حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در آذربایجان غربی / اعلام جزئیات حادثه

از دست ندهید

حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران عصر امروز چهارشنبه دوم تیر ماه اتفاق افتاد. مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: «اتوبوس حامل خبرنگاران رسانه های کشور که امروز برای تهیه گزارش احیای دریاچه ارومیه به منطقه سفر کرده بودند، در نزدیکی نقده واژگون شد.»

بیت ران – مهران نظری در خصوص حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران افزود: «در این حادثه تعدادی از خبرنگاران مجروح شدند. در حال اعزام به محل هستیم تا وضعیت بیماران بررسی شود که اطلاعات تکمیلی اعلام می شود.»

باقر بهرامی رییس مرکز فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در خصوص این حادثه گفت: «در این حادثه ۲۱ نفر مصدوم شد و ۲ نفر جان خود را از دست دادند. در حال اعزام به محل حادثه هستیم تا وضعیت بیماران به طور کامل بررسی شود.»

وی ادامه داد: «مصدومان به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.»

حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران و فوت «مهشاد کریمی» خبرنگار حوزه محیط زیست ایسنا و «ریحانه یاسینی» خبرنگار ایرنا
حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران و فوت «مهشاد کریمی» خبرنگار حوزه محیط زیست ایسنا و «ریحانه یاسینی» خبرنگار ایرنا

در این حادثه مهشید کریمی خبرنگار ایسنا جان خود را از دست داد. سهیل فرجی عکاس ایسنا نیز در آذربایجان غربی مصدوم شده است. ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا هم در این حادثه متأسفانه جان خود را از دست داده است.

جزئیات حادثه اعلام شد

مدیرکل آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران حوزه محیط زیست، اعلام کرد: «راننده بدون صورت وضعیت و به صورت فردی اقدام به مسافرگیری در مسیر کرده و بر اساس آخرین گزارش پلیس راه به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه در بروز این حادثه مقصر بوده است.»

فرهاد صالحیان درباره جزئیات حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران اظهار کرد: «راننده «م.ش» دارای کارت هوشمند فعال و معاینه فنی معتبر از تاریخ ۱۹ اردیبهشت تا ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ بود. اما بدون صورت وضعیت (بدون هماهنگی از طریق شرکت حمل و نقل) و خارج از برنامه شرکت حمل و نقل اقدام به مسافرگیری کرده است و احتمالا مسئول این تور، شخصا با راننده تماس گرفته است.»

وی با بیان اینکه “آخرین تردد این راننده با اتوبوس مذکور، از طریق یک شرکت حمل و نقل در تاریخ دوم اردیبهشت امسال صورت گرفته بود”، افزود: «هنگامی که این اتوبوس در منطقه دشت غوره واقع در ۱۸ کیلومتری شهر نقده در حال حرکت بود، به دلیل عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، دچار سانحه می‌شود.»

مدیرکل آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: «گرچه اتوبوس مذکور دارای معاینه فنی معتبر بود، اما تخلف و قصور راننده محرز بوده چراکه نه‌ تنها بدون صورت وضعیت اقدام به جابجایی مسافر کرده بلکه با وجود آشنایی از مسیر کوهستانی مذکور، سرعت غیرمجاز داشت. همین مساله سبب شده تا نتواند وسیله نقلیه خود را کنترل کند.»

وی تصریح کرد: «مسلما با راننده متخلف برخورد خواهد شد.»

رسانه «بیت ران» خود را در این غم بزرگ شریک می‌داند و این واقعه‌ دردناک را خدمت خانواده‌های محترم آن مرحومان تسلیت می گوید.

بیشتر بخوانید:

طرح ساماندهی خودرو از سوی شورای نگهبان به تأیید نرسید




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

الزامات سفر نوروزی + جدول بازدید و سرویس دوره‌ای خودروهای داخلی

الزامات سفر پیش‌نیاز هر سفر ایمنی است و هر راننده باید پیش از شروع سفر آن را فراهم کند....

پست‌های مرتبط