نیسان Z جدید با ۴۰۰ اسب بخار قدرت معرفی شد / + فیلم معرفی کامل نیسان Z

از دست ندهید

پیش تر تصور می شد که نیسان Z جدید با نام ۴۰۰Z معرفی شود. اما این کمپانی ژاپنی به همان حرف Z اکتفا کرده و این خودرو هیچ پسوندی با عدد و رقم ندارد. نیسان Z یکی از خودروهای آیکونیک نیسان است. خودرویی که قرار است در مقابل رقبایی چون تویوتا سوپرا، اینفینیتی Q60، شورلت کامارو SS و… عملکرد خود را به رخ بکشد.

نیسان Z جدید
نیسان Z جدید

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – اینکه چرا نیسان همواره از رقم برای معرفی نسل های Z استفاده می کرد را باید در دهه های قبل جستجو کرد. نیسان Z همواره با یک شماره در برابر مشتریانش قرار گرفته است. ۲۸۰Z، ۳۰۰ZX، ۳۵۰Z و… همواره خودروهایی بودند که در مسیر تکامل قدرت پیشرانه قرار داشتند. تمامی نسل های این خودرو از گذشته تا به امروز قوی تر و بزرگ تر شدند. در بازار مهمی چون آمریکا نیز بزرگ تر و قوی تر بعنی بهتر!

نیسان Z جدید و مدل 240 قدیمی
نیسان Z جدید و مدل ۲۴۰ قدیمی

طراحان نیسان Z جدید تصمیم گرفتند که از دو خودرو در طراحی این نسل الهام گیری کند. مدل ۲۴۰Z و ۳۰۰ZX خودروهایی بودند که در شکل گیری این نسل از نیسان Z تأثیر فوق العاده ای داشتند.

نیسان Z جدید و مدل 300ZX قدیمی
نیسان Z جدید و مدل ۳۰۰ZX قدیمی

زمانی که سال گذشته اولین تصاویر این خودرو در اینترنت منتشر شد، انتقادهای بسیاری را در مورد طراحی آن برانگیخت. حال در مدل نهایی باید گفت این خودرو یک بالانس فوق العاده بین گذشته و حال است.

در نمای جلو کاملاً رگه های اصیل مدل ۲۴۰Z را می توان در بخش گریل جلو، چراغ ها و کشیدگی درب موتور یافت. در طراحی عقب آن هم المان های طراحی ۳۰۰ZX کاملاً به چشم می آید.

نمای کناری نیسان Z جدید
نمای کناری نیسان Z جدید

اینکه نیسان Z جدید خودرویی زیبا است یا خیر را باید زمانی قضاوت کرد که از نزدیک این خودرو قابل مشاهده باشد. اما چیزی که در این خودرو بسیار مورد توجه است، پلت فرم بکار رفته در آن است.

آیا نیسان Z جدید خودرویی قدیمی است؟

نیسان در مدل Z جدید از پلت فرم FM که مربوط به ۱۰ سال گذشته است، استفاده کرده است. پلت فرمی که Z34 نام داشت و در نسل قبلی این خودرو استفاده شده بود، حالا مبنای تولید نسل جدید آن شده است.

نیسان Z جدید را نمی توان خودرویی قدیمی نامید. اما می توان خودرویی قلمداد کرد که همچنان پایبند به سنت های قدیمی است. موتور در جلو، محل قرارگیری راننده در انتهای بخش میانی خودرو و چرخ های محرک عقب. فرمولی که لذت رانندگی بالایی را برای راننده به ارمغان می آورد.

عملکرد Z جدید چگونه است؟

نیسان Z جدید در قوی ترین نسخه خود از موتور ۳ لیتری توئین توربوشارژ V6 استفاده می کند. پیشرانه ای که ۴۰۶ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می دهد. این یک قدم بسیار بلند در جهت بالا بردن عملکرد این نسل در مقایسه با نسل گذشته است.

تمامی قدرت و گشتاور خروجی پیشرانه به گیربکس ۶ سرعته دستی با ضریب کوتاه منتقل می شود. البته می توانید برای این خودرو گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک هم درخواست کرد که پدال شیفترهای آن پشت فرمان Z جدید قرار می گیرند.

اگر در مورد هندلینگ بخواهیم صحبت کنیم باید گفت که فرمان کمکی برقی برای نخستین بار در این نسل از Z قرار گرفته است. این سیستم جایگزین سیستم دندانه و شانه قدیمی نسل قبلی شده است.

برای آنهایی که دوست دارند با Z جدید به زوایای جدیدی از دریفت دست پیدا کنند، آپشن LSD یا دیفرانسیل لغزش محدود هم در نظر گرفته شده است.

داخل کابین Z

در داخل کابین نیسان Z جدید، همه چیز آنگونه که انتظارش را داشتید در برابر شما قرار گرفته است. دنده دستی، ترمز دستی و تمامی کنترل های موجود بر روی داشبورد همان حس ۳۵۰Z قدیمی را منتقل می کنند.

اما نکته مهم در داخل کابین Z جدید مانیتور ۱۲/۳ اینچی برای نمایش اطلاعات رو به روی راننده است. نمایشگری که TFT است و از تمامی رنگ های به خوبی پشتیبانی می کند. اطلاعات به نمایش درآمده در این اسکرین را می توان کاملاً شخصی سازی کرد.

می توان نشان دهنده را بر روی حالت اسپرت، کامفورت و استاندارد قرار داد و از اطلاعات به نمایش درآمده در هر Mode لذت برد. سه نشان دهده دیگر هم در قسمت بالای داشبورد تعبیه شده اند. نمایشگر های مربوط به بوست توربو، سرعت دوران توربو و میزان شارژ باتری.

نیسان کاملاً به حرف منتقدین خود گوش کرده و در داخل کابین Z جدید بر خلاف نسل قبل، دو جا لیوانی را در این بخش طراحی کرده است!

مدل های قابل عرضه

نیسان Z در دو مدل به دست مشتریانش خواهد رسید. مدل پایه و مدل اسپرت. البته مدلی سومی هم به نام لانچ ادیشن به تعداد محدود ۲۴۰ عددی به بازار ارائه خواهد شد. این مدل ویژه از رنگ زرد کلاسیک و رینگ های برنزی بهره‌مند است.

فیلم معرفی کامل نیسان Z

بیشتر بخوانید:

فیلم درگ مرسدس بنز CLA45s AMG تیون شده در برابر تسلا مدل ۳ پرفورمنس

فورد Maverick مدل ۲۰۲۱ از مدل T سال ۱۹۰۹ ارزان‌تر است؟

تردد جاده‌ای در طول شبانه روز گذشته کاهش یافت / کدام محورها مسدود هستند؟

استپر موتور را چه زمانی تعویض کنیم؟ با علائم خرابی و نحوه تمیز کردن آن آشنا شوید

خودروهای دست دوم بازار جهانی با قیمت ۵ تا ۱۰ هزار دلار را بشناسید

پژو ۲۰۷ اتوماتیک از مرز ۴۰۰ میلیون گذشت! / روند قیمت‌ها همچنان افزایشی است

خودروهای ۲۰۰ میلیون تومانی بازار را بشناسید + فهرست قیمت و مدل ها

قیمت پژو ۲۰۰۸ بعد از کاهش نرخ مالیات در ترکیه چقدر شد؟ + لیست قیمت جدید

قیمت خودرو در ترکیه در پی کاهش نرخ مالیات ارزان شد + جدول قیمت

منبع: MotorTrend




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

شرکت اینفینیتی چگونه توسط یک ایرانی نجات پیدا کرد؟

شرکت اینفینیتی برند لوکس نیسان موتور ژاپن است. مدیر عامل سابق این شرکت یک ایرانی است که سابقه کار...

پست‌های مرتبط