چرا قبل از خرید خودرو دست دوم باید از پلیس امنیت اخلاقی استعلام گرفت؟

از دست ندهید

بازار خودرو همچنان بی ثبات است. در کنار این بی ثباتی، تعطیلی بازارهای معاملات خودرو و افزایش تعداد خودروهای ناقص در کارخانه ها، بهانه ای برای افزایش مجدد قیمت خودرو است. به خریداران پیشنهاد می شود که قبل از خرید خودرو، سوابق پلاک را از طریق پلیس امنیت اخلاقی نیز بررسی کنند. چرا که ممکن است خودرو موردنظر دارای سو سابقه باشد. این مورد می تواند روند تعویض پلاک و نقل و انتقال خودرو را مختل کند.

بیت ران – مهدی درفشی: اخیرا با توجه به تعطیل شدن حدودا یک هفته ای مراکز معاملات خودرویی، بیش از هر زمانی، در این مقطع، قیمت خودرو کاملا به دست دلالان افتاد.

چرا که فروشنده واقعی در حال حاضر، به غیر از ثبت اگهی در اپلیکیشن ها و وب سایت های خرید و فروش خودرو، راه دیگری ندارد. مضاف بر این، بنا به ادعای برخی خودروسازان، قطعی مکرر برق باعث لطمه به خطوط تولید شد.

در نتیجه تعداد خودروهای ناقص تولید شده در کارخانه ها در حال افزایش است. این مورد نیز می تواند سرعت تزریق خودروی صفر به بازار را کاهش دهد. در نتیجه، بازار خودرو همچنان بی ثبات خواهد ماند.

قبل از خرید خودرو، از پلیس امنیت اخلاقی نیز استعلام بگیرید

بارها پیش آمده که خریدار پس از مراجعه به مراکز تعویض پلاک، متوجه سو سابقه خودرو در سامانه پلیس شده است. در این حالت، باید خریدار به پلیس امنیت اخلاقی جهت بررسی بیشتر موضوع مراجعه کند.

اگر یک الی دو بار برای خودرو خلاف ثبت شده باشد، خریدار یا مالک خودرو می تواند با دادن تعهد و همچنین شرکت در یک کلاس ۱۵ دقیقه ای، نسبت به رفع شکایت اقدام کند.

اما اگر تعداد تخلفات ثبت شده بیش از دو مرتبه باشد، خودرو باید جهت توقیف به پارکینگ منتقل شود. پس از پایان زمان توقیف، با پرداخت جریمه خودرو رفع توقیف خواهد شد.

یکی از کارشناسان پلیس امنیت اخلاقی تهران پیشنهاد می کند که قبل از خرید خودرو، سوابق پلاک از طریق سامانه های پلیس راهور، پلیس آگاهی و یا پلیس امنیت اخلاقی بررسی شود.

قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا / افزایشی یا کاهشی؟

در هفته‌ای که گذشت، پژو ۲۰۶ تیپ دو با ۹ میلیون افزایش قیمت، ۲۲۵ میلیون تومان معامله شد. پژو ۲۰۶ تیپ پنج ۲۶۹ میلیون تومان معامله شد. پژو پارس سال با سه میلیون تومان افزایش قیمت، ۲۵۰ میلیون تومان معامله شد.

پژو پارس LX سه میلیون تومان افزایش قیمت داشت و ۲۸۰ میلیون تومان معامله شد. پژو ۴۰۵ SLX حدود ۲۴۰ میلیون تومان معامله شد. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مجهز به فرمان برقی و کروز کنترل حدود ۳۰۰ میلیون تومان معامله شد.

در محصولات سایپا نیز خودرو تیبا صندوقدار با رینگ فولادی، دو میلیون افزایش قیمت داشت و ۱۳۵ میلیون تومان معامله شد. سایپا تیبا هاچ بک نیز ۲ میلیون تومان افزایش قیمت داشت و ۱۴۳ میلیون تومان معامله شد.

برلیانس سری H200 نیز در این گروه خودروسازی با افزایش قیمت ۱۰ میلیون تومانی مواجه شد. نسخه دنده‌ای برلیانس سری H200 خدود ۲۵۰ میلیون تومان معامله شد.

بیشتر بخوانید:

قیمت خودرو

مشخصات فنی تارا برقی چیست؟ / الگوبرداری از تکنولوژی تسلا؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط