شورلت کامارو ZL1 اگزرسیست با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت از سوی هنسی معرفی شد

از دست ندهید

شرکت تیونینگ خودرو هنسی پرفورمنس به مناسب سالگرد ۳۰ سالگی‌اش از نسخه‌ی ویژه‌ی شورلت کامارو ZL1 با نام هنسی اگزرسیست رونمایی کرد که از پیشرانه سوپرشارژ با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار بهره می‌برد.

بیت ران – از زمانی که هنسی (Hennessey) کار خود را در سال ۱۹۹۱ در تگزاس برای تیونینگ خودرو آغاز کرد، راه زیادی طی کرده است.

سی سال بعد، هنوز خودروهای پرقدرتی تولید می‌شوند و این شرکت با مورد خاصی نقطه عطف تاریخ خود را جشن می‌‌گیرد. امسال این تیونر مدل ویژه‌ای برای سالگرد ۳۰ سالگی‌اش با نام هنسی اگزرسیست (Hennessey Exorcist) ارائه می‌دهد که در تعداد محدود تولید می‌شود و کار این تیونر در تولید ۱۰۰ دستگاه اگزرسیست کامارو ZL1 را به پایان می‌رساند.

شورلت کامارو ZL1 اگزرسیست
شورلت کامارو ZL1 اگزرسیست

مشخصات فنی

هنسی شورلت کامارو ZL1 را به خودرویی با ارتقای عملکرد تبدیل می‌کند. پیشرانه‌ی هشت سیلندر ۶٫۲ لیتری سوپرشارژ که به‌شدت اصلاح شده است، ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۷۷ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

شورلت کامارو ZL1 اگزرسیست / پیشرانه
شورلت کامارو ZL1 اگزرسیست / پیشرانه

این نسخه هیچ تفاوتی با سایر مدل‌های اگزرسیست نداردِ؛ اما این مقدار کافی است تا کوپه‌‌ی کامارو را در ۲٫۱ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند.

حداکثر سرعت این خودرو ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت است و مسیر یک‌چهارم مایل (۴۰۰ متر) را در ۹٫۵۷ ثانیه با سرعت ۲۳۶ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. هنسی این نسخه را برای شکست دوج دیمون طراحی کرده است.

کسانی که مدل نسخه‌ی ۳۰ سالگی هنسی را خریداری کنند، شورلت کامارو را مجهز به نشان‌های سالگرد در گل‌گیرهای جلو دریافت می‌کنند.

شورلت کامارو ZL1 اگزرسیست
شورلت کامارو ZL1 اگزرسیست

هنسی به‌صورت جداگانه شماره‌ی هر خودرو را با پلاک شاسی نسخه‌ی سالگرد ۳۰ سالگی شماره‌گذاری می‌کند و قصد دارد تنها ۳۰ نمونه از این مدل فوق سریع شورولت کامارو بسازد.

این خودرو تعمیرات اساسی در پیشرانه دریافت می‌کند تا بتواند چنین نیرویی ایجاد کند. از جمله این موارد می‌توان به سوپرشارژر ارتقاءیافته، سیستم القایی هوای جریان بالا، سیستم سوپاپ تقویت‌شده، سرسیلندر جدید و موارد دیگر اشاره کرد.

کامارو نسخه ۳۰ سالگی هنسی اگزرسیست با قیمت ۱۳۵ هزار دلار به فروش می‌رسد و این هزینه شامل قیمت شورلت کامارو ZL1 مورد نیاز برای ارتقای بسته است.

شورلت کامارو ZL1 تقویت‌شده دارای دو سال یا ۲۴ هزار مایل گارانتی هنسی خواهد بود. این شرکت در ۳۰ سال گذشته خودروهای زیادی ارتقا داده است و اکنون برای ساخت ابرخودروی مخصوص خود با نام ونوم F5 تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مرحله دوم فروش فیدلیتی بهمن موتور در دوازدهم مرداد ماه

همه چیز درباره چرایی الزام ثبت سند خودرو در دفاتر اسناد رسمی

منبع: motor1




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط