تویوتا برنده رقابت ۲۴ ساعته لمانز شد

از دست ندهید

در حالی تویوتا برنده رقابت ۲۴ ساعته لمانز شد که طی چهار سال اخیر در این رقابت تویوتا برنده بوده است.

بیت ران – شرکت تویوتا توانست برای چهارمین سال متوالی برنده رقابت ۲۴ ساعته لمانز فرانسه شود. خودروی تویوتا GR010 با شماره ۷ به رانندگی کامو کوبایاشی، مایک کونوی، خوزه ماریا لوپز توانست به عنوان پیشتاز این مسابقه سخت و نفس گیر شناخته شود.

تویوتا از سال ۲۰۱۳ برنامه حضور در سری مسابقات استقامت موسوم به WEC را  آغاز کرده است و در این بین شکست های بزرگی از جمله خرابی خودروی پیشتاز تویوتا در دور آخر مسابقه لمانز سال ۲۰۱۶ تجربه کرده است. گرچه تویوتا در ۴ سال اخیر قهرمان بلامنازع این رقابت ها بوده است اما رقبای اصلی آن یعنی پورشه و آئودی این رقابت ها را ترک کرده‌اند و در نتیجه تویوتا با رقابت سختی مواجه نشده است.

خودروی جدید تویوتا یعنی GR010 با قوانین جدید کلاس LMDH یا همان «لمانز هایپرکار» طراحی و توسعه داده شده است و از قوای محرکه هیبریدی بهره می‌برد.

از سال آینده میلادی شرکت پژو نیز با خودروی جدید خود قصد به چالش کشیدن شرکت تویوتا را دارد.

از سالهای ۲۰۲۳ به بعد نیز شرکت های مشهور دیگری از جمله پورشه، فراری، لامبورگینی، آستون مارتین قصد حضور در این کلاس را دارند تا شاهد یک رقابت تمام عیار همانند گذشته های پر شکوه این سری از مسابقات باشیم.

در رده دوم نیز دیگر خودروی شرکت تویوتا با شماره ۸ به رانندگی ناکاجیما، بوئمی، برندون هارتلی قرار گرفتند. این خودروی تویوتا در همان آغاز مسابقه توسط خودروی تیم اسکودریا کامرون گلیکنهوس که یک شرکت کننده شخصی آمریکایی است از پیست مسابقه خارج شد و باعث ایجاد خرابی های متعدد آن در حین مسابقه شد.

در رتبه سوم نیز تیم آلپین قرار گرفت که همان خودروی سابق LMP1 تیم Rebellion در سالهای گذشته بوده است.

در کلاس LMP2 نیز همکار سابق شرکت آئودی یعنی WRT رتبه های اول و دوم را کسب کرد.

گرچه در دور پایانی تیم پیشتاز به علت خرابی مکانیکی متوقف شد و این مسئله باعث شد تا دیگر خودروی این تیم رتبه اول را کسب کند.

خودروی مسابقه ای پژو که از سال آینده در رقابت های سری استقامت حاضر خواهد شد

در هر دو کلاس GTE نیز تیم AF Corse فراری ۴۸۸ توانست رتبه اول را کسب کند. در کلاس GTE-Pro پس از فراری تیم کورورت با خودروی مسابقه‌ای جدید خود یعنی C8.R با اختلاف تنها ۴۰ ثانیه به رتبه دوم دست پیدا کرد و در رتبه سوم نیز تیم پورشه با مدل ۹۱۱ GT3 RSR قرار گرفت.

در کلاس GTE-Am نیز خودروی شماره ۸۳ فراری در رتبه اول، خودروی آستون مارتین با شماره ۳۳ و خودروی فراری با شماره ۸۰ در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.

از سری رقابت های WEC امثال نیز دو مسابقه دیگر در کشور بحرین برگزار خواهد شد تا پرونده این فصل از مسابقات بسته شود.

منبع: دیجیاتو

بیشتر بخوانید:

سیستم Brake Magic در اتومبیل مرسدس چه نقشی دارد؟

۱۰ راننده پولدار تاریخ فرمول یک را بشناسید

مرسدس بنز خودرو فرمول یک ۲۰۲۱ را رونمایی کرد + مقررات جدید فرمول یک




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط