خودرو برقی آفریقا ؛ سیتی‌ وان بازار خودروهای الکتریکی را متحول می کند؟

از دست ندهید

شرکت آلمانی ACM با معرفی یک خودرو برقی آفریقا به نام سیتی وان تا کنون برای فروش بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه توافق کرده است.

بیت ران – یک شرکت نوپای آلمانی به نام ACM از ماشینی رونمایی کرده که می‌گوید بازار خودروهای الکتریکی را متحول خواهد کرد. این ماشین نامش “سیتی‌ وان” است و با هدف فروش در بازارهایی ساخته شده که زیرساخت مناسب برای شارژ باتری ماشین‌های الکتریکی ندارند.

وضعیت قرارگیری باتری ها در سیتی وان

باتری‌های سیتی‌ وان در صندوق عقب قرار دارد. این باتری‌ها را می‌توان با برق خانگی شارژ کرد یا با باتری‌هایی که شارژ شده عوض کرد. همچنین می‌توان برای افزایش مسافت، باتری‌هایی اضافه روی سقف گذاشت.

سیتی‌ وان یک هچ بک کوچک است که برای پنج نفر جا دارد. مدلی از ماشین برای مصارف تجاری طراحی شده که به جای صندلی عقب ۱۴۵۰ لیتر فضا برای حمل بار دارد.

خودرو برقی آفریقا سیتی وان
باتری‌های خالی سیتی‌ وان را می‌توان با باتری‌های شارژ شده عوض کرد
اتاق سیتی وان خودرو برقی آفریقا

اتاق ماشین بسیار ساده است و در انتخاب مواد بر دوام بیشتر از لوکس‌بودن تاکید شده است. سیتی‌ وان یک نمایشگر در وسط داشبورد دارد و راننده می‌تواند از تلفن همراه خود به عنوان نمایشگر دوم استفاده کند.

طراحی ماشین هشت سال پیش آغاز شد و ACM می‌گوید آن را با کمک شرکت قطعه‌سازی کانادایی ماگنا تولید خواهد کرد. هدف ACM عرضه ماشین به کشورهایی در آفریقا و آسیا است که به دلیل قیمت بالا و نبود زیرساخت مناسب، از ماشین‌های الکتریکی استفاده نمی‌کنند.

قیمت سیتی‌وان بین ده تا ۱۵ هزار یورو (۱۱ هزار و ۷۰۰ تا ۱۷ هزار و ۶۰۰ دلار) است و به گفته کارخانه تا کنون برای فروش بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه توافق شده است. تولید ماشین از سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

خودرو برقی ارزان ؛ قیمت چهار هزار دلار

خودرو برقی با پلتفرم کی ۱۳۲ تولید می شود

نخستین ابر خودرو برقی هندوستان با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار معرفی شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط