ارزان‌ترین خودروهای اتومات بازار را بشناسید + قیمت و بررسی آپشن ها

از دست ندهید

بازار خودرو روزهای عجیبی را سپری می کند؛ افزایش های بی دلیل و ساعت به ساعت، خریداران را سردرگم کرده است. در این بازار ارزان‌ترین خودروهای اتومات را به چه قیمتی می توان خرید؟

بیت ران – رسیدن به یک گزینه مناسب در بازار خودروهای اتومات چندان ساده نیست، چون شما نه با قیمت‌های معقولی روبه‌رو هستید و نه گزینه‌های چندان زیادی را برای انتخاب پیش‌رو دارید.

ترافیک سنگین این روزهای شهرهای بزرگ و سر و کله‌زدن با کلاچ و دنده، خیلی‌ها را به فکر خرید خودروهای اتومات می‌اندازد؛ خودروهایی که اگرچه راحتی بیشتری را به راننده می‌دهند اما در مقایسه با خودروهای دنده‌دستی، هزینه نگهداری و تعمیر بالاتری دارند و دیگر از مصرف سوخت پایین و شتاب هم در آنها خبری نیست.

ارزان‌ترین خودروهای اتومات
ارزان‌ترین خودروهای اتومات در بازار

البته اینها بیشتر در خودروهای دنده اتومات ارزان بازار که قصد بررسی اجمالی آنها را داریم صدق می‌کند و اگر به سراغ مدل‌ بالاها بروید، قیمت بیشتر، شتاب بالاتر و مصرف سوخت پایین‌تری را به ارمغان می‌آورد.

رسیدن به یک گزینه مناسب در بازار خودروهای اتومات چندان ساده نیست، چون شما نه با قیمت‌های معقولی روبه‌رو هستید و نه گزینه‌های چندان زیادی را برای انتخاب پیش‌رو دارید؛ به‌ویژه اینکه این روزها بازار خودرو از هر وقت دیگری آشفته‌تر است و قیمت‌ها هر روز اوج می‌گیرند.

در مقایسه با یکی دو سال پیش، گزینه‌های شما هم آب رفته است و با شدت‌گرفتن تحریم‌ها برخی از این خودروها دیگر نه در داخل تولید می‌شوند و نه از خارج وارد!

ساینا اس پارس خودرو ارزان‌ترین خودروهای اتومات بازار
ارزان‌ترین خودروهای اتومات در بازار
دوقلوهای سایپا، پرایدهای بازار اتومات

پیش از کنار رفتن پراید از خط تولید سایپا، پراید برای سال‌ها ارزان‌ترین خودروی بازار کشور بود که البته در کنار ارزان‌ترین، بی‌کیفیت‌ترین خودروی بازار هم به حساب می‌آمد.

در بازار خودروهای اتومات نیز دو خودروی سایپا در صدر ارزان‌ترین‌ها هستند که مشخصات فنی مشابهی دارند و از همان موتور آشنای تیبا استفاده می‌کنند؛ ساینا اتومات و کوییک اتومات.

ساینا اتومات و کوییک اتومات هر دو از موتور M۱۵ سایپا استفاده می‌کنند که پیش از این سال‌ها در تیبا استفاده می‌شد، یک موتور ۴ سیلندر ۱۵۰۰ سی‌سی ۸ سوپاپ. بزرگ‌ترین فرقشان هم با تیبا این است که حالا به جای گیربکس دستی، از یک گیربکس CVT با ۴‌ دنده مصنوعی استفاده می‌کنند؛ گیربکسی که برای ماشین‌بازها به‌دلیل فناوری CVT کسل‌کننده است و ۴ دنده‌بودنش هم نشان از قدیمی‌بودنش دارد.

ارزان‌ترین خودروهای اتومات در بازار
ارزان‌ترین خودروهای اتومات در بازار

اگر بخواهیم عملکرد فنی این دو خودرو را با هم مقایسه کنیم، چیزی برای گفتن وجود ندارد و همه‌چیز یکسان است. هر دو ۸۷ اسب بخار قدرت دارند و گشتاورشان به بیش از ۱۲۸ نیوتن متر نمی‌رسد. مصرف سوخت ساینای اتومات و کوییک اتومات هم تقریبا چیزی حدود ۷ تا ۷.۵ لیتر از هر ۱۰۰ کیلومتر است که البته این عددها روی کاغذ وجود دارد و به‌خصوص در مصرف شهری و ترافیک، این عدد بالاتر می‌رود.

روی ایمنی آنها حساب باز نکنید

در بخش آپشن هم ساینای اتومات و کوییک اتومات تفاوت‌های زیادی باهم ندارند و هر دو در پرآپشن‌ترین تیپ خود، امکاناتی مثل سنسور باد تایر و سنسور عقب، دکمه‌های روی فرمان، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، ایموبیلایزر، مانیتور ۷ اینچی لمسی، نویگیشن، دوربین عقب، مه‌شکن جلو و عقب، دی‌لایت، تنظیم برقی صندلی راننده و تنظیم برقی آینه‌های جانبی دارند.

شاید باورتان نشود اما از نظر ایمنی هم چیزی درباره تفاوت این دو خودرو برای گفتن باقی نمی‌ماند. هر دو، دو ایربگ دارند، هر دو مجهز به ترمز ضدقفل هستند و از سیستم ضدسرقت هم بهره می‌برند. اما اگر بدانید که هر دوی آنها، نسخه به‌روزرسانی‌شده پلتفرم پراید هستند، حواستان جمع می‌شود که خیلی نباید روی ایمنی آنها حساب باز کنید.

البته این روزها، به‌دلیل تحریم و مشکلاتی برای تامین گیربکس، این ساینا اتومات و کوییک اتومات پیش آمد، این دو خودرو دیگر روی خط تولید سایپا نمی‌روند و باید برای پیداکردن نسخه صفرشان به سراغ بازار آشفته خودرو بروید.

پیداکردن نسخه صفر ساینا اتومات این روزها کار سختی است، اما نسخه‌های کارکرده آن، براساس کارکرد و سلامت فنی‌شان بین ۱۷۵ تا ۲۰۰ میلیون تومان معامله می‌شد. اگر هم سری به بازار یا سایت‌های خرید و فروش خودرو بزنید، می‌توانید نسخه‌های صفر کوییک اتومات را بین ۲۲۵ تا ۲۵۰ میلیون تومان خریداری کنید.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای ارزان‌ترین خودروهای اتومات در بازار
ارزان‌ترین خودروهای اتومات در بازار
ایران خودرو؛ همان همیشگی

اگر ۱۰ سال پیش می‌خواستید خودروی اتومات ارزان‌قیمت بخرید، حتما دو گزینه پیش‌روی شما، ۲۰۶ اتومات و پژو پارس اتومات بود. اما حالا پس از ۱۰ سال هم به‌دلیل کناررفتن خودروهایی مانند تندر ۹۰ اتومات و اچ‌سی کراس از خط تولید ایران خودرو، گزینه‌های اتومات ایران خودرو برای شما همان همیشگی است. با این تفاوت که ۲۰۶ اتومات، جای خود را به برادر فیس لیفت‌شده خود ۲۰۷ اتومات داده و پژو پارس به جای موتور XU۷ با همان موتور آشنایی TU۵ و گیربکس قدیمی تولید می‌شود.

حکایت پژو ۲۰۷ اتومات و پارس اتومات در بخش فنی، همان حکایت ساینا اتومات و کوییک اتومات است؛ چرا که از موتور و گیربکس یکسانی بهره می‌برند. این دو خودروی ایران خودرو، از موتور قدیمی و آشنای ۲۰۶ تیپ ۵ استفاده می‌کنند. یک موتور ۴‌ سیلندر ۱۵۰۰ سی‌سی ۱۶ سوپاپ با نام فنی TU۵ که ۱۰۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد. گیربکس هر دو هم همان گیربکس قدیمی AL۴ است که سرعت پایینی در تعویض دنده‌ها دارد و در معکوس‌کشیدن عملکرد خوبی ندارد و کمی راننده را اذیت می‌کند.

ظاهر کدام را می پسندید؟

از لحاظ ظاهری هم، مانند گزینه‌های سایپا، سلیقه شما و کارکرد خودرو می‌تواند تعیین‌کننده باشد. پارس اتومات قطعا گزینه خانواده پسندتری است و جای بیشتری دارد و ۲۰۷ اتومات، باب میل جوانان است. در بخش آپشن هم به‌نظر می‌رسد برادر فیس لیفت‌ شده ۲۰۶ محبوب، برگ‌های برنده بیشتری دارد. ۲۰۷ اتومات، سانروف، سنسور پارک، سنسور نور، تودوزی چرمی و رینگ آلومینیومی دارد و پارس اتوماتیک فرمان هیدرولیکی و کلیدهای کنترل روی فرمان. اما فرمان برقی هم دارد که یک آپشن بهتر نسبت به فرمان هیدرولیکی است.

به گزارش همشهری، به هرحال با محدودشدن گزینه‌ها، این دو خودرو جزو ارزان‌ترین اتومات‌های این روزهای بازار خودرو هستند. نسخه صفر پژو پارس اتومات این روزها در بازار خودرو، بین ۳۴۵ تا ۳۸۰ میلیون معامله می‌شود و نسخه صفر ۲۰۷ اتومات، بین ۳۷۰ تا ۴۳۰ میلیون تومان قیمت می‌خورد.

بیشتر بخوانید:

جدول قیمت خودروهای تولید و مونتاژ داخل در بازار و کارخانه

قیمت هوندا ۱۲۵ ، موتورهای اسکوتر ، race و موتورهای street در بازار و کارخانه

بررسی تایرهای ایرانی و خارجی خودرو + راهنمای خرید تایر

پرفروش ترین خودورها در هر کشور از کدام برند هستند؟




1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط