عایق بندی کابین خودرو تارا چگونه است؟ + اصلاحات آیرودینامیکی روی تارا

از دست ندهید

BMW XM سریعترین و قوی ترین شاسی بلند جهان خواهد بود؟

BMW XM فعلاً یک خودرو مفهومی یا کانسپت است. اما ب ام و می گوید این خودرو تا سال...
مدیر عامل ایران خودرو خبر داد

تارا با گیربکس اتوماتیک در شهریور ماه از سوی ایران خودرو عرضه خواهد شد

تارا با گیربکس اتوماتیک در شهریور ماه تحویل مشتریان خواهد شد. مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو از آغاز...

استفاده از گیربکس چینی برای دنا پلاس اتوماتیک ؛ اولین جزییات فنی از محصول لوکس ایران خودرو

توسعه دنا پلاس اتوماتیک ، پروژه ای بود که از سوی ایران خودرو برای رقابت با خودروهای چینی در...

یک مسئول ایران خودرو از عایق بندی کابین خودرو تارا و اصلاحات آیرودینامیکی روی این محصول جدید ایران خودرو گفت.

بیت ران – مجتبی اسماعیلی: به نظر تارا محصول جدید ایران خودرو بر اساس خط مشی جدید طراحی بدنه در این شرکت طراحی شده است چرا که روی بدنه آن اثرات طراحی آیرودینامیک تری نسبت به بقیه محصولات داخلی این شرکت دیده می شود. در تست فنی عایق بندی کابین خودرو تارا خوب ارزیابی شد.

یکی از بزرگترین ایرادهای خودروهای داخلی نفوذ بیش از حد صدای هوا به داخل کابین است.

این ایراد در جدیدترین محصولات ایران خودرو، مانند دنا، هم بر طرف نشد و تنها در دنا پلاس تا حدودی بهتر شده است.

علت های اصلی این مشکل یکی کیفیت پایین مونتاژ قطعات متحرک بدنه، و دیگری آیرودینامیک قدیمی بدنه است. اما ظاهرا در تارا این ایرادها تا حدودی برطرف شده اند؛ چرا که بدنه تارا از طراحی آیرودینامیک تری برخوردار است.

عایق بندی کابین تارا

عایق بندی کابین تارا

اما مزیت های طراحی آیرودینامیک تر تارا نسبت به محصولات قدیمی تر ایران خودرو چیست؟

بهروز احمدزاده رییس اداره پیش توسعه محصولات جدید ایران خودرو درباره تغییرات آیرودینامیکی بدنه تارا به خبرنگار بیت ران گفت: ” عمده دلیل نفوذ صدای باد به داخل کابین خودرو گردش و اعوجاج هوا در اطراف قطعات بیرون زده از خودرو، مانند آینه های جانبی، دستگیره های در و دیگر فرم های بدنه است.”

وی افزود: ” به همین دلیل روی فرم های بدنه تارا از ابتدا آنالیزهای CFD انجام گرفته و در شبیه سازی ها هم فرم های بدنه به صورتی در نظر گرفته شده که این صدا به حداقل برسد و نتایج آن در تست های NVH هم موفقیت آمیز بوده است.”

عایق بندی کابین تارا در تست فنی

عایق بندی کابین تارا

در تست فنی خودروی تارا توسط بیت ران، عایق بندی کابین خوب ارزیابی شد.

نفوذ صدای موتور به داخل کابین کم بود و هچنین تا سرعت صد کیلومتر بر ساعت هم صدای باد چندانی به گوش نمی رسید.

در مجموع می توان گفت تارا در داخل کابین خودروی تقریبا بی سر و صدایی است.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که وجود دو شیار در سقف خودرو دیگر تغییر بدنه تارا است.

رییس اداره پیش توسعه محصولات جدید ایران خودرو درباره وجود این شیارها گفت: “نقش اصلی این شیارها تقویت استراکچر سقف خودرو و همینطور  هماهنگی با سایر خطوط بدنه خودرو و ایجاد جذابیت بیشتر بصری است.”

بیشتر بخوانید:

تست فنی تارا دنده ای ایران خودرو ؛ آیا ارزش خرید دارد؟

تارا دنده اتوماتیک رونمایی شد + زمان عرضه و امکانات خودرو

تارا ایران‌خودرو با چند درصد داخلی‌سازی به دست مشتریان خواهد رسید؟

3 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

گفت و گو با طراح خودرو ری را ؛ خطوط طراحی ایران خودرو در محصولات آینده

طراح خودرو ری را / خودرو ریرا با توضیح درباره طراحی ظاهری و داخلی این محصول درباره ایجاد یک...
در هم‌اندیشی ملی فعالان صنعت لجستیک ایران مطرح شد:

صنعت لجستیک کشور از قدیمی بودن تجهیزات رنج می‌برد؛...

یک فعال صنعت لجستیک با بیان اینکه یکی از ضعف های صنعت حمل و نقل کشور وجود نگاه سنتی به آن است، تاکید کرد:...

طراحی ریرا تغییر کرد ؛ همراه مشخصات فنی و...

شرکت ایران خودرو اعلام کرد که طراحی خودرو ریرا یکبار تغییر کرده تا مناسب با شرایط روز شود. بیت ران - گروه صنعتی ایرانخودرو در...

رالی اسکی‌شهیر ترکیه و اولین برد تیم ایرانی در...

رالی اسکی‌شهیر ترکیه با برد صابر خسروی و حامد مجد در کلاس R1-ST فورد فیستا رالی کاپ به پایان رسید. تیم ایرانی حاضر در...

وزیر در آستانه استیضاح خودرو ریرا را معرفی...

خودرو ریرا جدیدترین محصول ایران خودرو که روی پلت فرم پژو ۲۰۰۸ توسعه یافته و طراحی آن شبیه برخی خودروهای چینی  است در آستانه...

پست‌های مرتبط