تویوتا برای لندکروزر سری ۴۰ موتور و قطعات یدکی اصلی تولید می‌کند

از دست ندهید

تویوتا لندکروزر سری ۴۰ بین سال‌های ۱۹۶۰ الی ۱۹۸۴ روی خط تولید قرار داشت. این شاسی‌بلند جان‌سخت با گذشت نزدیک به چهار دهه، هنوز طرفداران خاص خود را دارد و بازار مدل‌های بازسازی شده آن داغ است. تویوتا با علم به این مساله و به مناسبت هفتاد سالگی سری لندکروزر، تصمیم گرفته برخی از اجزای مصرفی این مدل محبوب از جمله موتور را از نو تولید کند.

بیت ران – اقدام جالب تویوتا بخشی از پروژه‌ای به نام GR Heritage Parts Project است. در این پروژه علاوه‌بر لندکروزر سری ۴۰، برای سوپرای A70 و A80 و همچنین ۲۰۰۰GT نیز قطعات یدکی اصلی تولید می‌شود.

کمپانی ژاپنی برای اینکه بداند چه قطعاتی بیشتر مورد نیاز لندکروزر سری ۴۰ است، تحقیق جامعی را از بین نمایندگی‌ها و کلوب طرفداران این مدل نمادین در سرتاسر دنیا انجام داده است.

بیشترین تقاضاها مربوط به کدام قطعات است؟

بر اساس یافته‌های این کمپانی، موتور، مجموعه انتقال قدرت و سیستم اگزوز بیشترین تقاضا را دارند. جالب‌تر آنکه تویوتا قسمت ویژه‌ای را در وبسایت خود تدارک دیده که مشتریان با مراجعه به آنجا می‌توانند قطعات مورد نیاز خود را ثبت کنند. آنطور که این شرکت اعلام کرده تولید قطعات مذکور از اوایل سال آینده کلید خواهد خورد.

در کنار سری ۴۰، تویوتا در نظر دارد تولید مجدد قطعات سری‌های جدیدتر لندکروزر را نیز آغاز کند. سری ۷۰ هم کماکان در استرالیا عرضه می‌شود. این مدل ۳۷ ساله با توجه به محبوبیت بالایی که در این کشور دارد، برای مدل ۲۰۲۲ بروزآوری خواهد شد تا از لحاظ ایمنی و تطابق با قوانین موجود مشکلی نداشته باشد.

گفتنی است تویوتا با پروژه GR Heritage Parts Project در نظر دارد مدل‌های کلاسیک خود را احیا نموده و بر شمار آنها در خیابان‌ها بیفزاید.

این شرکت به خوبی می‌داند مدل‌های قدیمی اکنون با مشکل کمبود قطعات اصلی مواجه هستند و در صورت عدم تامین، ممکن است زمین‌گیر یا رها شوند.

با اجرای این پروژه تویوتا ضمن احیای چنین مدل‌هایی، خیال مشتریان را نیز راحت کرده و بر اعتبار خود نزد آنها خواهد افزود، ضمن اینکه یک منبع درآمد جدید برای خود دست و پا می‌کند! بی‌راه نیست که این پروژه تویوتا را به یک بازی برد برد تشبیه کنیم.

بیشتر بخوانید:

آزمون موتورهای یورو ۶ در شرکت تحقیقات موتور ایران خودرو

هیوندای توسان جدید بالاترین امتیاز ایمنی ایالات متحده را دریافت کرد

حذف قرعه‌کشی خودرو استارت می‌خورد / تمام محدودیت‌ها برداشته می‌شود؟

واردات خودرو انحصاری می‌‌شود؟ / شرط «صمت» برای خودروهای خارجی چیست؟

موتور سیکلت گران شد + جدول قیمت روز انواع موتورسیکلت

گروه بهمن و کرمان‌موتور صدرنشین حباب قیمتی بازار / کدام خودروهای چینی گران شدند؟

پیش فروش جدید سایپا بدون محدودیت و قرعه کشی! / جزئیات قیمت‌ها و زمان تحویل

منبع: دیجیاتو




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط