پرداخت مطالبات قطعه‌ سازان کوچک / مطالبات معوق از ۲۵ هزار میلیارد فراتر رفت

از دست ندهید

پرداخت مطالبات قطعه‌ سازان کوچک از سوی خودروسازان داخلی کشور انجام خواهد شد. نشست هم‌ اندیشی هیات‌ مدیره انجمن‌ های صنایع همگن قطعه‌ سازی کشور با مدیران زنجیره تامین صنعت خودروی دو خودروساز بزرگ کشور و با حضور مدیران ارشد شرکت‌ های ساپکو، سازه‌ گستر و مگا موتور و هیات‌مدیره انجمن‌ های استانی همگن نیرومحرکه و قطعه‌ سازی کشور برگزار شد.

بیت ران – در این رابطه آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌ سازی و نیرو محرکه کشور اظهار کرد: کل مطالبات زنجیره تامین داخلی از خودروسازان به ۵۰ هزار میلیارد تومان هم بالغ شده است.

مطالبات معوق هم از ۲۵ هزار میلیارد تومان فراتر رفته که بخشی از آن افزایش قیمت قطعات و بخشی دیگر به علت عدم‌ توانمندی خودروسازان در بازپرداخت به زنجیره تامین است.

وی گفت: با راهکار واگذاری اوراق گام یا صدور چک‌ های به تاریخ آتی جهت اطمینان زنجیره تامین به وصول به‌ موقع آنها، تسهیل قابل‌ توجهی در پرداخت مطالبات آتی صورت خواهد پذیرفت.

همچنین می‌ توان زمان پرداخت‌ ها به قطعه‌سازان را به یک ماه کاهش داده تا پوشش بخشی از کسری نقدینگی قطعه‌ سازان را بدهد. طی این نشست مقرر شد.

همچنین مطالبات قطعه‌ سازان کوچک که تعداد زیادی از بنگاه‌ های تولیدی کوچک را تشکیل می‌ دهند اما سهمی کمتر از بدهی خودروسازان را شامل می‌ شوند، در اولویت پرداخت قرار گیرند. دو خودروساز بزرگ داخلی و اصلی در کوتاه‌ ترین زمان ممکن، نسبت به پرداخت میزان قابل‌ توجهی از این مطالبات اقدام کنند.

بیشتر بخوانید:

رئیس‌جمهوری آذربایجان پشت فرمان سمند محصول ایران خودرو و آذرماش قرار گرفت

سوپراسپرت جدید استون مارتین والهالا با پیشرانه هیبرید معرفی شد

پراید به کانال ۱۴۰ میلیون تومان رسید / دلایل افزایش قیمت بررسی شد

شرایط فروش هایما S7 پلاس توربوشارژ اتوماتیک از سوی ایران خودرو اعلام شد

منبع: ایسنا




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط