بوگاتی Bolide با ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت رسماً رونمایی شد / + فیلم معرفی رسمی

از دست ندهید

امروز رسماً چهره نهایی شده بوگاتی Bolide از سوی این برند فرانسوی به نمایش درآمد. پیش از معرفی این خودرو، نسخه های بیشماری از شیرون معرفی شده بودند. اما Bolide یک خودرو مسابقه ای خاص است که تنها در پیست ها اجازه تردد خواهد داشت.

نمای عقب Bolide
نمای عقب Bolide

بیت ران – محمد فتح‌اللهی – بوگاتی Bolide قدرتی معادل ۱۶۰۰ اسب بخار دارد. حداکثر سرعت آن براساس گفته های مقامات بوگاتی، ۵۰۰ کیلومتر در ساعت است و با طراحی بی نظیر خود، هوش از سر هر علاقه‌مند به خودرویی خواهد برد.

البته سال گذشته برای نخستین بار تصاویری از این خودرو از سوی بوگاتی منتشر شده بود. اما نسخه ای که امروز از سوی این برند فرانسوی معرفی شد، نمونه نهایی شده یا به اصطلاح تجاری شده این خودرو است.

بوگاتی Bolide
بوگاتی Bolide

مشخصات فنی Bolide

پشت سر راننده یک موتور W16 با چهار توربوشارژ قرار دارد. ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور حاصل عملکرد خیره کننده این پیشرانه است. البته پیش تر عنوان شده بود که بوگاتی Bolide قابلیت آن را دارد تا از موتور شانزده سیلندر خود قدرتی معادل ۱۸۵۰ اسب بخار نیرو استخراج نماید.

بوگاتی Bolide
بوگاتی Bolide

اما از آنجایی که مدل نهایی به جای سوخت مسابقه ای از بنزین با اکتان ۱۱۰ استفاده می کند، نهایت قدرتی که می توان به آن دست یافت ۱۶۰۰ اسب بخار است. این خودرو بسیار سبک تر از مدل شیرون است. در حالی که شیرون نزدیک به دو تن وزن دارد، Bolide تنها ۱۴۵۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت. این یعنی اختلاف وزن شیرون و Bolide تقریباً معادل وزن یک سدان است.

بوگاتی Bolide
بوگاتی Bolide

آنطور که بوگاتی امروز در کنفرانس خبری خود اعلام کرد، قدرت خروجی Bolide همانند مدل های سوپر اسپرت و Centodieci خواهد بود. اما از آنجایی که خودرویی بسیار سبک است، عملکرد فوق العاده ای خواهد داشت.

بوگاتی Bolide چه زمانی در گاراژ کلکسیونرها پارک می شود؟

آنچه بوگاتی امروز در کنفرانس خبری خود عنوان کرد حاکی از آن بود که Bolide زودتر از ۲۰۲۴ به دست مشتریانش نخواهد رسید. تنها ۴۰ عدد از این خودرو تولید خواهد شد و قیمت نهایی آن بدون پرداخت مالیات، ۴ میلیون یورو خواهد بود.

بوگاتی Bolide
بوگاتی Bolide

مالک خودرو در قبال پرداخت این وجه هر زمانی که مایل باشد می تواند با حضور در پیست مورد علاقه خود، به رانندگی با Bolide بپردازد. البته سامانه خاموش کردن آتش بصورت اتوماتیک و HANS (وسیله ای که به کلاه ایمنی وصل می شود و حرکت سر راننده را در زمان ترمزگیری و شتاب گیری کنترل می کند.) نیز بصورت رایگان در این پکیج از سوی بوگاتی در نظر گرفته شده است.

بوگاتی Bolide
بوگاتی Bolide

قیمت در نظر گرفته شده برای Bolide بسیار زیاد است. این را قبول داریم. اما لازم است بدانیم که این برچسب قیمتی نیمی از قیمت تمام شده مدل Centodieci است! البته با مبلغی که برای خرید چهار دستگاه Bolide کنار گذاشته اید، می توانید تنها یک دستگاه La Voiture Noire خریداری کنید!

بوگاتی Bolide
بوگاتی Bolide

Bolide پس از Essenza SCV12 که براساس لامبورگینی اونتادور ساخته شده بود، دومین خودرو مخصوص تردد در پیست است که از سوی گروه فولکس واگن ساخته و به فروش می رسد.

جالب است بدانید که در میان مهمانان ویژه رویداد امروز بوگاتی یک ایرانی مشهور نیز رسماً از سوی این برند فرانسوی دعوت شده بود. او در حال حاضر مالک چهار دستگاه از ناب ترین مدل های بوگاتی است.

بیشتر بخوانید:

قیمت پژو ۲۰۰۸ بعد از کاهش نرخ مالیات در ترکیه چقدر شد؟ + لیست قیمت جدید

قیمت خودرو در ترکیه در پی کاهش نرخ مالیات ارزان شد + جدول قیمت

لامبورگینی کونتاش جدید با شتاب صفر تا صد ۲/۸ ثانیه‌ای معرفی شد

قیمت مواد اولیه سرسام‌آور است / رانت ۵۰ هزار میلیاردی بین کارخانه و بازار

حذف پراید و پژو ۴۰۵ از خطوط تولید چه نتایجی را به دنبال داشت؟

پیش فروش جدید ایران‌خودرو / ۵ گزینه خرید خودرو برای سال آینده!

آشنایی با انواع باتری ماشین، فناوری‌ها و نحوه نگه‌داری از آنها

گزارش کیفیت خودرو ها در خرداد / X33 پرچم‌دار بی کیفیت‌ترین‌ها




1 دیدگاه

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط