مسابقه لمان ۲۴ ساعته سال ۲۰۲۱ با قهرمانی تویوتا به پایان رسید

از دست ندهید

مسابقه لمان ۲۴ ساعته سال ۲۰۲۱ حساس‌ترین رقابت سالانه در تاریخ اتومبیل‌رانی با قهرمانی تویوتا به پایان رسید.

بیت ران – امسال هم حساس‌ترین رقابت سالانه در تاریخ اتومبیل‌رانی با مقام اول و دومی تویوتا به اتمام رسید. در کلاس خودروهای GTE حرفه‌ای و آماتور، رانندگان فراری قهرمان شدند.

در تقویم موتوراسپرت، سه رقابت اهمیت ویژه و سابقه تاریخی زیادی دارند. رقابت‌های سالانه در فرمول یک موناکو و ایندی ۵۰۰ و لمان ۲۴ ساعته از نظر کلاس خودرویی، تفاوت‌های بنیادین با یکدیگر دارند و درضمن، قهرمانی در هرکدام از آن‌ها افتخاری بسیار بزرگ است.

اولین مسابقه ۲۴ ساعته در لمان فرانسه، ۹۸ سال پیش برگزار شد تا همچنان قدیمی‌ترین رقابت‌ رانندگی استقامت (Endurance racing) محسوب شود. تام کریستنسن از دانمارک با ۹ قهرمانی در لمان، پرافتخارترین راننده این مسابقات است.

پورشه هم با سابقه بسیار طولانی در لمان، ۱۹ قهرمانی تیمی دارد و بالاتر از دیگر خودروسازان، مشهورترین برند این مسابقات محسوب می‌شود. در بین تیم‌های مستقل شرکت‌کننده نیز، جوئست ریسینگ با ۱۳ قهرمانی برتر از دیگران است؛ هرچند امسال در لمان حضور نداشت.

Le Mans مسابقات لمان

کلاس بندی مسابقه لمان ۲۴ ساعته

لمان در کلاس‌های متنوع برگزار می‌شود. برای سال ۲۰۲۱، کلاس اَبَرخودرو (هایپرکار) جایگزین LMP1 شد تا رسما میزبان قوی‌ترین‌ها باشد. بعد از اتمام ۲۴ ساعت زمان مسابقه، خودرو شماره ۷ از تیم تویوتا با رانندگی کوبایاشی از ژاپن و کانوی از انگلیس و خوزه لوپز از آرژانتین به قهرمانی رسید.

جالب‌تر آنکه جایگاه دوم نیز به دیگر خودرو تیم هایپرکار تویوتا با رانندگانی از سوئیس و ژاپن و استرالیا رسید. در پایان مسابقه، رانندگان رده دوم دو دور از خودرو قهرمان فاصله داشتند.

در کلاس LMP2، تقریبا تمام خودروها ساخت شرکت فرانسوی اورکا (Oreca) بودند و سریع‌ترین تیم در گروه LMP2، رانندگانی از هلند و اتریش و فرانسه داشت.

Ferrari 488 GTE فراری لمان 24 ساعته

در مسابقات لمان، طبیعتا خودروهای پروتوتایپ (طرح ویژه مسابقه) بهترین عملکرد را برای کلاس هایپرکار و LMP2 فراهم می‌کنند؛ درحالی‌که کلاس GTE با خودروهایی مشابه مدل‌های جاده‌ای طرفداران خاص خود دارد.

امسال، فراری ۴۸۸GTE EVO، شورولت کوروت C8.R، پورشه ۹۱۱RSR و استون مارتین ونتیج AMR در کلاس GTE حرفه‌ای و آماتور حضور داشتند که درنهایت، به قهرمانی فراری انجامید. لمان ۲۴ ساعته ۲۰۲۱ میزبان ۶۱ خودرو با ۱۸۳ راننده بود که ۴۴ خودرو توانستند ۲۴ ساعت رقابت شبانه‌روزی را تا انتها ادامه دهند.

بیشتر بخوانید:

سیستم Brake Magic در اتومبیل مرسدس چه نقشی دارد؟

۱۰ راننده پولدار تاریخ فرمول یک را بشناسید

مرسدس بنز خودرو فرمول یک ۲۰۲۱ را رونمایی کرد + مقررات جدید فرمول یک

منبع: زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط