کمپانی SSC اعتراف کرد رکورد سرعت هایپرکار Tuatara دروغ بود!

از دست ندهید

Jerod Shelby مدیر عامل کمپانی SSC اعلام کرد که هایپرکار Tuatara هیچ وقت به سرعت ۳۰۱ مایل در ساعت نرسید. وی اعلام کرد که در مورد رکورد سرعت این خودرو اشتباهاتی رخ داده است.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – Jerod Shelby در ایمیلی که برای motor1 ارسال کرده عنوان کرد: «هنگامی که من در اکتبر ۲۰۲۰ اظهارات شخصی خودم را بیان کردم، تصدیق کردم که ما نمی توانیم سرعت نهایی خودرو را تأیید کنیم. ما در مورد اعداد مطرح شده دروغ نمی گفتیم، اما یک ارتباط منطقی بین سرعت دوربین ها و GPS خودرو وجود نداشت.»

شلبی ادامه داد: «ما واقعاً اطمینان داشتیم که خودرو به این سرعت رسیده است. اما هنگامی که موفقیت خودرو زیر سوال قرار گرفت، اختلافاتی را که مشاهده شده بود را جستجو کردیم. می دانستیم که نمی توانیم سرعت نهایی خودرو را تأیید کنیم، برای همین تصمیم گرفتیم تا دوباره پس از اتمام ماه اکتبر مجدداً تست سرعت را شروع کنیم.»

شلبی در ادامه ایمیل خود به motor1 متذکر می شود که SSC به هیچ عنوان حاضر نیست که ادعای دروغین خود را صحیح جلوه دهد. او گفت کمپانی SSC از اشتباهات گذشته درس گرفته و بر روی آینده ای روشن تمرکز کرده است.

ماجرای رکورد سرعت

کمپانی SSC با تواتارا، هایپرکاری که ادعا می کند سرعت بی سابقه ای برای یک ماشین تولیدی جاده ای دارد، در اکتبر سال ۲۰۲۰ خبرساز شد.

طبق اعلام رسمی این کمپانی، خودرو Ultimate Aero در یک جهت به سرعت ۳۰۱.۰۷ مایل در ساعت (۴۸۴.۵۳ کیلومتر در ساعت) و در جهت دیگر به ۳۳۱.۱۵ مایل در ساعت (۵۳۲.۹۳ کیلومتر در ساعت) رسید. SSC همچنین مدعی شده بود میانگین آن ۳۱۶.۱۱ مایل در ساعت (۵۰۸.۷۳ کیلومتر در ساعت) بود.

طولی نکشید که علاقه‌مندان به خودرو با چشمان تیز بین خود متوجه اختلافاتی در تصاویر منتشر شده توسط SSC شدند. همین امر موجب شد آنها نسبت به رکورد ادعایی این کمپانی آمریکایی شک و تردید داشته باشند. یکی از افرادی که برای نخستین بار این ادعا را مطرح کرد، تیم بورتون بود که در اینستاگرام و یوتیوب با نام Shmee150 شناخته می شود.

وی در یک ویدئو بطور مفصل درباره اشکالات این رکورد ادعایی صحبت کرد و ۹ ماه پس از این ادعا، حالا SSC اعتراف کرده است که این رکورد حقیقت نداشت.

بیانیه اینستاگرامی SSC

بیانیه اینستاگرامی SSC در ارتباط با رکورد سرعت Tuatara
بیانیه اینستاگرامی SSC در ارتباط با رکورد سرعت Tuatara

کمپانی SSC در اکانت رسمی اینستاگرام خود نوشت: «ما می خواهیم رسماً تصدیق کنیم که در اکتبر سال ۲۰۲۰ به سرعت مورد ادعای ۳۳۱ مایل در ساعت یا حتی ۳۰۱ مایل در ساعت نرسیدیم.»

این کمپانی می گوید که به دلیل عدم دستیابی به رکورد سرعت ۳۰۰ مایل در ساعت «واقعاً دلشکسته» است. اما هدف آنها دستیابی به هدف “شفاف ، رسمی و بدون تردید” با تست جدید حداکثر سرعت خواهد بود.

در حالیکه SSC خود را برای یک تست جدید با Tuatara آماده می کند، Hennessey و Koenigsegg نیز با خودروهای Venom F5 و  Jesko Absolut مشغول چنین کاری هستند.

بوگاتی پس از عبور از سرعت ۳۰۴ مایل در ساعت اعلام کرده بود که «تعقیب رکوردها دیگر به پایان رسیده است.» بوگاتی این رکورد را رسماً به ثبت نرسانده بود و آنها تنها در یک جهت موفق به دستیابی به چنین سرعتی شدند.

بوگاتی اکنون با Rimac شریک است و پیش بینی می شود که یک مدل کاملاً ویژه نتیجه همکاری این دو برند خودروساز خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

تویوتا به مشتریان لندکروزر: حق فروش این خودرو را تا یکسال ندارید!

شرایط فروش یواز پاتریوت و پیک آپ رسماً از سوی سروش دیزل اعلام شد

وعده عرضه خودروهای جدید از سوی ایران خودرو و سایپا

منبع: motor1




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط