19.8 C
Tehran
سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰

عایق بندی کابین خودرو تارا چگونه است؟ + اصلاحات آیرودینامیکی روی تارا

از دست ندهید

خودروهای کم مصرف بنزینی بازار جهان را بشناسید

در این مطلب ده مدل از خودروهای کم مصرف بنزینی بازار جهان را بشناسید. بیت ران - مطالب زیادی در...

موتور تخت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

موتورهایی که روی خودروها نصب می شوند انواع مختلفی دارند یکی از آنها موتور تخت است. بیت ران - در...
خودرو ویتنامی با پیشرانه جنرال موتورز

شاسی بلند ساخت ویتنام ؛ وین فست لوکس پرزیدنت رونمایی شد

شاسی بلند ساخت ویتنام خودرویی لوکس محصول وین فست با نام پرزیدنت است که با قیمت ۱۶۴ هزار دلار...

یک مسئول ایران خودرو از عایق بندی کابین خودرو تارا و اصلاحات آیرودینامیکی روی این محصول جدید ایران خودرو گفت.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: به نظر تارا محصول جدید ایران خودرو بر اساس خط مشی جدید طراحی بدنه در این شرکت طراحی شده است چرا که روی بدنه آن اثرات طراحی آیرودینامیک تری نسبت به بقیه محصولات داخلی این شرکت دیده می شود. در تست فنی عایق بندی کابین خودرو تارا خوب ارزیابی شد.

یکی از بزرگترین ایرادهای خودروهای داخلی نفوذ بیش از حد صدای هوا به داخل کابین است.

این ایراد در جدیدترین محصولات ایران خودرو، مانند دنا، هم بر طرف نشد و تنها در دنا پلاس تا حدودی بهتر شده است.

علت های اصلی این مشکل یکی کیفیت پایین مونتاژ قطعات متحرک بدنه، و دیگری آیرودینامیک قدیمی بدنه است. اما ظاهرا در تارا این ایرادها تا حدودی برطرف شده اند؛ چرا که بدنه تارا از طراحی آیرودینامیک تری برخوردار است.

عایق بندی کابین تارا

عایق بندی کابین تارا

اما مزیت های طراحی آیرودینامیک تر تارا نسبت به محصولات قدیمی تر ایران خودرو چیست؟

بهروز احمدزاده رییس اداره پیش توسعه محصولات جدید ایران خودرو درباره تغییرات آیرودینامیکی بدنه تارا به خبرنگار بیت ران گفت: ” عمده دلیل نفوذ صدای باد به داخل کابین خودرو گردش و اعوجاج هوا در اطراف قطعات بیرون زده از خودرو، مانند آینه های جانبی، دستگیره های در و دیگر فرم های بدنه است.”

وی افزود: ” به همین دلیل روی فرم های بدنه تارا از ابتدا آنالیزهای CFD انجام گرفته و در شبیه سازی ها هم فرم های بدنه به صورتی در نظر گرفته شده که این صدا به حداقل برسد و نتایج آن در تست های NVH هم موفقیت آمیز بوده است.”

عایق بندی کابین تارا در تست فنی

عایق بندی کابین تارا

در تست فنی خودروی تارا توسط بیت ران، عایق بندی کابین خوب ارزیابی شد.

نفوذ صدای موتور به داخل کابین کم بود و هچنین تا سرعت صد کیلومتر بر ساعت هم صدای باد چندانی به گوش نمی رسید.

در مجموع می توان گفت تارا در داخل کابین خودروی تقریبا بی سر و صدایی است.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که وجود دو شیار در سقف خودرو دیگر تغییر بدنه تارا است.

رییس اداره پیش توسعه محصولات جدید ایران خودرو درباره وجود این شیارها گفت: “نقش اصلی این شیارها تقویت استراکچر سقف خودرو و همینطور  هماهنگی با سایر خطوط بدنه خودرو و ایجاد جذابیت بیشتر بصری است.”

بیشتر بخوانید:

تست فنی تارا دنده ای ایران خودرو ؛ آیا ارزش خرید دارد؟

تارا دنده اتوماتیک رونمایی شد + زمان عرضه و امکانات خودرو

تارا ایران‌خودرو با چند درصد داخلی‌سازی به دست مشتریان خواهد رسید؟

2 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

باارزش‌ترین نشان صنعت خودرو در سال ۲۰۲۱

تویوتا برای سومین سال پیاپی باارزش‌ترین برند خودروسازی جهان شد. ارزش برند این شرکت در رده‌بندی سال ۲۰۲۱ موسسه...

تولید دوباره خودرو تندر ۹۰ با موتور ایرانی در...

ایران خودرو قصد دارد تولید تندر ۹۰ را با موتور EF7 آغاز کند. بیت ران - امین آزاد:  ایران خودرو در حال آزمایش خودرو تندر...
گفتگو اختصاصی بیت ران با سرطراح ب ام و

می خواهیم سلیقه طراحی خودرو را تغییر دهیم

در سال‌های اخیر طراحی های شرکت ب ام و عجیب شده است و بسیاری از هواداران این شرکت می‌گویند که طراحی‌های جدید را دوست...

همایش BMW کلاسیک برای نخستین بار در پیست آزادی...

همایش BMW کلاسیک برای نخستین بار در پیست آزادی برگزار شد. این همایش روز جمعه و در میان انبوه جمعیت مشتاقان و مالکان انواع...

تولید انبوه خودرو تارا اتوماتیک آغاز شد

تولید انبوه تارا اتوماتیک آغاز شد این خودرو از گیربکس اتوماتیک مشابهی با دنا اتوماتیک بهره می‌برد اما موتور آن با دنا متفاوت است. بیت...

پست‌های مرتبط