رنو مگان برقی در نمایشگاه مونیخ رونمایی شد/ فرانسوی بازیافتی در راه بازار!

از دست ندهید

رنو مگان برقی در نمایشگاه خودرو مونیخ رونمایی شد. البته، اگر چه محصول جدید رنو نام آشنایی دارد؛ اما به هیچ وجه شبیه مگان های قبلی نیست.

بیت ران – مهدی درفشی: با رونمایی از مگان برقی، مشخص شد که یکی از پر طرفدارترین محصولات رنو، استایلی جدید بدست آورده است.

پیش تر مگان در انواع سدان، هاچ بک و کوپه تولید شد. رنو مگان برقی از پلتفرم مدولار CMF-EV مشترک با نیسان آریا بهره مند است.

امکان سفارش رنو مگان برقی از فوریه ۲۰۲۲ وجود خواهد داشت. احتمالا این خودرو از مارس ۲۰۲۲ وارد بازار خواهد شد.

رنو مگان برقی همان مدل مفهومی مگان eVision است؟

این خودرو در اصل یک نسخه تولیدی از مدل مفهومی مگان eVision است. اگر چه در برخی از موارد از جمله چراغ ها و آینه ها، بین این دو تفاوت هایی وجود دارد. رنو مگان برقی ۱۶۲۴ کیلوگرم وزن دارد. طول این خودرو ۴.۲۱ متر است. اگر چه فاصله بین دو محور ۲.۷ متر است. این مهم، دست مهندسان رنو برای طراحی کابین جادار نسبت به ابعاد جمع و جور را باز گذاشته است.

رنو مگان برقی با وجود بهره وری از رینگ های ۲۰ اینچی، تنها ۱.۵ متر ارتفاع دارد. برای آیرودینامیک تر بودن، دستگیره درهای جلو، درون بدنه جای گرفته است. دستگیره درهای عقب نیز اصطلاحا پنهان هستند و در انتهای قاب پنجره قرار گرفته اند.

مگان برقی اولین خودروی رنو است که نشان جدید روی آن نصب شده است.

کابین جذاب و دیجیتال

همانطور که این خودرو در طراحی بیرونی، تفاوت بسیاری با نسخه های بنزینی و دیزلی دارد، طراحی کابین آن نیز بسیار متفاوت است.

رنو در داشبورد از صفحه نمایش دیجیتالی OpenR به صورت L شکل وارونه استفاده کرده است. به این ترتیب از یک صفحه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی در موقعیت راننده و یک صفحه نمایش ۱۲ اینچی لمسی نیز در موقعیت میانی داشبورد استفاده کرده است.

صفحه نمایشگر میانی داشبورد، قابلیت هایی نظیر نمایش اطلاعات و همچنین سرگرمی دارد.

رنو وضوح این صفحه نمایش دیجیتالی را ۱۲۵۰ در ۱۵۶۲ اعلام کرده است. البته نسخه های ارزان تر رنو مگان برقی، مجهز به صفحه نمایشگر مرکزی ۹ اینچی با وضوح پایین تر هستند.

مشخصات فنی رنو مگان برقی

برای نسخه های متفاوت محصول جدید رنو، موتورهای متفاوتی قابل ارائه است. برای نسخه های گران قیمت، موتور الکتریکی ۱۶۰ کیلوواتی درنظر گرفته شده که معادل ۲۱۸ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور نیرو دارد. رنو مگان برقی با تجهیز به این موتور، امکان رسیدن از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در حدود ۷.۴ ثانیه دارد. برای نسخه های ارزان تر نیز یک موتور الکتریکی ۹۶ کیلوواتی درنظر گرفته شده که معادل ۱۳۰ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

موتورهای الکتریکی از باتری های ۴۰ یا ۶۰ کیووات ساعتی تغذیه می کنند. رنو مگان برقی با باتری ۴۰ کیلوواتی تا ۳۰۰ کیلومتر مسافت پیمایش دارد. نسخه مجهز به باتری ۶۰ کیوواتی نیز تا ۴۷۰ کیلومتر مسافت پیمایش دارد. باتری دارای هشت سال ضمانت است. در صورت خراب شدن باتری تا سطح ۷۰ درصد ظرفیت، باتری جدید به صورت رایگان جایگزین خواهد شد.

استفاده از مواد بازیافتی در محصول برقی رنو

طبق ادعای رنو، این خودرو فراتر از یک خودروی سبز است. در این خودرو مضاف بر استفاده از موتور الکتریکی و بدون آلایندگی، از روکش های پارچه ای ساخته شده از مواد بازیافتی، استفاده شده است. همچنین در ساخت قسمت هایی از داشبورد نیز از پلاستیک های بازیافتی استفاده شده است. پس از پایان عمر، ۹۵ درصد از رنو مگان برقی قابل بازیافت خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

رونمایی خودرو کی ۱۲۵ + جزئیات فنی و امکانات K125 ایران خودرو
کراس اور داچیا جاگر معرفی شد؛ خودرویی با طراحی ۷ سرنشینه

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط