پینین فارینا Teorema با آیرودینامیک پیشرفته معرفی شد

از دست ندهید

خودروی مفهومی و برقی پینین فارینا Teorema با چیدمان صندلی‌‌های منحصربه‌فرد به‌عنوان جدیدترین ایده رادیکال استودیو طراحی پینین‌فارینا معرفی شد و از فناوری خودرو خودران بهره می‌برد.

بیت ران – استودیو طراحی افسانه‌ای پینین‌فارینا ایتالیا به خاطر زیباترین خودروها، از جمله مدل‌های کلاسیک مانند فراری ۲۵۰ GT SWB و پژو ۵۰۴ و همچنین مدل‌های مدرنی مانند آلفارومئو بررا و خودروی بسیار خاص باتیستا شهرت دارد.

این تیم به لطف مهندسان بااستعداد خود با نگاه به آینده و با بهره‌گیری از آخرین فناوری روز، خودروی مفهومی بسیار زیبایی را معرفی کرده که منحصراً با استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ساخته شده است.

پینین فارینا Teorema که تصاویر آن را ملاحظه می‌کنید، یک خودروی الکتریکی مفهومی و کاملاً سبک و طول ۵۴۰۰ میلی‌متر است که طول آن تقریباً به آخرین نسخه مرسدس میباخ کلاس S می‌رسد.

این خودرو فقط ۱۴۰۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و با بهره‌گیری از تونل باد اختصاصی پینین‌فارینا برای به حداکثر رساندن کارایی آیرودینامیک، طراحی و ساخته شده است.

مجاری بزرگ هوا در طرفین، هوا را از جلو به عقب هدایت می‌کنند تا جریان هوا را بهبود ببخشد و در نتیجه ظرفیت پیمایش این خودروی الکتریکی را افزایش بدهند.

مک‌لارن F1 با ردیف سوم و بدون فرمان!

به نظر می‌رسد فضای بیرونی به اندازه کافی چشم‌گیر نباشد. زیرا کابین با آرایش صندلی ۱+۲+۲ دارای طرح نشیمن غیر معمول است. تصور کنید که به مک‌لارن F1 / اسپیدتیل (و گوردون موری T.50) اما با ردیف سوم و بدون فرمان نگاه می‌کنید.

تئوریما به‌عنوان یک خودروی مفهومی کاملاً خودران و برقی پیش‌بینی شده است که به مهندسان اجازه می‌دهد صندلی جلو را کمی جلوتر ببرند. مسئولان پینین فارینا می‌گویند حالت Drive و حالت استراحت (Rest Mode) وجود دارد که فضای داخلی را به فضای اجتماعی که افراد بتوانند در آن حرکت کنند، تغییر شکل می‌دهد.

مشخصات فنی کامل و جزئیات اضافه‌ی این خودروی مفهومی ارائه نشده است، اما می‌دانیم تئوریما از شاسی گسترده ساخته‌شده توسط شرکت خودروسازی بنتلر (Benteler) که به‌طور انحصاری برای خودروهای برقی ساخته شده است، بهره می‌برد.

صندلی‌های زیبای این خودرو حاصل همکاری مشترک با سازنده مبلمان Poltrona Frau است که به‌صورت تاشو و نیمکت ساخته شده‌اند. کنتیننتال نیز در روند تحقیق و توسعه حضور دارد و دکمه‌های پاپ‌آپ را برای تئوریما ارائه می‌دهد که هر کدام شکل متفاوتی دارد تا شناسایی آن‌ آسان‌تر شود.

پینین‌فارینا برنامه‌ای برای تولید تئوریما ندارد. زیرا فقط به‌عنوان مدل نمایشی ساخته شده است. مسئولان این شرکت می‌گویند خودروی مفهومی و غیر متعارف تئوریما برای جمعی از افراد انتخابی در هفته‌های آینده به نمایش درخواهد آمد.

بیشتر بخوانید:

خودرو ارزان قیمت ملی جایگزین پژو ۲۰۶ تیپ ۲ می‌ شود؟

جایگزین وانت پراید در سال جاری چه خودرویی خواهد بود؟

زیان انباشته خودروسازان به ۸۵ هزار میلیارد تومان رسید / سه مسیرخروج از زیان‌دهی

قیمت روغن موتور خودرو های سواری و سنگین ۱۰ درصد گران شد

منبع: زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط