استپر موتور را چه زمانی تعویض کنیم؟ با علائم خرابی و نحوه تمیز کردن آن آشنا شوید

از دست ندهید

استپر موتور را می توان یکی از مهم ترین قطعات خودرو به شمار آورد که وظیفه مدیریت و تنظیم دور موتور را بر عهده دارد. وظیفه استپر موتور این است که دور موتور را در حالتی که درجا کار می‌کند، در صورت لزوم افزایش یا کاهش می‌دهد.

بیت ران – برخی خرابی استپر را نادیده می گیرند که این نادیده گرفتن باعث بروز خسارات زیادی می شود و می‌تواند به اجزای موتور آسیب برساند. در این مطلب درباره استپرموتور، علائم خرابی استپرموتور و نحوه تمیز کردن یا تعویض آن صحبت می کنیم.

استپرموتور چه زمانی خراب می‌شود؟

برخی اقدامات باعث خرابی استپرموتور می شوند که می توان از انجام آنها خودداری کرد تا خرابی را به تعویق بیندازیم. روشن کردن خودرو بدون مکس ده ثانیه می تواند باعث بروز مشکل شود. زمانی که خودرو را روشن می کنید، به مدت ده ثانیه جهت فیکس شدن استپر در محور خود صبر کنید.

برخی از رانندگان هنگام استارت زدن پدال گاز را بیش از حد فشار می دهند که می تواند باعث خرابی استپرموتور شود. برای روشن شدن خودرو به هیچ وجه گاز ندهید این کار بر عهده استپرموتور است. با گاز دادن شما استپر به یکباره باز شده و دچار آسیب می شود.

استپرموتور را بی دلیل تمیز نکنید!

یکی دیگر از دلایل خرابی استپر موتور باز کردن و تمیزکردن آن است. بار‌ها مشاهده شده، بی دلیل برخی رانندگان برای تشدید شتابگیری، استپر را باز کرده و تمیز کاری می کنند. اینکار فقط به استپر فابریک و بدون نظیر خودرو صدمه می زند و چه بسا هیچ تاثیری هم در روند شتابگیری نخواهد گذاشت و تنها استپر را خراب می کند. وظیفه‌ استپر موتور فقط تنظیم دور آرام موتور خودرو است.

و در پایان آخرین موردی که باعث خرابی استپر موتور می شود آلودگی هوا است. ذرات و عناصر معلق در هوا باعث گیر کردن سوزن استپر شده و در نتیجه در دراز مدت باعث خرابی آن می شود، که اجتناب ناپذیر است.

بیشتر بخوانید:

خودروهای دست دوم بازار جهانی با قیمت ۵ تا ۱۰ هزار دلار را بشناسید

پژو ۲۰۷ اتوماتیک از مرز ۴۰۰ میلیون گذشت! / روند قیمت‌ها همچنان افزایشی است

خودروهای ۲۰۰ میلیون تومانی بازار را بشناسید + فهرست قیمت و مدل ها

قیمت پژو ۲۰۰۸ بعد از کاهش نرخ مالیات در ترکیه چقدر شد؟ + لیست قیمت جدید

قیمت خودرو در ترکیه در پی کاهش نرخ مالیات ارزان شد + جدول قیمت

منبع: yjc




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین چقدر است؟

قیمت پایه سئات آتکا خودروسازان راین مشخص شد. براساس اطلاعات رسمی سازمان امور مالیاتی کشور، سئات آتکا را می‌توان...

پست‌های مرتبط