فیلم بررسی تخصصی استون مارتین والکری اسپایدر ۱۱۶۰ اسب بخاری

از دست ندهید

استون مارتین والکری اسپایدر در جریان همایش Concours d’Elegance امسال معرفی شد. خودرویی که با هر بار تماشای آن نفس در سینه حبس می شود و آنقدر جزئیات دارد تا برای مدتی طولانی محو تماشای آن شوید.

استون مارتین والکری اسپایدر
استون مارتین والکری اسپایدر

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – Concours d’Elegance همایشی است که هر ساله در Pebble Beach کالیفرنیا آمریکا برگزار می شود. همایشی که از گردهم‌آیی ده ها اتومبیل منحصر به فرد در جهان شکل می گیرد که امسال هفتادمین سالگرد برگزاری آن به شمار می رفت.

هر ساله در این همایش یک هفته ای، اتومبیل های بسیاری به جهان خودرو معرفی می شوند. در روزهای گذشته خودروهایی چون لامبورگینی کونتاش جدید و بوگاتی بولید در همین همایش رسماً از سوی برندهای تولیدکننده خود معرفی شده بودند.

اما خودرویی که قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم، یکی از شاهکارهای دنیای مهندسی خودرو است؛ یعنی استون مارتین والکری اسپایدر. اتومبیلی که تلفیقی از پیشرفت علم آیرودینامیک در دنیای مسابقات فرمول یک و مهندسی روز خودرو در کمپانی استون مارتین است.

همانطور که میدانید، آدریان نوی طراح اتومبیل های فرمول یک تیم ردبول چهره پشت پرده طراحی استون مارتین والکری است. شاید همیان قدر که کریس بنگل دنیای طراحی خود را در BMW متحول کرد، آدریان نوی نیز نقشی اساسی در تغییر چهره سوپراسپرت ها و هایپرکارهای دهه های آینده باشد.

مشخصات فنی

از این خودرو فوق العاده تنها ۸۵ عدد در تمامی جهان وجود خواهد داشت. مشخصات فنی این مدل همانند نسخه کوپه است. یک موتور V12 تنفس طبیعی پشت سر راننده و سرنشین کناری حضور دارد.

این موتور ۶/۵ لیتری تا ۱۱/۰۰۰ دور در دقیقه می تواند دوران داشته باشد و نتیجه تجربیات مهندسین Cosworth است. این موتور V12 هم زمان با سامانه الکتریکی ساخت Rimac می تواند ۱۱۶۰ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار دهد.

سقف منحصر به فرد

استون مارتین والکری اسپایدر مجهز به یک سقف پلی کربنات است. این سقف شیشه ای قابلیت آن را دارد که کاملاً از روی خودرو باز شده و مجدداً نصب شود.

اگر مایل هستید تا صدای موتور V12 را بهتر بشنوید بهتر است سقف را در خانه بگذارید. البته در چنین حالتی تجربه سرعتی فراتر از ۳۳۰ کیلومتر در ساعت ممکن نیست.

اما اگر سقف را نصب کرده و محلی را بر روی کره زمین بیابید که بتوانید پدال گاز را تا آخر بفشارید، باید گفت که والکری اسپایدر تا سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت به سرعت گیری ادامه دهد. البته هنوز اطلاعاتی در مورد شتاب این خودرو از سوی کمپانی اعلام نشده است.

اما استون مارتین عنوان کرد که عملکرد و پرفورمنس این خودرو همانند خودروهای حاضر در سری LMP1 مسابقات لمان است.

فیلم بررسی استون مارتین والکری اسپایدر

استون مارتین والکری اسپایدر
استون مارتین والکری اسپایدر

Tim Burton بریتانیایی که با نام Shmee150 در فضای مجازی شناخته می شود، اینبار به سراغ استون مارتین والکری اسپایدر رفته است. خودرویی که در محل نمایش استون مارتین در Concours d’Elegance پارک شده و در کنار اتومبیل فرمول یک این کمپانی و مدل والهالا کاملاً می درخشد.

Tim در این فیلم ما را با جزئیات این خودرو فوق العاده آشنا می کند. مکانیزم باز و بسته شدن جالب این خودرو دقیقاً بررسی شده و نحوه قرارگیری در پشت فرمان این هایپر کار به شما نشان داده شده است. نظر شما در ارتباط با این خودرو چیست؟

بیشتر بخوانید:

آزاد شدن قیمت خودرو در پی رایزنی خودروسازان / دولت با قیمت خودرو چه می‌کند؟

قیمت خودرو در یک هفته ۵ تا ۵۰ میلیون تومان بالا رفت + قیمت های روز

نوبت اینترنتی معاینه فنی خودرو چند روز اعتبار دارد؟ / اطلاعیه ستاد معاینه فنی

بنتلی فلایینگ اسپر مولینر؛ لوکس‌ترین سدان بنتلی معرفی شد

تارا ایران‌خودرو با چند درصد داخلی‌سازی به دست مشتریان خواهد رسید؟

فاطمی امین در وزارت صمت تابو شکنی می کند؟ / پنج چالش خودرویی وزیر

ایران خودرو تارا وارد بازار شد / تفاوت نسخه دستی با اتوماتیک؟




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط