نخستین ابر خودرو برقی هندوستان با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار معرفی شد

از دست ندهید

خودرو برقی هندوستان معرفی شد! وقتی بخواهیم درباره‌ی خودروسازان هندی صحبت کنیم؛ به احتمال زیاد برندهای تاتا، ماهیندرا و همچنین ماروتی سوزوکی به عنوان نام اول صنعت خودروسازی هندوستان، موضوع گفتگوی خواهند بود.

بیت ران – اما حالا بازیگری نسبتاً جدید با نام مِین متال موتورز (Mean Metal Motors) در بازار هندوستان ظهور کرده است. پیش‌تر و در سال ۲۰۱۵ گزارشی درباره‌ی این شرکت و خودروی M-Zero، به عنوان اولین ابرخودروی هندوستان منتشر شده بود.

حالا شرکت مِین متال موتورز قدمی رو به جلو برداشته و خودروی آزانی (Azani) را به عنوان ابر خودرو برقی هندوستان و هایپرکاری الکتریکی و با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار معرفی کرد.

ار نظر فنی ادعا می‌شود که آزانی مشخصات بسیار حیرت‌انگیزی دارد. به غیر از قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن‌متری که حاصل فعالیت موتورهای الکتریکی است؛ حداکثر سرعت آزانی ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت بوده و در ۲/۱ ثانیه به سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

علاوه بر این ادعا شده که باتری ۱۲۰ کیلووات ساعتی آن با یک بار شارژ کامل، ۵۲۳ کیلومتر ماندگاری خواهد داشت. همه‌ی این ارقام در وب‌سایت مِین متال موتورز و همانند تسلا فهرست شده‌اند.

ابر خودرو برقی هندوستان
ابر خودرو برقی هندوستان

به غیر از اعداد و ارقام یادشده، شرکت مِین متال موتورز می‌گوید که آزانی از شاسی آلومینیومی اسکیت‌بوردی بهره می‌برد و به همین خاطر شاسی مزبور برای ساخت مدل‌های دیگر نیز بسیار کاربردی و انعطاف‌پذیر خواهد بود.

همچنین شرکت مِین متال موتورز از قطعات مدولار در هایپرکار خود بهره برده و ادعا می‌شود که این اقدام تفاوت ارزش فروش و هزینه‌های مستقیم تولیدکننده را ۲۵ درصد کاهش می‌دهد.

ابر خودرو برقی هندوستان
ابر خودرو برقی هندوستان

هوش مصنوعی آزانی

آزانی مانند تمام خودروهای جدید امکانات و فناوری‌های پیشرفته‌ای دارد. اما یکی از مواردی که شرکت مِین متال موتورز به آن می‌بالد، استفاده از هوش مصنوعی در کارخانه‌ی کوچک آن‌ها به منظور افزایش کارایی و کاهش هزینه‌ها است.

آزانی به شکل OTA به‌روزرسانی‌های مرتبط به خود را دریافت می‌کند. از نظر ظاهری ما قضاوت را به شما می‌سپاریم؛ اما اجازه دهید به شما بگوییم که شکل کلی آزانی (بخصوص نمای رو برو)، برگرفته از لوگوی شرکت سازنده است.

شرکت مِین متال موتورز هنوز زمان عرضه‌ی آزانی و قیمت آن را مشخص نکرده؛ اما امکان پیش خرید آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

گروه بهمن و کرمان‌موتور صدرنشین حباب قیمتی بازار / کدام خودروهای چینی گران شدند؟

پیش فروش جدید سایپا بدون محدودیت و قرعه کشی! / جزئیات قیمت‌ها و زمان تحویل

چرا بنزین سوپر از برخی از جایگاه‌های سوخت حذف شد؟

چرا خودروسازان خصوصی از برنامه‌ ریزی وزارت صمت عقب ماندند؟

خرید خودرو در بورس با نصف قیمت! / طرح جدید کنترل قیمت خودرو

دهه عبرت در بازار خودرو / رفتار ۱۰ ساله بازار خودرو بررسی شد

نرخ نامه تعمیرکاران خودرو در سال ۱۴۰۰ مشخص شد / جدول شرح قیمت‌ها

۵ نشانه که می‌گوید خودرو شما نیاز به تعویض روغن موتور دارد

پیش‌بینی قیمت خودرو تا پایان تابستان / خودرو بخریم یا نخریم؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط