فورد موستانگ Mach-E رکورد جهانی گینس را در کارایی خودروی الکتریکی ثبت کرد

از دست ندهید

کراس‌اور برقی فورد موستانگ Mach-E توانست رکورد جهانی گینس را برای کارایی خودروی الکتریکی ثبت کند تا توانایی‌های خود را در مقابل رقبایی مانند تسلا مدل Y به رخ بکشد.

بیت ران – کراس‌اور برقی فورد موستانگ Mach-E به‌تازگی رکورد جدید گینس برای کارایی خودروی الکتریکی ثبت کرده است. فورد این خودروی برقی را برای رقابت با مدل‌های بسیار کارآمد تسلا مدل Y و مدل ۳ راهی بازار کرد.

این رکورد ادعا می‌کند که کراس‌اور تمام برقی فورد طی سفر جاده‌ای ۱،۳۵۰ کیلومتری (۸۴۰ مایلی) به‌طور متوسط ​​۶٫۵۴ مایل به ازای هر کیلووات ساعت طی کرده است.

این سفر از John o ‘Groats به Land’s End انجام شد که اساساً کل طول جزیره‌ی بریتانیا است، اگرچه مسیر خاص Mach-E طولانی‌‌تر از مسیر مستقیم بود.

رانندگان موستانگ برقی شامل پل کلیفتون، فرگال مک گرات و کوین بروکر بودند که قبلاً رکوردهای مشابهی را با خودروهای دیزلی و بنزینی ثبت کرده‌اند.

این سفر از ۳ جولای آغاز شد و ۲۷ ساعت طول کشید. تیم با سرعت متوسط ​​حدود ۵۰ کیلومتر بر ساعت (۳۱ مایل بر ساعت) رانندگی کردند، بنابراین این رکوردگیری بیشتر تست هایپرمیلینگ بود تا تست کارایی سنتی.

اعضای تیم فقط دو بار برای شارژ خودروی الکتریکی توقف کردند و کل زمان شارژ در مسیر بدون احتساب زمان لازم جهت شارژ اولیه برای سفر، فقط ۴۵ دقیقه به زمان کلی اضافه کرد.

بازدهی این خودرو بهترین در دنیا نیست

درحالی‌که موستانگ Mach-E به اندازه برخی رقبا ظرفیت پیمایش تخمینی طبق استاندارد EPA ندارد و بازدهی آن نیز طبق استاندارد EPA در میان بهترین‌های دنیا نیست، با این وجود توانست چنین حماسه‌ای را رقم بزند. اعضای تیم در گفتگو با اتوکار گفتند:

این رکورد نشان می‌دهد که خودروهای الکتریکی اکنون برای همه قابل استفاده است. خودروهای برقی نه‌فقط برای سفرهای کوتاه‌مدت شهری به محل کار یا مغازه یا به‌عنوان خودروی دوم، بلکه برای استفاده در شرایط واقعی در سفرهای طولانی‌مدت در سطح کشوری مناسب هستند.

ما ثابت کردیم که با این خودرو به نقطه اوج رسیده‌ایم. ظرفیت پیمایش و کارایی فورد موستانگ Mach-E آن را به خودرویی روزمره برای مقابله با الگوهای سفر غیر قابل ‌پیش‌بینی تبدیل می‌‌کند.

ما آزمایش کاملی را در مسیر ۲۵۰ مایلی انجام دادیم و در بازگشت ۴۵ درصد شارژ باتری داشتیم.

دقیقاً به همین دلیل است که رانندگان خودروهای الکتریکی نمی‌توانند برای ظرفیت پیمایش تخمینی فقط به استاندارد واحدی اعتماد کنند. اگر مسیر بسیار طولانی را در بزرگراه با خودروی الکتریکی رانندگی کنید و غالباً از حد مجاز فراتر بروید، به احتمال زیاد به برآورد ظرفیت پیمایش اکثر خودروهای برقی طبق استاندارد EPA نزدیک نخواهید شد.

البته اگر بیشتر در سطح شهر رانندگی کنید، ممکن است از میزان ظرفیت پیمایش خودروی برقی کاملاً متعجب شوید.

بیشتر بخوانید:

شرایط فروش فوری نقدی وانت کارا و کاپرا ۲ از سوی شرکت بهمن موتور اعلام شد

شرایط فروش هایما S7 پلاس توربوشارژ اتوماتیک از سوی ایران خودرو اعلام شد

شرایط پیش فروش سایپا و پارس خودرو ویژه اعیاد سعید قربان و غدیر خم اعلام شد

منبع: زومیت




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط