باتری و شارژ فوق سریع خودرو در نسخه آیون وی شاسی بلند جدید GAC

از دست ندهید

جزئیات باتری و شارژ فوق سریع خودرو در نسخه آیون وی شاسی بلند جدید GAC چینی، کمک می کند سرعت شارژ خودروی برقی و شعاع حرکتی خودرو بالا رود.

بیت ران – به‌تازگی، GAC نوع جدیدی از شارژرهای برقی معرفی کرده است که ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌ها را در چهار دقیقه شارژ می‌کند. این مقدار انرژی معادل ۳۵٫۱ کیلووات‌ساعت است و شعاع حرکتی ۸۰۰ کیلومتر را فراهم خواهد کرد.

با رشد سریع فناوری‌ها، رؤیای شارژ خودروهای برقی با سرعتی مشابه پرکردن باک بنزین دست‌یافتنی به‌نظر می‌رسد.

امروزه، شارژرهای سریع DC وجود دارند که در زمانی کمتر از یک ساعت، انرژی لازم برای رانندگی تا مسافتی حدود ۵۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کنند؛ اما هنوز در‌مقایسه‌با خودروهای بنزینی زمان‌بر هستند.

شاسی بلند جدید GAC

مقایسه سوخت گیری احتراقی با هیبریدی و پلاگین هیبرید

یک مدل احتراقی با میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر و باک ۷۰ لیتری در یک تا سه دقیقه سوخت‌گیری می‌شود و حدود ۷۰۰ کیلومتر حرکت می‌کند.

این آمار برای مدل‌های هیبریدی و پلاگین هیبرید به هزار کیلومتر می‌رسد.

خودروسازی GAC از برندهای موفق و باکیفیت چینی در بازارهای خارجی شناخته می‌شود. این شرکت سال ۱۹۵۵ تأسیس شد و یکی از خودروسازان قدیمی چین است. برندهای ترامچی (Trumpchi) و لئوپارد (Leopard) زیرمجموعه‌ GAC محسوب می‌شوند. هم‌اکنون، تولیدات این شرکت در بازار‌های روسیه و استرالیا دیده می‌شوند.

شارژ سریع GAC Aion V شاسی بلند جدید GAC آیون

نسخه آیون وی شاسی بلند جدید GAC

نسخه‌ای ویژه از شاسی بلند جدید GAC چین به نام آیون وی (Aion V 6C)، توانایی‌های جالبی در شارژ سریع و ظرفیت باتری دارد.

بنابر اعلام شرکت سازنده، این محصول شعاع حرکتی هزار کیلومتر با هر بار شارژ فراهم می‌کند. جالب‌تر اینکه شارژر ۴۸۱ کیلوواتی ساخت GAC می‌تواند باتری‌های آیون وی ۶C را در چهار دقیقه به میزان ۳۵٫۱ کیلووات‌ساعت شارژ کند. با این شرایط، ۸۰ درصد ظرفیت باتری‌ها در زمانی مشابه پرکردن باک بنزین تکمیل می‌شوند.

کل ظرفیت باتری آیون وی ۶C حدود ۴۴ کیلووات ساعت است و رانندگی تا مسافت هزار کیلومتر با هر بار شارژ را ممکن خواهد کرد. نسخه ارزان‌تری از این خودرو به نام آیون وی ۳C نیز ساخته خواهد شد که شعاع حرکتی‌اش ۵۰۰ کیلومتر خواهد بود. شرکت سازنده ادعا می‌کند آمار منتشرشده مطابق با استاندارد NEDC است. علاوه‌‌براین، کیفیت و طول عمر باتری‌ها برای رانندگی تا مسافت یک‌میلیون کیلومتر پایدار خواهد بود.

شاسی بلند جدید GAC آیون وی شهریور امسال رونمایی خواهد شد. تاکنون، جزئیات دقیقی از قدرت پیشرانه و قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است. مدل ۲۰۲۰ آیون وی با شعاع حرکتی ۴۰۰ کیلومتر و پیشرانه برقی ۱۸۰ اسب‌بخار درحدود ۳۲ هزار دلار قیمت داشت. آیون وی با توانایی حرکت تا ۶۰۰ کیلومتر مسافت نیز تولید شده است.

بیشتر بخوانید:

نخستین ابر خودرو برقی هندوستان با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار معرفی شد

خودرو برقی بوگاتی با همکاری Rimac تولید خواهد شد یا خیر؟

سلطان خودروهای برقی مرسدس بنز / مشخصات لوکس‌ترین خودرو برقی جهان

ارزان ترین خودرو برقی در حال پیشی گرفتن از تسلا

شاسی بلند جدید GAC

منبع: زومیت




1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط