برندگان طرح‌های فروش برای احراز هویت باید چه اقدامی کنند؟

از دست ندهید

براساس دستور‌العمل ستاد ملی مبارزه با کرونا مراکز تعویض پلاک خودرو تا اطلاع بعدی تعطیل هستند. این در‌حالی‌ است که برندگان طرح‌های فروش فوق‌العاده خودروسازان باید برای احراز هویت محل سکونت خود به این مراکز مراجعه کنند. اگر چه، این مورد مانع از تکمیل مراحل ثبت نام توسط مشتری نمی شود. ایران خودرو در مورد این مسئله، به بیت ران پاسخ داد.

بیت ران – مهدی درفشی: براساس دستور‌العمل ستاد ملی مبارزه با کرونا مراکز تعویض پلاک خودرو تا اطلاع بعدی تعطیل هستند. این در‌حالی‌ است که برندگان طرح‌های فروش فوق‌العاده خودروسازان باید برای احراز هویت محل سکونت خود به این مراکز مراجعه کنند. اگر چه، این مورد مانع از تکمیل مراحل ثبت نام توسط مشتری نمی شود. ایران خودرو در مورد این مسئله، به بیت ران پاسخ داد.

ایران خودرو در اینباره چه می گوید؟

در زمان تعطیلی مراکز نقل و انتقال خودرو، برای به روز رسانی و احراز هویت محل سکونت، کارگزار باید با کپی مدارک مشتری ممهور به مهر نمایندگی، به مرکز شماره گذاری مستقر در ایران خودرو مراجعه کند.

تعطیلی مراکز تعویض پلاک چه تبعاتی دارد؟

در مقاطع زمانی مختلف به علت افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا، مراکز تعویض پلاک در کشور تعطیل شدند. تجمع بیش از حد در این مراکز و تعویض پلاک خودرو به روش سنتی، باعث می شود که این گونه مراکز پیش از هر مکان دیگری تعطیل شوند.

بنابراین، خریدار امکان تعویض پلاک خودرو را نخواهد داشت و خودرو با وکالت مدت دار، توسط فروشنده به خریدار منتقل می شود. در مدتی که امکان تعویض وجود ندارد، خریدار ناچار به تردد با پلاک فروشنده است.

طبیعتا هر گونه تخلف که توسط فروشنده صورت بگیرد، روی پلاک فروشنده ثبت می شود. مضاف بر آن، اگر پلاک دارای سابقه شکایت باشد، خریدار نیز هنگام تعویض پلاک دچار مشکل خواهد شد. بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود تا خرید و فروش خودرو در چنین مواقعی با سهولت انجام شود.

البته اخیرا نوبت دهی مراکز تعویض پلاک به صورت اینترنتی شده و نسبت به گذشته، این یک پیشرفت محسوب می شود. برگه بازدید از خودرو نیز هنگام ورود به مرکز تعویض پلاک صادر و به مراجعه کننده تحویل داده می شود.

بیشتر بخوانید:

چرا قبل از خرید خودرو دست دوم باید از پلیس امنیت اخلاقی استعلام گرفت؟



پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط