تیونر ایرانی خودرو شورولت کوروت، را تبدیل به هیولا کرد

از دست ندهید

مکانیک غیرمجاز در تهران / تعدادی بساز بفروش قطعه بی کیفیت وارد می کنند

به گفته رییس سابق اتحادیه تعمیرکاران خودرو، چهار هزار مکانیک غیرمجاز در تهران ، بدون داشتن پروانه کسب فعالیت...

کاهش یک تا ده میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار

پس از کاهش قیمت دلار در روز پنج شنبه، طی این دو روز کاهش یک تا ده میلیون تومانی...
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرد:

خودروهای جدید سایپا / اطلس جایگزین تیبا و ساینا / تولید آریا و شاهین اتوماتیک

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه  خودروهای جدید سایپا شامل ۹ محصول جدید می شود، اعلام کرد خودرو...

شورولت کوروت نسلی از خودروهای عضلانی آمریکایی است که به سفره ماهی (استینگری) معروف است. یکی از قشنگترین و پرفروش ترین‌های کوروت، نسل سوم آن است که برادران کلهر  تیونر‌های ایرانی، با انجام تغییراتی این سفره ماهی زیبا را به یک شیرماهی بدل کرده است.

بیت ران – امیرحسین اسماعیل بیگی: کوروت یکی از خودروهای رویایی و پر طرفدار آمریکایی است که تولید آن از دهه 50 میلادی آغاز شده و خوشبختانه تا به امروز ادامه داشته است.

شورولت کوروت از ابتدا به عنوان یک خودرو اسپرت دو در دونفره طراحی و تولید شده است.

امروزه شاهد تولید هشتمین نسل این خانواده هستیم که تمام تلاش خود را کرده است تا میراث خانوادگی را به خوبی حفظ کند.

ما در بیت ران به سراغ نسل سوم کوروت رفته ایم تا از نزدیک با این آمریکایی جذاب آشنا شویم.

این خودرو، کوروت نسل سوم مدل 1974 با سقف تی شکل است.

کوروت c3

نام کوروت (Corvette) به معنای کشتی جنگی کوچک است که شورولت برای این نسل از خودروهای خود انتخاب کرده است.

نسل سوم با کد C3 در سال 1968 روانه بازار شد.

این نسل از خودرو تا سال 1982 بر خط تولید قرار داشت.

نسل سوم با ثبت دو رکورد بازه تولید و میزان فروش همراه بود.

بازه تولید این خودرو حدود 13 سال است و بیشترین زمانی است که یک نسل از کوروت تا کنون روی خط تولید مانده.

کوروت نسل سوم (C3) به پرتیراژترین و شاید محبوب‌ترین مدل شورولت کوروت بدل شد به طوری که در 13 سال، بیش از 540 هزار خودرو از این مدل تولید شد.

قیمت این خودرو در زمان تولید 6000 دلار بود اما اکنون به علت جذابیت این خودرو برای کلکسیونرها با قیمت های بسیار بالاتری در دسترس است.

نظرات حمید کلهر درباره اینکه آیا ریمپ برای خودرو نیاز است یا خیر؟ و بهترین خودرو ایرانی برای ریمپ کدام است؟ و نیز خودرو تیبا از نگاه علی کلهر؛ راننده مسابقات رالی قهرمانی کشور را نیز بخوانید.

پیشرانه های کوروت

نسل سوم کوروت با چندین مدل پیشرانه از 305 (5.0 لیتری) تا 454 (7.4 لیتری)اینج مکعب قابل سفارش بود.

که توانایی تولید 165 تا 460 اسب بخار را داشتند.

کوروت 1974 تنها با دو پیشرانه هشت سیلندر خورجینی بلوک کوچک 5.7لیتری با توان 195 اسب بخار (V8 small block 350 cu in) و هشت سیلندر خورجینی بلوک بزرگ 7.4 لیتری با توان 270 اسب بخار (V8 big block 454 cu in) عرضه شد.

پیشرانه 454 اما از سال 1970 تا 1974 بر شورولت کوروت نسل سوم قابل سفارش بود.

اما این پیشرانه از سال 1972 به بعد با افت چشمگیر توان خروجی مواجه شد.

به این ترتیب که این پیشرانه در سال 1970 و 1971 در بهترین حالت قادر به تولید 460 اسب‌بخار بود، اما این قدرت خیره‌کننده در سال‌های 1972 تا 1974 تنها به 270 اسب‌بخار کاهش یافت.

این داستان درخصوص پیشرانه 350 نیز روایتی مشابه دارد.

مدل مورد بررسی در ابتدا موتور 5.7 لیتری داشته است ولی در حال حاضر موتور آن با یک موتور جایگرین شده است.

برای تقویت این خودرو از موتور LS2 استفاده شده که نسل جدیدتری از موتورهای جنرال موتور است و روی کوروت های جدید تر نصب شده است.

موتور LS2 دارای سیستم انژکتوری است و با حجم 6 لیتر می تواند 400 اسب بخار قدرت و 540 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

برای نصب این موتور روی خودرو، تغییراتی روی شاسی و دسته موتور ها انجام شده است تا موتور با زاویه مناسب در جای خود قرار بگیرد.

همچنین هدرزهای موتور کاملا دست ساز مناسب با فضای کمی که در محفظه موتور وجود داشت ساخته شده است.

گیربکس سه دنده اتوماتیک

گیربکس‌های قابل سفارش برای نسل سوم شورولت کوروت شامل چهار نسخه 3 و 4 سرعته اتوماتیک و دستی است.

بدون شک نسخه دستی 4 سرعته از محبوب ‌ترین انتخاب ‌ها میان این چهار گزینه به حساب می‌آید.

چراکه ضمن ارائه سواری جذاب‌ تر و کنترل بهتر روی خودرو، بهترین شتاب ممکن را نیز برای آن به ارمغان می ‌آورد.

اما این نسخه که در تصاویر می بینید، دارای گیربکس سه سرعته اتوماتیک است.

تمامی زیر بندی و سیستم ترمز این خودرو تغییر کرده و به صورت افتر مارکت و تقوییت شده نصب شده است.

همچنین سیستم فرمان خودرو از فابریک به سیستم rack and pinion تغییر کرده است که باعث شده مشکلات خودرو برطرف شود و هندلینگ و فرمان پذیری عالی پیدا کند.

شورولت کوروت

مسیر و داکت های ورودی هوا در این خودرو روی بدنه تعبیه شده است که ظاهر خودرو را به یک سفره ماهی تمام عیار تبدیل کرده است.

شورولت کوروت

پشت خودرو طراحی خاص و زیبایی دارد، همچنین در این خودرو چیزی به نام صندوق عقب یا در آن وجود ندارد.

هرچند در پشت صندلی ها فضایی برای گذاشتن وسیله تعبیه شده است.

طراحی چراغ های خودرو که به صورت دوگانه دایره ای در هر طرف است. این طراحی  تا نسل ها در خودرو کوروت به همین صورت حفظ شده است.

شورولت کوروت

بیشتر بخوانید:

تیمور ریشار استاد بازسازی خودروهای کلاسیک/ بخش اول؛ عشق آلفارومئو

عاشق ماشین های آمریکایی ؛ دنده خور کمتر ، شکوه بیشتر و جای فراختر

پیشرانه ‌های کلاسیک چندکاربراتوری آمریکایی را بشناسیم

تقویت خودرو و دردسرهای ماشین بازها

موتور پراید با قدرت ‍۱۸۰ اسب بخار چرا و چگونه؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

گیربکس شاهین سایپا در حال توسعه؛ همه چیز درباره گیربکس شش سرعته دستی شاهین

گیربکس شاهین سایپا از کجا آمده و عملکردش چگونه است؟ آیا این همان نمونه ارتقا یافته پراید است؟ عملکرد...
مدیر عامل ایپکو به بیت ران خبر داد:

افزایش پیمایش دنا هیبریدی / تولید موتور خودروی سبز...

مدیر عامل ایپکو با اعلام افزایش پیمایش دنا هیبریدی ، از صنعتی شدن موتور خودروی سبز در سال آینده و تولید خودروی هیبریدی افزایش...
هر آنچه باید از دیار BJ40 پیش از ورود به بازار خودرو ایران بدانیم

دیار BJ40 از سوی دیار خودرو به بازار خواهد...

دیار BJ40 با موتور ۲ لیتری توربو و سیستم انتقال نیروی پارت‌تایم چهار چرخ در تلاش است تا در بازار جایی برای خود باز...

کدام خودروها در بورس کالا عرضه می‌شوند؟ / آخر...

این هفته در سه روز محصولات دو شرکت خودروسازی در بورس کالا عرضه خواهد شد. کدام خودروها و در چه روزی در بورس کالا...

داستان تیونینگ دنا توسط کوروش منصوری

کوروش منصوری قصد داشت تا با همکاری با شرکت ایپکو محصولات ایران خودرو را تیونینگ کند اما چرا این اتفاق رخ نداد؟ بیت ران -...

پست‌های مرتبط