تصاویر فرمان مجهز به نمایشگر خودروهای آینده جنرال موتورز منتشر شد

از دست ندهید

جنرال موتورز تصاویری از فرمان مجهز به نمایشگر را منتشر کرده است که نشان از طرحی آینده نگرانه این شرکت در خودروهای خودران دارد.

بیت ران – جنرال‌موتورز فرمانی آینده‌نگرانه و مجهز به نمایشگر برای به‌کارگیری در خودروهای خودران معرفی کرد. این فرمان به دکمه‌های کنترلی لمسی مجهز است و راننده را از تمرکز بر شیشه‌ جلو بی‌نیاز خواهد کرد.

صفحه اینستاگرام بخش طراحی جنرال‌موتورز تصاویر رندری از یک فرمان خودرو منتشر کرده است. ایده و طرح مفهومی فرمان مذکور کاملا آینده‌نگرانه به‌نظر می‌رسد. مسلما تصاویر فرمان مفهومی جنرال‌موتورز برای به‌کارگیری در مدل‌های تولیدی این شرکت منتشر نشده است؛ باوجوداین، آن را پیشنهادی جالب در ارتباط با آینده خودروهای خودران باید دانست.

طرح مفهومی جنرال‌موتورز نام مشخصی ندارد و آن را طراحی اینستاگرامی به‌شکل مستطیل طراحی کرده است. شمایل فرمان یادشده شاید آشنا باشد؛ اما ایده جنرال‌موتورز در‌مقایسه‌با فرمان بحث‌برانگیز Yoke تسلا، عملکرد کاملا متفاوتی دارد. در این فرمان، قرارگیری نمایشگری بزرگ و لمسی در مرکز را شاهد هستیم و این موضوع فرمان را شبیه به دستگاه‌های الکترونیکی می‌کند.

درکنار نمایشگر چرمی با دوخت سفید و نوارهایی از چراغ‌های LED می‌بینیم که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان چراغ‌های راهنما استفاده کرد. نمایشگر فرمان جنرال‌موتورز به دکمه‌های کنترل لمسی برای ورود به منو، صفحه اصلی، حرکت به جلو یا عقب و توقف مجهز شده است. علاوه‌بر‌این، در سمت راست دکمه‌ای لمسی شبیه به فرمان هواپیماها می‌بینیم که به‌عنوان شتاب‌دهنده سرعت یا پدال گاز قرار گرفته است.

فرمان مجهز به نمایشگر جنرال موتورز

عملکرد نمایشگر در زمان حرکت کاملا خودکار

هنگامی که خودرو در حالت کاملا خودکار قرار می‌گیرد، احتمالا نمایشگر اطلاعات سنسورها و تصاویری گرافیکی و سیستم اطلاعات و سرگرمی را نمایش خواهد داد. همچنین، اگر راننده کنترل خودرو را شخصا دراختیار بگیرد، نمایشگر از دوربین‌های جلو و فناوری‌های واقعیت افزوده استفاده خواهد کرد. این یعنی راننده می‌تواند به‌جای شیشه جلو موجود در خودروهای قدیمی و درحالی‌که سیستم‌های پیشرفته دستیار خودکار راننده یا ADAS از او دربرابر خطاهای احتمالی محافظت می‌کنند، فقط به فرمان توجه کند.

این داستان بیشتر شبیه به فیلم‌نامه‌ای علمی‌تخیلی است؛ چون جایگزینی همه دستگاه‌های کنترلی خودرو با چنین فرمانی، به سال‌ها آزمایش و ارزیابی نیاز دارد و از آن گذشته، فرمان جنرال‌موتورز علاوه‌‌بر رعایت کامل مقررات ایمنی، باید هنگام ورود به بازار کاملا کاربر پسند شود.

با‌این‌حال، ارائه و دیدن طرح‌هایی بدون محدودیت بسیار خوب است؛ چون ایده‌های جدید معمولا با آشفتگی‌‌های ناگهانی ذهن متولد می‌شوند. همان‌طورکه بخش طراحی جنرال‌موتورز در پست اینستاگرامی‌اش توضیح می‌دهد، برای حرکت به جلو، باید تفکری خارج از چهارچوب‌های تعریف شده داشت.

بیشتر بخوانید:

۵ نشانه که می‌گوید خودرو شما نیاز به تعویض روغن موتور دارد

۵ نشانه خرابی واتر پمپ خودرو که باید حین رانندگی به آن توجه کنید

هایپراسکرین مرسدس بنز داشبوردی تمام لمسی

سیستم iDrive بی ام و با تغییرات چشمگیری رونمایی شد

منبع: زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط