ادامه روند صعودی قیمت خودرو + قیمت روز خودروها در بازار

از دست ندهید

روند صعودی قیمت بیشتر خودروها در بازار همچنان ادامه دارد. در این بین برخی خودروها حدود ۲۰ میلیون تومان افزایش داشته است. در ادامه قیمت روز خودروها را بخوانید.

بیت ران – هم‌زمان با ثبت پیک جدید کرونا در کشور، قیمت‌ها هم در بازار خودرو روندی افزایشی به خود گرفته و هم‌چنان با رشد قیمت‌ها روبه‌رو هستیم به طوری که قیمت برخی خودروها رشد ۲۰ میلیون تومانی را نیز تجربه کرده است.

اوج گرانی در بازار خودرو+نرخ‌ها قیمت روز خودروها
ادامه روند صعودی قیمت روز خودروها در بازار

بررسی قیمت‌ها در بازار خودرو نشان دهنده ادامه روند صعودی قیمت اکثر خودروها است، به طوری که شاهد افزایش قیمت تا ۲۰ میلیون تومانی برخی خودروها نسبت به ۱۰ روز گذشته هستیم.

امروز در بازار هر دستگاه خودرو سمند LX مدل ۱۴۰۰ بدون تغییر نسبت به ۱۰ روز پیش معادل ۲۱۸ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ مدل جی ال ایکس با رشد ۴ میلیون تومانی معادل ۲۲۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ساده بدون تغییر قیمت، معادل ۲۶۶ میلیون تومان معامله می‌شود.

همچنین پژو ۲۰۶ صندوقدار با رشد قیمت ۴ میلیون تومانی قیمت نسبت به ۱۰ روز پیش با قیمت ۲۸۴ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ اتوماتیک بدون تغییر قیمت معادل ۳۹۵ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

207 هاچ بک قیمت روز خودروها

افزایش ۲۰ میلیون تومانی قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای

هر دستگاه پژو ۲۰۷ دنده‌ای رینگ فولادی نیز با رشد قیمت ۲۰ میلیون تومانی به قیمت ۳۱۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

در مورد رانا پلاس نیز باید به افزایش قیمت ۲ میلیون تومانی اشاره کنیم، به طوری که قیمت این خودرو امروز در بازار به ۲۳۵ میلیون تومان رسیده است.

در عین حال، امروز هر دستگاه پژو پارس ساده مدل ۱۴۰۰ معادل ۲۳۵ میلیون تومان معامله شد که نسبت به ۱۰ روز پیش افت ۱۵ میلیون تومانی را داشته است.

در مورد قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ساده نیز باید به افزایش ۷ میلیون تومانی قیمت این خودرو طی ۱۰ روز اخیر اشاره کنیم، به طوری که در حال حاضر این خودرو با قیمت ۲۳۲ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

در مورد دنا معمولی رینگ فولادی نیز باید به افت یک میلیون تومانی قیمت این خودرو طی روزهای اخیر و عرضه آن به قیمت ۲۹۹ میلیون تومان در بازار امروز اشاره کنیم.

قیمت روز خودروها

در این میان قیمت دنا پلاس دنده‌ای توربو طی ۱۰ روز اخیر تغییری نداشته و با قیمت ۴۰۳ میلیون تومان خرید و فروش می شود. این خودرو ۱۰ روز پیش رشد قیمت ۲۸ میلیون تومانی را تجربه کرده بود.

در بازار امروز هایما s7 توربو نیز با افت قیمت ۷۰ میلیون تومانی به قیمت ۶۰۰ میلیون تومان به خریداران عرضه می‌شود.

در مورد قیمت رنو تندر۹۰ مدل E2 باید به ثبات قیمت این خودرو طی روزهای اخیر اشاره کنیم به طوری که در حال حاضر با قیمت ۳۳۲ میلیون تومان به مشتریان عرضه می شود. رنو تندر پلاس اتوماتیک نیز با قیمت ۴۵۰ میلیون تومان معامله می‌شود که تغییری نسبت به ۱۰ روز پیش نداشته‌ است.

تیبا رینگ فولادی ۱۳ میلیون تومان گران شده است

در بازار امروز هر دستگاه سایپا ۱۱۱ بدون تغییر قیمت نسبت به ۱۰ روز پیش با قیمت ۱۳۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. 

قیمت سایپا ۱۳۱ با رشد ۲ میلیون تومانی نسبت به ۱۰ روز پیش به ۱۲۸ میلیون تومان رسیده و در مورد قیمت سایپا ۱۳۲ نیز باید به ثبات قیمت و عرضه این خودرو با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان اشاره کنیم.

امروز هر دستگاه ساینا معادل ۱۴۷ میلیون تومان در بازار عرضه می شود که تغییری نسبت به ۱۰ روز پیش نداشته است.

تیبا ۲ رینگ فولادی با رشد ۱۱ میلیون تومانی نسبت به ۱۰ روز پیش، امروز با قیمت ۱۵۱ میلیون تومان معامله می‌شود.

تیبا رینگ فولادی نیز با رشد ۱۳ میلیون تومانی نسبت به ۱۰ روز پیش، امروز با قیمت ۱۴۸ میلیون تومان معامله می‌شود.

همچنین کوییک دنده‌ای با رشد قیمت ۵ میلیون تومانی معادل ۱۵۸ میلیون تومان، سراتو ۲۰۰۰ آپشنال بدون تغییر قیمت معادل ۷۹۸ میلیون تومان و ام وی ام ۳۱۵ هاچ بک بدون تغییر قیمت معادل ۲۷۲ میلیون تومان در بازار به مشتریان عرضه می‌شود.

تعیین تکلیف قیمت گذاری خودرو در دولت جدید

قیمت خودرو در بازار در حالی اوج گرفته که چند ماهی است خودروسازان در حال رایزنی برای آزادسازی قیمت تولیداتشان هستند و این امر را عاملی برای خروج از زیان دهی خود عنوان می کنند. در این راستا صنعتگران جلسات متعددی را با مسئولان دولت قبل و همچنین نمایندگان مجلس برگزار کرده و حتی در نامه‌ای به رئیس کمیسیون صنایع مجلس، موافقت خود را با آزادسازی واردات خودرو در ازای آزادسازی قیمت خودروهای داخلی اعلام کردند.

در جلسه ای که اواخر اردیبهشت امسال در کمیسیون صنایع مجلس با حضور رئیس سازمان گسترش، رئیس شورای رقابت، مدیران عامل شرکت های خودروساز و رئیس انجمن قطعه سازان برگزار شد، نامه ای با امضای مدیران عامل ایران خودرو و سایپا و همچنین دبیر انجمن قطعه سازان به رئیس کمیسیون صنایع مجلس ارائه شد که در آن پیشنهاد قیمت‌گذاری خودروها در قالب خودروهای عمومی و اختصاصی مطرح شده بود.

قیمت روز خودروها

در این پیشنهاد خواسته شده بود تا خودروهای عمومی یعنی خودروهایی که عموم مردم با درآمد کم یا متوسط خریداری می‌کنند، با فرمول بهای تمام شده و با در نظر گرفتن سود ۵ درصدی با تایید و نظارت وزارت صنعت قیمت گذاری شوند. اما در مورد خودروهای اختصاصی که لوکس و نسبتاً گران محسوب شده و مشابه خارجی دارند، قیمت‌گذاری با پیشنهاد هیات مدیره شرکت‌ها و تایید و نظارت وزارت صنعت بر اساس شرایط عرضه و تقاضای بازار صورت گیرد. 

همچنین در این نامه عنوان شده بود که خودروسازان مخالفتی با آزادسازی واردات خودرو ندارند و آن را عاملی برای بهبود فضای رقابتی و ایجاد آرامش در بازار و نزد مصرف کننده می دانند.

به گزارش فارس، باید منتظر ماند و دید دولت جدید چه برنامه ای برای کنترل بازار خودرو و قیمت ها خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

تنها خودرو بالای ۵۰۰ میلیون تومان با چهار ستاره کیفی اعلام شد

تارا اتوماتیک و سمند نیمه اتوماتیک چه زمانی وارد بازار خواهند شد؟

قیمت خودروهای چینی چگونه تعیین می‌شود؟ فرمول قیمت‌گذاری خودروهای خارجی

اختلاف قیمت خودرو در این هفته / داخلی ها چند میلیون تومان گران‌تر شدند؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط