تیونر ایرانی خودرو شورولت کوروت، را تبدیل به هیولا کرد

از دست ندهید

بررسی قیمت خودروهای پرتیراژ سایپا / طرح ساماندهی چه تاثیری گذاشته است؟

در بررسی قیمت خودروهای پرتیراژ سایپا در روزهای گذشته می بینیم که طرح ساماندهی چه تاثیری روی قیمت ها...

قیمت محصولات زامیاد افزایش یافت / نسخه آپشنال نیسان آبی وارد می شود

به تازگی قیمت محصولات زامیاد افزایش یافت. ارائه نسخه آپشنال نیسان آبی با افزودن گارد و نصب تجهیزات اولیه...

رنو کپچر به‌روز رسانی می‌شود + همراه با عکس

رنو برای سال ۲۰۲۰ تصمیم گرفته تا مدل کپچر را در بخش طراحی داخلی به‌روز رسانی کند. همچنین پیشرانه...

شورولت کوروت نسلی از خودروهای عضلانی آمریکایی است که به سفره ماهی (استینگری) معروف است. یکی از قشنگترین و پرفروش ترین‌های کوروت، نسل سوم آن است که برادران کلهر  تیونر‌های ایرانی، با انجام تغییراتی این سفره ماهی زیبا را به یک شیرماهی بدل کرده است.

بیت ران – امیرحسین اسماعیل بیگی: کوروت یکی از خودروهای رویایی و پر طرفدار آمریکایی است که تولید آن از دهه 50 میلادی آغاز شده و خوشبختانه تا به امروز ادامه داشته است.

شورولت کوروت از ابتدا به عنوان یک خودرو اسپرت دو در دونفره طراحی و تولید شده است.

امروزه شاهد تولید هشتمین نسل این خانواده هستیم که تمام تلاش خود را کرده است تا میراث خانوادگی را به خوبی حفظ کند.

ما در بیت ران به سراغ نسل سوم کوروت رفته ایم تا از نزدیک با این آمریکایی جذاب آشنا شویم.

این خودرو، کوروت نسل سوم مدل 1974 با سقف تی شکل است.

کوروت c3

نام کوروت (Corvette) به معنای کشتی جنگی کوچک است که شورولت برای این نسل از خودروهای خود انتخاب کرده است.

نسل سوم با کد C3 در سال 1968 روانه بازار شد.

این نسل از خودرو تا سال 1982 بر خط تولید قرار داشت.

نسل سوم با ثبت دو رکورد بازه تولید و میزان فروش همراه بود.

بازه تولید این خودرو حدود 13 سال است و بیشترین زمانی است که یک نسل از کوروت تا کنون روی خط تولید مانده.

کوروت نسل سوم (C3) به پرتیراژترین و شاید محبوب‌ترین مدل شورولت کوروت بدل شد به طوری که در 13 سال، بیش از 540 هزار خودرو از این مدل تولید شد.

قیمت این خودرو در زمان تولید 6000 دلار بود اما اکنون به علت جذابیت این خودرو برای کلکسیونرها با قیمت های بسیار بالاتری در دسترس است.

نظرات حمید کلهر درباره اینکه آیا ریمپ برای خودرو نیاز است یا خیر؟ و بهترین خودرو ایرانی برای ریمپ کدام است؟ و نیز خودرو تیبا از نگاه علی کلهر؛ راننده مسابقات رالی قهرمانی کشور را نیز بخوانید.

پیشرانه های کوروت

نسل سوم کوروت با چندین مدل پیشرانه از 305 (5.0 لیتری) تا 454 (7.4 لیتری)اینج مکعب قابل سفارش بود.

که توانایی تولید 165 تا 460 اسب بخار را داشتند.

کوروت 1974 تنها با دو پیشرانه هشت سیلندر خورجینی بلوک کوچک 5.7لیتری با توان 195 اسب بخار (V8 small block 350 cu in) و هشت سیلندر خورجینی بلوک بزرگ 7.4 لیتری با توان 270 اسب بخار (V8 big block 454 cu in) عرضه شد.

پیشرانه 454 اما از سال 1970 تا 1974 بر شورولت کوروت نسل سوم قابل سفارش بود.

اما این پیشرانه از سال 1972 به بعد با افت چشمگیر توان خروجی مواجه شد.

به این ترتیب که این پیشرانه در سال 1970 و 1971 در بهترین حالت قادر به تولید 460 اسب‌بخار بود، اما این قدرت خیره‌کننده در سال‌های 1972 تا 1974 تنها به 270 اسب‌بخار کاهش یافت.

این داستان درخصوص پیشرانه 350 نیز روایتی مشابه دارد.

مدل مورد بررسی در ابتدا موتور 5.7 لیتری داشته است ولی در حال حاضر موتور آن با یک موتور جایگرین شده است.

برای تقویت این خودرو از موتور LS2 استفاده شده که نسل جدیدتری از موتورهای جنرال موتور است و روی کوروت های جدید تر نصب شده است.

موتور LS2 دارای سیستم انژکتوری است و با حجم 6 لیتر می تواند 400 اسب بخار قدرت و 540 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

برای نصب این موتور روی خودرو، تغییراتی روی شاسی و دسته موتور ها انجام شده است تا موتور با زاویه مناسب در جای خود قرار بگیرد.

همچنین هدرزهای موتور کاملا دست ساز مناسب با فضای کمی که در محفظه موتور وجود داشت ساخته شده است.

گیربکس سه دنده اتوماتیک

گیربکس‌های قابل سفارش برای نسل سوم شورولت کوروت شامل چهار نسخه 3 و 4 سرعته اتوماتیک و دستی است.

بدون شک نسخه دستی 4 سرعته از محبوب ‌ترین انتخاب ‌ها میان این چهار گزینه به حساب می‌آید.

چراکه ضمن ارائه سواری جذاب‌ تر و کنترل بهتر روی خودرو، بهترین شتاب ممکن را نیز برای آن به ارمغان می ‌آورد.

اما این نسخه که در تصاویر می بینید، دارای گیربکس سه سرعته اتوماتیک است.

تمامی زیر بندی و سیستم ترمز این خودرو تغییر کرده و به صورت افتر مارکت و تقوییت شده نصب شده است.

همچنین سیستم فرمان خودرو از فابریک به سیستم rack and pinion تغییر کرده است که باعث شده مشکلات خودرو برطرف شود و هندلینگ و فرمان پذیری عالی پیدا کند.

شورولت کوروت

مسیر و داکت های ورودی هوا در این خودرو روی بدنه تعبیه شده است که ظاهر خودرو را به یک سفره ماهی تمام عیار تبدیل کرده است.

شورولت کوروت

پشت خودرو طراحی خاص و زیبایی دارد، همچنین در این خودرو چیزی به نام صندوق عقب یا در آن وجود ندارد.

هرچند در پشت صندلی ها فضایی برای گذاشتن وسیله تعبیه شده است.

طراحی چراغ های خودرو که به صورت دوگانه دایره ای در هر طرف است. این طراحی  تا نسل ها در خودرو کوروت به همین صورت حفظ شده است.

شورولت کوروت

بیشتر بخوانید:

تیمور ریشار استاد بازسازی خودروهای کلاسیک/ بخش اول؛ عشق آلفارومئو

عاشق ماشین های آمریکایی ؛ دنده خور کمتر ، شکوه بیشتر و جای فراختر

پیشرانه ‌های کلاسیک چندکاربراتوری آمریکایی را بشناسیم

تقویت خودرو و دردسرهای ماشین بازها

موتور پراید با قدرت ‍۱۸۰ اسب بخار چرا و چگونه؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

واردات خودرو در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بر اساس برنامه دولت، هدف‌گذاری برای واردات خودرو در سال ۱۴۰۲ بالغ...

استانداردهای ایمنی پارس و آریسان ۲ ارتقاء یافت

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول گروه صنعتی ایران‌ خودرو ضمن تاکید بر ادامه تولید پژو پارس اعلام کرد: دو محصول پارس و آریسان۲...

حق بیمه شخص ثالث افزایش یافت + جدول حق...

با افزایش ۳۰ درصدی حق بیمه شخص ثالث بیم آن می رود که این خدمت از سبد بسیاری از خانوارها حذف شود. طبق جدول...

واردات اپل قطعی شد + اولین مدل خودرو اپل...

واردات خودرو هرچند در تعداد معدود و به کندی، اما در جریان است. آخرین خبر، قطعی شدن واردات اپل / واردات اوپل است. برندی...

داچیا داستر جدید در بورسا ترکیه تولید می‌شود

داچیا داستر جدید احتمالاً در شهر بورسا ترکیه تولید خواهد شد. منابع خبری ترکیه اعلام کردند که کارخانه Oyak Renault در شهر بورسا در...

پست‌های مرتبط