فورد Maverick مدل ۲۰۲۱ از مدل T سال ۱۹۰۹ ارزان‌تر است؟

از دست ندهید

باور کردن اینکه فورد Maverick مدل ۲۰۲۱ از مدل T که در سال ۱۹۰۹ به تولید می رسید ارزان تر است کمی مشکل است. اما این موضوع واقعیت دارد. چگونه؟ با هم نگاهی به اعداد و ارقام بیاندازیم.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – مطلب را با این نکته شروع کنیم که مدل T برای کمپانی فورد، خودرویی فوق‌العاده مهم و سرنوشت ساز بود. مدل T نخستین خودرویی بود که یک شهروند عادی می توانست با قیمت بسیار مناسبی آن را خریداری کند. کمپانی فورد زمانی که این خودرو را در خط تولید خود حفظ کرده بود، می توانست با قیمت بسیار پایینی آن را به فروش برساند.

به همین دلیل خانواده هایی با درآمد متوسط هم توانستند صاحب یک خودرو شوند. تا پیش از عرضه مدل T به بازار از سوی فورد، تنها خانواده های ثرونتمند بودند که می توانستند خودرویی جهت ترددهای خود در اختیار داشته باشند.

قیمت فورد مدل T

فورد مدل T که در سال ۱۹۰۹ به بازار عرضه شد
فورد مدل T که در سال ۱۹۰۹ به بازار عرضه شد

فورد زمانی که مدل T را در سال ۱۹۰۹ به بازار عرضه کرد، قیمت ۸۵۰ دلاری را برای آن در نظر گرفت. آمارهای تورمی نشان می دهند که این پول در آن زمان، معادل رقمی فراتر از ۲۵/۰۰۰ دلار در دنیای امروز است. یعنی فورد Maverick اکنون خودرویی است که با قیمتی ارزان تر از مدل T می تواند به دست مشتریان این برند برسد!

فورد Maverick
فورد Maverick

فورد Maverick قرار است با برچسب قیمتی ۱۹/۹۹۹ به فروش برسد. فورد برای حمل خودرو تا محل مورد نظر تحویل شما، رقمی معادل ۱.۴۹۵ دلار را از شما دریافت می کند. با این حساب، قیمت کلی فورد Maverick به رقم ۲۱/۴۹۰ دلار خواهد رسید.

فورد Maverick
فورد Maverick

با این وجود، هنوز فورد Maverick نسبت به مدل T با اتیکت قیمتی پایین تری به فروش می رسد. اگر باور کردن اینکه Maverick ارزان تر از مدل T است برای شما دشوار است، بیایید یک مثال دیگر بزنیم. این خودرو از فورد Ranger که ده سال پیش معرفی شده بود نیز ارزان تر است!

چه نسخه ای از ماوریک را می توان خرید؟

با مبلغی که عنوان شد، شما می توانید نسخه XL فورد Maverick را خریداری کند. در این مدل، بلوتوث، Apple CarPlay یا Android Auto در اختیار شما قرار دارد. ضمن اینکه از مانیتور ۸ اینچی لمسی آن نیز می توانید بهره مند شوید.

تمامی شیشه های این نسخه هم مجهز به بالابرهای برقی هستند. فورد برای این نسخه ارزان قیمت موتور چهار سیلندر ۲/۵ لیتری در نظر گرفته است.

فورد Maverick
فورد Maverick

این موتور مجهز به سامانه هایبرید است و قدرت تولید شده توسط گیربکس CVT به محور جلو منتقل می شود. از همین رو، ماوریک می تواند مصرف سوختی معادل ۶ لیتر در هر صد کیلومتر داشته باشد.

فورد Maverick
فورد Maverick

گران ترین مدل ماوریک

گران‌ ترین مدل ماوریک برچسب قیمتی ۴۲/۰۰۰ دلاری دارد. در این مدل، دوربین های ۳۶۰ درجه هیچ نقطه کوری برای راننده باقی نمی گذارند. در این مدل، سیستم دو دیفرانسیل هم از سوی فورد در نظر گرفته شده است. همچنین موتور ۲ لیتری اکوبوست هم در این مدل به عنوان پیشرانه قوی و کم استهلاک انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید:

تردد جاده‌ای در طول شبانه روز گذشته کاهش یافت / کدام محورها مسدود هستند؟

استپر موتور را چه زمانی تعویض کنیم؟ با علائم خرابی و نحوه تمیز کردن آن آشنا شوید

خودروهای دست دوم بازار جهانی با قیمت ۵ تا ۱۰ هزار دلار را بشناسید

پژو ۲۰۷ اتوماتیک از مرز ۴۰۰ میلیون گذشت! / روند قیمت‌ها همچنان افزایشی است

خودروهای ۲۰۰ میلیون تومانی بازار را بشناسید + فهرست قیمت و مدل ها

قیمت پژو ۲۰۰۸ بعد از کاهش نرخ مالیات در ترکیه چقدر شد؟ + لیست قیمت جدید

قیمت خودرو در ترکیه در پی کاهش نرخ مالیات ارزان شد + جدول قیمت

منبع: motor1




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط