پراید به کانال ۱۴۰ میلیون تومان رسید / دلایل افزایش قیمت بررسی شد

از دست ندهید

در هفته ای که گذشت، بازار خودرو همانند هفته های گذشته، دچار کم رونقی بود. اگر چه، برخی از خودروهای پر تقاضا در بازار، مثل پراید دچار افزایش قیمت شدند.

بیت ران – مهدی درفشی: در هفته ای که گذشت، قیمت برخی از خودروهای پرتقاضا در بازار، افزایش یافت. رکود در بازار و معلوم نبودن سرنوشت قیمت خودرو، باعث شده تا بازار خودروهای پرتقاضا که همه تولید داخل هستند، کمی رونق گیرد.

البته این رونق بازار و افزایش قیمت، در برهه ای صورت گرفته است که برخی از بنگاه های اقتصادی و مراکز تعویض پلاک به دلیل قرمز شدن وضعیت شهرها، تعطیل شده اند.

پرتقاضاهای بازار کدامند؟

سایپا ۱۱۱ با افزایش قیمت سه میلیون تومانی، به کانال ۱۴۰ میلیون تومان نزدیک شد. این خودرو امروز حدودا ۱۳۹ میلیون تومان معامله شد. سایپا ۱۳۱ نیز با دو میلیون تومان افزایش قیمت، ۱۲۵ میلیون تومان معامله شد. خانواده کوییک از دیگر محصولات سایپا نیز بین یک تا دو میلیون تومان، نسبت به هفته پیش، نوسان قیمت داشتند.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز با ۲ میلیون تومان افزایش قیمت، ۲۱۸ میلیون تومان معامله شد و در آستانه ورود به کانال ۲۲۰ میلیونی ها قرار گرفت. رانا پلاس های مزایده ای که اخیرا وارد بازار شده اند نیز در بازه قیمتی ۲۲۵ تا ۲۳۰ میلیون تومان، معامله شدند. سمند ال ایکس مجهز به موتور EF7 با یک میلیون تومان افزایش قیمت، ۲۵۱ میلیون تومان معامله شد.

ریسک خرید خودروی صفر با پلاک شهرستان چیست؟

خودروهای تولید شده توسط خودروسازان داخلی، صرفا مخصوص تهران نیست و به شهرهای مختلف کشور، فرستاده می شود. اگر چه، بخشی از این خودروها، مجددا به تهران باز می گردند.

وکالت تحویل و فروش یا قطع سنسورها

خودروهای صفر کیلومتر پلاک شهرستان در سه حالت، وارد بازار معاملاتی تهران می شوند. در اولین حالت، مالک خودرو متولد تهران نیست و نتوانسته است به هر دلیلی، مراحل احراز سکونت را تحویل دهد. بنابراین، پلاک محل تولد یا صدور شناسنامه برای خودرو صادر می شود.

در حالت دوم، فرد ثبت نام کننده، خودرو را در نمایندگی شهرستان ثبت نام کرده است. حواله خودرو امکان صلح نداشته و خریدار، با وکالت فروش و تحویل خودرو را از پارکینگ خودروساز در تهران، تحویل گرفته است.

و حالت سوم، قطع سنسورها است. واسطه خودروی صفر کیلومتر را از شهرستان خریداری می کند. سپس سنسورهای کیلومتر و ABS خودرو را قطع می کند و عازم تهران می شود! در این حالت، واسطه بدون استفاده از خودروبر، خودرو را به تهران منتقل می کند.

برای جلوگیری از در دام افتادن چه کار کنیم؟

در ساده ترین حالت ممکن، بررسی لاستیک ها می تواند مفید باشد. حتی ممکن است هنگام انتقال، خودرو دچار سنگ خوردگی در برخی نقاط شود. البته، ما به شما پیشنهاد می کنیم که از کارشناس های خبره کمک بگیرید. کارکرد خودروها با دستگاه های دیاگ تخصصی قابل تشخیص است. می توانید به نمایندگی ها نیز مراجعه کنید. همچنین پیگیری تاریخچه پلاک خودرو می تواند مفید باشد. عمده خودروهای صفر کیلومتر پلاک شهرستان، دارای پلاک های جدید هستند و تاریخچه ای ندارند.

بیشتر بخوانید:

عوامل گرانی و بالا رفتن قیمت خودرو های داخلی چیست؟

شرایط فروش هایما S7 پلاس توربوشارژ اتوماتیک از سوی ایران خودرو اعلام شد

شرایط فروش فوری نقدی وانت کارا و کاپرا ۲ از سوی شرکت بهمن موتور اعلام شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

سامانه فروش خودرو سود ده‌ترین بانک ایران!

سامانه فروش خودرو که با هدف حذف دلالان و شفافیت خودروهای فروخته شده تاسیس شد، به محلی برای سرمایه‌گذاری...

پست‌های مرتبط