در صورت بازگشت خودروسازی رنو مطابق با ضوابط عمل خواهیم کرد

از دست ندهید

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مورد همکاری مجدد با رنو گفت: در صورت بازگشت خودروسازی رنو به ایران، مطابق با ضوابط عمل خواهیم کرد.

بیت ران – مهدی درفشی: یک مقام بلند پایه رنو در نمایشگاه خودرو مونیخ به بیت ران اعلام کرد که «در صورت توافق مجدد میان ایران و سایر اعضای برجام، به ایران باز خواهند گشت.»

برنامه های گذشته رنو برای بازار ایران کماکان پا بر جا است و این شرکت قصد عرضه محصولات خود را در بازار ایران دارد. اگر چه تحریم ها، مانع از فعالیت های رنو شده و برنامه ها را متوقف کرده است.

در خصوص بازگشت رنو و همکاری مجدد سایپا با این شرکت فرانسوی، مجید باقری، قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش به خبرنگار بیت ران گفت:

«این خودروساز فرانسوی با سایپا بدعهدی کرد. علیرغم داشتن تعهد، به محض تحریم شدن صنعت خودرو، ایران را ترک کرد. این مهم قطعا در نظر سیاست گذاران برای آینده خواهد بود. اگر چه ما نیز تابع ضوابط و سیاست گذاری های نظام هستیم. در سایپا یک مرکز وجود دارد که درحال رصد تمام فعالیت ها است. اگر تصمیمی گرفته شود، متناسب با آن استراتژی تعیین خواهد شد.»

به گزارش بیت ران، وابستگی خودروسازی ایران به شرکت‌های فرانسوی، سابقه‌ای طولانی دارد. این موضوع به‌ وضوح در چند دهه تاریخچه‌ فعالیت سایپا و ایران‌ خودرو دیده می‌شود. در سمت دیگر ماجرا، بازار انحصاری ایران نیز برای رنو، سیتروئن و پژو جذاب است؛ چراکه می‌توانند طی توافق با غول‌های خودروسازی ایران، بدون نگرانی از حضور رقبای خارجی، فرایند مونتاژ و فروش به جامعه‌ ۸۰ میلیون نفری کشورمان را انجام بدهند.

نخستین تماس رسمی قدرت‌های اقتصادی جهان با ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جدید، از طریق امانوئل مکرون (رئیس‌جمهور فرانسه) انجام شد. طبق آنچه از محتوای گفت‌وگوی یک‌ساعته رئیسی و مکرون در رسانه‌های مختلف مطرح شده است، طرفین علاوه بر صحبت در مورد مسائل سیاسی و منطقه‌ای، از ضرورت تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری خود نیز سخن گفته‌اند.

در این تماس، رئیسی از توسعه روابط با فرانسه بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل صحبت به میان آورده و بر توسعه روابط دو کشور به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری تأکید کرده است. رئیس‌جمهوری فرانسه خواستار تداوم گفت‌وگو بین تهران و پاریس با هدف عمیق‌تر شدن روابط دوجانبه شده است. مکرون همچنین تأکید کرده که فرانسه به دنبال راه‌حلی برای احیای برجام و امیدوار است مذاکرات در این مورد دوباره آغاز شود.

بیشتر بخوانید:

یک مقام ارشد رنو در گفت و گو با بیت ران: شاید به ایران بازگردیم



پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط