۵ نشانه که می‌گوید خودرو شما نیاز به تعویض روغن موتور دارد

از دست ندهید

یکی از اساسی‌ترین اقداماتی که برای سالم نگه داشتن خودرو باید انجام داد، تعویض منظم روغن موتور است. با این حال، به دلیل اینکه کار تعویض روغن، بسیار ساده است و معمولاً باید هر چند ماه یکبار آن را انجام داد، برخی رانندگان ممکن است این کار را به تعویق بیندازند یا فراموش کنند.

بیت ران – هر خودرویی با افزایش سال ساخت، افزایش مسافت پیموده شده یا رانندگی در آب و هوای شدید، به تغییرات مکرر روغن نیاز دارد. اما سوالی که پیش می آید چگونه می‌توان فهمید که از آخرین تعویض روغن چقدر زمان گذشته است؟

در این گزارش ۵ علامت هشدار دهنده را آورده ایم که نشان می‌ دهد بهترین زمان برای تعویض روغن چه زمانی است.

اُفت سطح روغن

یکی از راه ها برای تشخیص زمان تعویض روغن کم شدن سطح آن است. نیاز است که حتما هر چند وقت یکبار سطح روغن موتور را بررسی کنید و اگر این کار را انجام ندهید، این احتمال وجود دارد که ناگهان با افت شدید سطح روغن روبرو شوید.

اغلب اوقات، اگر سطح روغن افت کرده باشد، آسیب جدی به سیستم وارد می کند و ممکن است مجبور شوید هزینه‌های اضافی ناشی از تعویض یا مراقبت از این مشکل را متحمل شوید.

افزایش صدای موتور

روغن موتور اساساً موتور را روغن کاری می‌ کند تا اجزای آن به طور یکنواخت کار کنند. اگر متوجه شدید روغن در حال تغییر شکل بوده و بافت آن تغییر کرده است باید اقدام به تعویض آن کنید چرا که آسیب جدی به موتور وارد می کند. اگر حین رانندگی متوجه صدایی از موتور شدید باید روغن موتور را چک کنید.

تغییر شکل بافت روغن

یکی دیگر از مواردی که باید در مورد زمان تعویض روغن موتور بدانید، مشاهده تغییر رنگ آن است. یعنی ببینید رنگ آن تیره تیره شده است.

این به دلیل گرمای دائمی است که هنگام روشن شدن موتور در معرض آن قرار می‌گیرد. بنابراین یکی از راه‌های مطمئن برای تشخیص اینکه آیا موتور نیاز به تعویض روغن دارد، بررسی رنگ و بافت روغن است. اگر کاملاً تیره و ضخیم است، به تعویض روغن نیاز دارد.

مسافت پیموده شده بیشتر از حد معمول

اگر به تازگی از یک سفر جاده‌ای طولانی یا یک سفر کاری طولانی مدت بازگشته اید، ممکن است لازم باشد اتومبیل خود را برای تعویض روغن به یک مکانیکی ببرید.

هر زمان که بیش از حد معمول مسافتی را پیمودید، باید سطح و رنگ روغن موتور را بررسی کنید و در صورت تغییر در آن باید اقدام به تعویض روغن کنید.

چراغ موتور را چک کنید

چراغ “check engine” در پشت آمپر می‌تواند به دلایل متعدد مکانیکی روشن شود. اگر خودروی شما چراغ تعویض روغن ندارد یا وضعیت روغن را نمی دانید، اگر این چراغ روشن شد می تواند نشانه ای در خصوص اخطار تعویض روغن باشد.

بیشتر بخوانید:

پمپ بنزین‌ های محدوده مجلس امروز ۱۴ مرداد ماه تعطیل خواهند بود

پیش‌بینی قیمت خودرو تا پایان تابستان / خودرو بخریم یا نخریم؟

قیمت خودرو امروز ۱۳ مرداد / کدام خودروها کاهش قیمت داشتند؟

دلیل ممنوعیت واردات خودرو از زبان حسن روحانی / درس عبرت یک تصمیم

باتری سدیم آیون از سوی CATL معرفی شد / لیتیوم آیون کنار گذاشته می‌شود؟

۵ نشانه خرابی واتر پمپ خودرو که باید حین رانندگی به آن توجه کنید

خرید خودرو با کارت ملی / مسیر قرعه‌کشی خودرو چگونه تغییر می‌کند؟

قیمت پراید در بازار آزاد به مرز ۱۵۰ میلیون تومان می رسد؟

چرا فروش فوق‌‌ العاده خودروسازان متوقف شد؟ توضیحات دبیر انجمن خودروسازان کشور

سند سیاستی توسعه صنعت خودرو چیست؟ / شروط «صمت» برای آزادسازی قیمت خودرو

منبع: yjc




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

چانگان X5 پلاس در ایران مونتاژ می‌شود / معرفی کامل خودرو

چانگان X5 پلاس قرار است با موتور ۱۸۸ اسب بخاری توربو در کشورمان مونتاژ شود. این خودرو کراس‌اوور چانگان...

پست‌های مرتبط