سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد یورویی بنز برای رقابت با تسلا در زمینه خودروهای الکتریکی

از دست ندهید

دایملر، مالک شرکت مرسدس بنز برای کم کردن فاصله‌اش با شرکت تسلا در هشت سال آینده بیش از چهل میلیارد یورو (۴۷ میلیارد دلار) در ساخت ماشین‌های الکتریکی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

بیت ران – اولا کالنیوس، مدیر دایملر، هفته گذشته برنامه آینده شرکت برای ساخت ماشین‌های الکتریکی را اعلام کرد. به گفته او با اجرای این برنامه، مرسدس بنز آماده خواهد بود تا در سال ۲۰۳۰ به یک خودروساز الکتریکی تبدیل شود.

قرار است در سال ۲۰۲۵ سه پلتفرم الکتریکی جدید برای ماشین‌های الکتریکی عرضه شود. همزمان تحقیق و توسعه ساخت پلتفرم برای ماشین‌های بنزینی متوقف خواهد شد. دایملر همچنین می‌خواهد هشت کارخانه ساخت باتری تاسیس کند و لیتیوم و فولاد مورد نیازش را از منابعی تامین می‌کند که محیط زیست را آلوده نمی‌کنند.

با این حال مرسدس-بنز هنوز مشخص نکرده که تولید ماشین‌های بنزینی خود را چه زمانی متوقف خواهد کرد. تصور می‌شود این شرکت همچنان عرضه برخی مدل‌های بنزینی را تا زمانی که تقاضا وجود داشته باشد ادامه دهد.

در برنامه اعلام استراتژی آینده دایملر تصویری از شاسی‌بلند جدید الکتریکی مایباخ نمایش داده شد
در برنامه اعلام استراتژی آینده دایملر تصویری از شاسی‌بلند جدید الکتریکی مایباخ نمایش داده شد

با وجود این سرمایه گذاری سنگین، آقای کالنیوس می‌گوید که سود کارخانه به راحتی بیش از ده درصد خواهد بود. این تضمین در حالی داده می‌شود که هزینه ساخت ماشین‌های الکتریکی از ماشین‌های بنزینی بیشتر است.

در برنامه هفته گذشته که در اینترنت منتشر شد، مدیران بنز از تولید دو مدل جدید الکتریکی خبر دادند. بریتا سیگر، مدیر فروش و بازاریابی بنز گفت که مایباخ، زیرمجموعه لوکس بنز یک شاسی‌بلند الکتریکی به بازار عرضه می‌کند و در سال ۲۰۲۴ مدل الکتریکی از شاسی‌بلند کلاس G تولید خواهد شد.

بنز در سال‌های اخیر به شدت از طرف تسلا احساس خطر کرده است. کارخانه نوپای آمریکایی توانسته به سرعت خریداران ثروتمند را به ماشین‌های الکتریکی خود جلب کند و این شرکت در فن‌آوری ساخت باتری و سیستم‌های خودران پیشتاز است.

بنز پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۵ ماشین‌های الکتریکی پنجاه درصد از کل فروش کارخانه را شامل شود.

بیشتر بخوانید:

قیمت بی‌وای‌دی تانگ و F3 از سوی کارمانیا مشخص شد / تعیین تکلیف حواله‌داران

توقف تولید وانت نیسان و تیبا صندوقدار تا آخر سال / محصولات جایگزین کدامند؟

قیمت روغن موتور داخلی و خارجی از امروز ۴۱ درصد گران تر خواهد شد

رنو قصد بازگشت به بازار خودرو ایران را دارد؛ تنها مانع بازگشت این برند چیست؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط