای این طرح چیست؟

بیت ران – عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه هفته گذشته جلسه‌ای در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار و با موضوعی که در این اصلاحیه آمده است مخالفت شد، اظهار داشت: شورای نگهبان هم با این موضوع مخالفت خواهد کرد.

 سیدمصطفی میرسلیم در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی صنعت خودرو طی اخطار قانون اساسی، گفت: ما باید سیاست های تقویت تولید را اجرا و از آن پشتیبانی کنیم.

دلایل مخالفت شورای نگهبان با واردات خودرو
طرح واردات خودرو تصویب شد
با اصلاحیه آزادسازی واردات خودرو از تشویق تولید و اشتغال جوانان جلوگیری می‌شود

وی با بیان اینکه هفته گذشته جلسه‌ای در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار و با موضوعی که در این اصلاحیه آمده است مخالفت شد، اظهار داشت: بر اساس این اصلاح، حتی واردات خودروهای معمولی گازسوز نیز آزاد شده است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقداماتی که برای تولید خودروی هیبریدی در کشور شده است، گفت: با این اصلاحیه که درباره آزادسازی واردات خودرو است، از تشویق تولید و اشتغال جوانان جلوگیری می‌شود.

وی گفت: با تصویب این اصلاحیه، تولید و بررسی‌های تحقیقاتی لطمه خورده و جوانان فعال در این حوزه دلسرد می‌شوند و در شورای نگهبان هم با این موضوع مخالفت خواهد شد.

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس امروز در جریان رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی صنعت خودرو مقرر کرد که سقف تعداد خودروهای مجاز وارداتی، هر شش ماه یک بار توسط شورای رقابت تعیین شود.

بیشتر بخوانید:

جلوبندی خودرو به چه دلایلی آسیب می بیند؟ + راهکارهای طول عمر سیستم تعلیق

بررسی جزئیات طرح آزادسازی واردات خودرو و تاثیرات آن بر بازار

بررسی تایرهای ایرانی و خارجی خودرو + راهنمای خرید تایر

اتول ها در سوله؛ نگاهی به ثروت چهار چرخ ایران در موزه خودرو تهران




14 دیدگاه

  1. هر گونه نظر منفی به وازدات خودرو کیفی از سوی هر نهادی باشد درحقیقت خودرا در نقطه مقابل خواسته عموم مردم ایران قرار داده وبطور حتم بد خواه ملت تلقی خواهد شد.

  2. میر سلیم متاسفانه از تولید داخل میگوید مگر هشت سال دولت روحانی همین برنامه را نداشت و جلو واردات را گرفت ماشین اشغال پراید شد ۱۵۰ میلیون تا کی منتظر باشیم که تولید بالا بره افکار ی اینچنین پدر مملکت را در آوردند مافیای خودرو سازی ایران همه جا هستند رییسی باید مواظب باشد دارند خرابتر می کنند

    • ساماندهی خودروسازان داخلی، حمایت منطقی از این دو خودروساز، بصورت جدی وقانونی به نطرم بهتر از آزاد سازی واردات خودرو هست،، خودرو در بورس عرضه شود، به این شکل که به ازا هر۱۰۰هزار سهم از خرید سهام شرکت ایران خوردو یک سهمیه خرید ماشین ایرانی بهت تعلق می‌گیرد،که به اسم شکل هم از سهام شرکت حمایت می‌شود وهم خرید خودرو به قیمت کارخانه یا هر کشف قیمت دیگه بهش تعلق میگیره، وخرید سهام هم یکسال بعداز خرید خودرو قابل فروش باشد،،

  3. هر ارگانی که با واردات خودرو مخالفت کند آب از آسیاب ملت بر میدارد وبه آسیاب مافیای خودرو میریزد اگر واقعا با واردات خودرو مخالفید اجازه بدهید هر استان برای خودش یک مجتمع خودرو سازی تاسیس کند و تولید خودرو را از انحصاری خارج کنید ولی افسوس که بفکر ملت نیستید

  4. متاسفانه به بهانه اشتغال زایی و حمایت از محصولات داخلی، مردم باید هزینه چندبرابر در قبال خودرو پرداخت کنند و جان هزاران نفر در جاده ها بخاطر ایمن نبودن خودرو گرفته بشه و چقدر مصرف سوخت اضافه در کشور و آلایندگی.
    دیگه لطفا ظلم نکنید

    • درودوسلام به جناب آقای میرسلیم و اعضای محترم تشخیص مصلحت نظام وهمچنین اعضای محترم شورای نگهبان،که درفکرمعیشت ماکارگران خودروساز هستند،خداوند همه آنان را از آسیبها بدور نگه دارد وهمیشه سربلند وتندرست وموفق وموید باشند(جمعی از کارگران خودروسازان ایران اسلامی)

  5. مردم و توجه به رفاه و ایمنی انها مهم نیست؟
    کجای دنیا سراغ دارید راه واردات رو بگیرن و جنس بی کیفیت بفروشند کجا ؟؟

  6. جناب میرسلیم کاملا صحیح فرمودن،داروهای خاص وداروهای جانبازان شیمیایی وقطع نخایی و بیماران پروانه ای،خیلی کمیاب شده است،دولت بایستی بجای خروج ارز واردات خودرو،که هیچ دردی هم از مردم طبقه پایین وحتی متوسط جامعه کم نمیکند،بیاید و ارز موردنیاز داروهای مورد نظر را تامین کند،بخداقسم،هرماه اضطراب تامین دلروی موردنیاز واسه فرزندم هستم،درودوسلام برجناب میرسلیم وتک تک اعضای بزرگوار شورای نگهبان وتشخیص مصلحت نظام،واقعا خسته نباشید بزرگواران

  7. تا وقتی که واردات آزاد نشود و خودرو خوب وارد کشور نشود ، این خودروسازها آشغال تولید می‌کنند و به هرقیمتی که دوست دارن به مردم قالب می‌کنند . اصلا چرا مردم نباید خودرو با کیفیت سوار بشن . مگه مسئولین به فکر رفاه این مردم نیستن؟

  8. یه جوری از کیفیت خودرو سازی داخل حرف میزنید اینگار داریم بنز و بی ام و تولید میکنیم
    آقای میر سلیم تو خودت پراید بخر و از تولید داخل حمایت کن که نه ترمز داره نه بدنه داره و….
    این آقایون نون یه سری کارگر خودرو سازی را کردن اهرم و دارن روی کل ملت ایران فشار میارن خدا وکیلی کار درستی نیست ما هم از این مافیای خودرو حمایت کنیم

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط