تارا ایران‌خودرو با چند درصد داخلی‌سازی به دست مشتریان خواهد رسید؟

از دست ندهید

مراسم ورود به بازار تارا ایران‌خودرو انجام شد. مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از داخلی‌ سازی ۷۵ درصدی در شروع تولید خودروی تارا خبر داد. فرشاد مقیمی در حاشیه مراسم نخستین مرحله تحویل خودروی تارا به مشتریان طی مصاحبه‌ای گفت: قرار بود عمق خودکفایی در ابتدای تولید تارا ۶۵ درصد باشد و سپس افزایش یابد. اما اکنون که در ابتدای تولید هستیم با همکاری مجموعه تامین و عوامل ایران خودرو، این داخلی‌سازی و خودکفایی به ۷۵ درصد رسیده است.

بیت ران – وی افزود: در اجرای طرح تولید و راه‌اندازی خطوط خودروی تارا، ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و این در حالی است که ۵/ ۹۲ درصد قرارداد‌ها برای تولید تارا با سازندگان و مجموعه‌های داخلی است و ۱۳۹ سازنده داخلی در ساخت خودروی تارا همکاری دارند.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: حدود ۴۰۰ دستگاه خودروی تارا به نمایندگی‌های ایران خودرو داده شده که از دیروز به مشتریان تحویل داده شد. ضمن اینکه حدود ۹۰۰ دعوت‌نامه برای تعهدات تیرماه صادر شده است.

زمان تحویل تارا اتوماتیک و کراس اوور تارا

مقیمی افزود: از مهر امسال تحویل تارای اتوماتیک نیز آغاز می‌شود. ضمن اینکه بنا داریم در آینده‌ای نزدیک مدل کراس‌اوور تارا را که از ویژگی‌های بیشتر و برتری برخوردار است عرضه کنیم که گام بلندی به سمت جلو در خودروسازی است.

وی ادامه داد: برای طراحی و ساخت خودروی تارا از طراحان سراسر کشور دعوت کردیم و اکنون توانمندی در ساخت این خودرو به مرحله‌ای رسیده که مشتریانی در خارج از کشور نیز دارد. اما اولویت ما ابتدا تامین بازار داخل و سپس صادرات است. زیرا این خودرو با ویژگی‌هایی که دارد مورد اقبال بازار‌های صادراتی نیز خواهد بود.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: در سال ۹۷، زمانی که تحریم‌ها رنگ و بوی جدیدی پیدا کرد، شرکای خارجی صنعت خودرو کشور را ترک کردند به این امید که صنعت خودرو را دچار چالش یا متوقف کنند. اما امروز با مجموعه فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که در همه حوزه‌ها صورت گرفته سازندگان داخلی کار را به جایی رساندند که نه تنها متوقف نشدیم بلکه توانستیم رویا‌های گذشته را نیز محقق کنیم که البته در این کار بزرگ شبکه تامین ایران خودرو شامل قطعه‌سازان داخلی هم سهیم بودند.

بیشتر بخوانید:

فاطمی امین در وزارت صمت تابو شکنی می کند؟ / پنج چالش خودرویی وزیر

ایران خودرو تارا وارد بازار شد / تفاوت نسخه دستی با اتوماتیک؟

بوگاتی Bolide با ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت رسماً از سوی این برند فرانسوی رونمایی شد

قیمت پژو ۲۰۰۸ بعد از کاهش نرخ مالیات در ترکیه چقدر شد؟ + لیست قیمت جدید

قیمت خودرو در ترکیه در پی کاهش نرخ مالیات ارزان شد + جدول قیمت

لامبورگینی کونتاش جدید با شتاب صفر تا صد ۲/۸ ثانیه‌ای معرفی شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

آغاز فراخوان ایران خودرو برای متقاضیان خودرو پژو پارس

فراخوان ایران خودرو برای متقاضیان خودرو پژو پارس شروع شد. این خودروساز براساس مجوز تداوم تولید از سوی نهادهای...

پست‌های مرتبط