در فستیوال سرعت Goodwood امسال چه خودروهایی برای اولین بار دیده شدند؟

از دست ندهید

فستیوال سرعت GoodWood در حال برگزاری است. فستیوال سرعت امسال مانند همیشه خودروهایی را در خود جای داد که برای نخستین بار به معرض نمایش درآمدند. از استون مارتین والکری گرفته تا ب‌ام‌و سری ۲ جدید همه و همه عاشقان سرعت را در غرب بریتانیا دور هم جمع کرده است.

بیت ران – محمد فتح‌اللهی: برای آن دسته از علاقه‌مندانی که اطلاعات زیادی در مورد فستیوال سرعت Goodwood ندارند باید گفت که این فستیوال یک مسابقه Hill climb است. مسابقات هیل کلایمب یا تپه نوردی سابقه بسیاری در رشته اتومبیلرانی دارند. اما شاید بتوان گفت که مشهورترین مسابقات این رشته فستیوال سرعت Goodwood و مسابقات Pikes Peak است. اولی در بریتانیا و دومی در آمریکا برگزار می شود.

فستیوال سرعت Goodwood معمولاً در اواخر ماه ژوئن و یا اوایل ژوئیه در شهر ساسکس بریتانیا برگزار می شود. این تاریخ از آن جهت برای برگزاری این فستیوال سرعت انتخاب شده است که تداخلی با برگزاری مسابقات فرمول یک نداشته باشد. هر سال هزاران نفر برای حضور و تماشای اتومبیل‌ها در این فستیوال کنار یکدیگر جمع می شوند. رکورد بیشترین میزان تماشاچی برای فستیوال سرعت Goodwood در سال ۲۰۰۳ ثبت شد. در آن سال ۱۵۸/۰۰۰ نفر برای تماشای این فستیوال بلیط خریده بودند.

فستیوال سرعت goodwood علاوه بر این که یک مسابقه تپه نوردی است، محلی برای نمایش خاص ترین خودروهای جهان نیز هست. بسیاری از کمپانی های خودروسازی جهان برای نخستین بار اتومبیل های خود را در این فستیوال به معرض نمایش عمومی می گذارند. امسال هم این فستیوال پایبند به این قانون نانوشته خود بود.

فورد Puma WRC hybrid

فستیوال سرعت Goodwood / فورد پوما هیبریدی
فستیوال سرعت Goodwood / فورد پوما هیبریدی

در فستیوال سرعت امسال گودود، تیم M-Sport برای نخستین بار از فورد پوما هیبریدی برای مسابقات رالی قهرمانی جهان رونمایی کرد. این خودرو قرار است در مسابقات فصل ۲۰۲۲ رالی قهرمانی جهان (WRC) حضور داشته باشد. اما وجه تمایز این خودرو با سایر خودروهای حاضر در این مسابقات چیست؟

پیشرانه این خودرو مانند تمامی اتومبیل های حاضر در WRC یک ۱/۶ لیتری توربوشارژ است. اما فورد پوما هیبریدی مجهز به پک باتری ۳/۹ کیلوواتی است. این پک باتری می تواند ۱۳۶ اسب بخار قدرت بیشتری به پیشرانه احتراق داخلی پوما بدهد.

سامانه هیبریدی فورد پوما می تواند انرژی حرارتی ناشی از ترمزگیری در حین مسابقه را به انرژی جنبشی تبدیل کرده و در باتری ذخیره کند. باتری این خودرو همچنین می تواند پس از هر استیج رالی در محل سرویس پارک خودروها مجدداً شارژ شده و در طول مسیر مسابقه از سوی راننده مورد استفاده قرار بگیرد.

مالکوم ویلسون مدیر تیم M-Sport با اطمینان خاطر عنوان کرد که این خودرو، آینده مسابقات WRC است. او بیان کرد که فورد پوما هیبریدی یکی از بزرگ ترین پیشرفت های تکنولوژیکی در این مسابقات است. این اتومبیل خارق العاده را سال آینده در مرحله نخست مسابقات WRC در مونت کارلو خواهیم دید.

استون مارتین Valkyrie

فستیوال سرعت Goodwood / استون مارتین والکری
فستیوال سرعت Goodwood / استون مارتین والکری

۱۱/۰۰۰ دور در دقیقه، دوازده سیلندر تنفس طبیعی و ۱۱۶۰ اسب بخار قدرت. استون مارتین والکری بالاخره پس از چهار سال تحقیق و توسعه برای نخستین بار در فستیوال سرعت گودود دیده شد. این هایپرکار استون مارتین نتیجه تلاش تیم فرمول یک ردبول ریسینگ و آدریان نوی طراح خودروهای تیم فرمول یک ردبول است که با برند استون مارتین به شکل خودرو بر روی جاده ها حرکت خواهد کرد.

البته در مسابقات فرمول یک، راه استون مارتین از ردبول جدا شده است و این برند بریتانیایی اکنون تیم مستقل خود را در فرمول یک دارد. والکری شبیه تمام خودروهایی است که ما تابحال ندیده ایم! یک خودرو فرمول یک که مجوز تردد در خیابان ها را دارد.

نسخه ویژه از Polestar 2

فستیوال سرعت Goodwood / پولستار ۲
فستیوال سرعت Goodwood / پولستار ۲

این خودرو یک Polestar معمولی نیست. Thomas Ingenlath مدیر اجرایی پولستار درباره این خودرو می گوید: «ما تیم طراحی و مهندسی خود را تحت فشار قرار دادیم تا خودرویی خاص به این فستیوال بیاوریم.»

نتیجه تلاش های پوستار خودرویی است که ۴۷۶ اسب بخار قدرت دارد که این قدرت ۷۴ اسب بخار بیشتر از نمونه عادی Polestar 2 است که می توانید خریداری کنید. این خودرو می تواند در زمانی کمتر از ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

ب‌ام‌و سری ۲ جدید

فستیوال سرعت Goodwood / ب‌ام‌و سری ۲
فستیوال سرعت Goodwood / ب‌ام‌و سری ۲

ب‌ام‌و سری ۲ جدید برای نخستین بار در فستیوال سرعت گودود به معرض نمایش درآمده است. خودرویی که به محض انتشار تصاویر رونمایی از آن، موج انتقادات را به طراحی آن وارد کرد. بسیاری از طرفداران این برند آلمانی باور دارند که ب‌ام‌و مسیر اشتباهی را در طراحی محصولات خود در پیش گرفته است.

این کوپه ب‌ام‌و در مدل M240i می تواند در مدت ۴/۱ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. تقسیم وزن ۵۰/۵۰ بین محور جلو و محور عقب سری ۲ به عنوان امضاء این برند حفظ شده و بصورت چهار چرخ محرک نیز قابل سفارش است. گیربکس دستی دیگر در این مدل جایی ندارد و خریداران می بایست از گیربکس هشت سرعته اتوماتیک آن لذت ببرند.

فستیوال سرعت Goodwood / نمای جلوی ب‌ام‌و سری ۲
فستیوال سرعت Goodwood / نمای جلوی ب‌ام‌و سری ۲

ب‌ام‌و سری ۲ همواره یادآور خاطرات مدل های E30، و ۲۰۰۲ بود. البته این کمپانی آلمانی عنوان کرد که چراغ های گرد جلوی این مدل یادآور مدل افسانه ای ۲۰۰۲ است (بله، مانند شما ما هم چنین موردی را ندیدیم!).

کوروت C8 RHD spec

فستیوال سرعت Goodwood / شورلت کوروت RHD
فستیوال سرعت Goodwood / شورلت کوروت RHD

شورلت برای نخستین بار برنامه دارد تا مدل فرمان راست کوروت را به بازار ارائه کند. حروف RHD در مورد این خودرو مخفف right-hand-drive یا فرمان راست است. شورلت اعلام کرده است که هر دو مدل کوپه و کانورتیبل این خود را با فرمان راست به بازارهای هدف ارسال خواهد کرد.

فراری SF90 اسپایدر

فستیوال سرعت Goodwood / فراری SF90 اسپایدر
فستیوال سرعت Goodwood / فراری SF90 اسپایدر

فراری در فستیوال سرعت گودود امسال با مدل SF90 اسپایدر حضور دارد. خودرویی که گفته می شود عملکرد آن رکورد طی مسیر مسابقه را خواهد شکست. این فراری با سقف بازشو خود ۹۸۶ اسب بخار را در اختیار راننده قرار می دهد.

فراری SF90 اسپایدر قوی ترین خودرو سقف باز شو تولید سری جهان در حال حاضر است.

جنسیس G70 Shooting Brake

فستیوال سرعت Goodwood / جنسیس G70 Shooting Brake
فستیوال سرعت Goodwood / جنسیس G70 Shooting Brake

هیوندای در فستیوال سرعت گودود امسال نمونه شوتینگ بریک G70 را رونمایی کرده است. G70 شوتینگ بریک که تحت برند پرمیوم هیوندای تولید می شود، مخصوص بازارهای اروپایی است.

این کمپانی کره ای هنوز درباره ویژگی های فنی آن سخن نگفته است. از همین رو مشخص نیست موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری برای این خودرو در نظر گرفته شده است یا پیشرانه ۳.۳ شش سیلندر V شکل. هر چه باشد می توان گفت G70 شوتینگ بریک یکی از زیباترین استیشن های جهان است که رقبای آلمانی خود را به چالش خواهد کشید.

تویوتا GT86 GR

فستیوال سرعت Goodwood / تویوتا Gt86 GR
فستیوال سرعت Goodwood / تویوتا Gt86 GR

جانشین مدل قبلی تویوتا GT86 اکنون با پسوند GR هم به بازار راه خواهد یافت. این کوپه تویوتا با بهره گیری از موتور ۲.۴ لیتری توربو باکسر خود می تواند ۲۳۲ اسب بخار نیرو استخراج کند. این موتور با نسخه Subaru BRZ یکسان است، اما این خودرو با برند سوبارو در بازار اروپا حضور نخواهد داشت. شتاب صفر تا صد کیلومتر آن هم ۶/۳ ثانیه عنوان شده است.

ریمک Nevera

کمپانی ریمک که حالا با بوگاتی ادقام شده است، جدیدترین خودرو خود را به فستیوال سرعت گودود آورده است. مدل Nevera می تواند ۱۹۰۰ اسب بخار را در اختیار راننده قرار دهد. این خودرو فوق العاده البته برای ثبت رکورد در مسیر نه چندان مستقیم گودود مناسب نیست، اما ریمک باور دارد Nevera خودرویی نیست که دست کم گرفته شود.

پنین فارینا باتیستا

پنین فارینا باتیستا نخستین خودرو تمام الکتریکی این کمپانی طراحی ایتالیایی است. سیستم انتقال نیرو و قوای محرکه باتیستا کاملاً مشابه ریمک Nevera است. ۱۹۰۰ اسب بخار قدرت و شتاب صفر تا صد کیلومتر کمتر از دو ثانیه!

باتیستا لقب قدرتمندترین خودرویی ایتالیایی را نیز در اختیار دارد و بیشتر مناسب آن دسته از علاقه‌مندان است که عملکرد ریمک Nevera را دوست دارند، اما طراحی ظاهری آن را نمی‌پسندند. حداکثر سرعت این خودرو تماماً الکتریکی هم از سوی پنین فارینا ۳۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

مزراتی MC20

مزراتی MC20 برای اولین بار در فستیوال سرعت گودود امسال به معرض نمایش درآمد. این خودرو ۶۳۰ اسب بخاری قابلیت آن را دارد که در زمانی کمتر از ۲.۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد.

لوتوس EMIRA

لوتوس EMIRA آخرین خودرویی است که احتمالاً لوتوس آن را با موتور احتراق داخلی به بازار عرضه می کند. EMIRA یکی از ستاره های این فستیوال سرعت است و خریداران می توانند دو نوع موتور برای آن سفارش بدهند.

اولی موتور چهار سیلندر AMG و دومی موتور شش سیلندر تویوتا. Matt Windle مدیر کمپانی لوتوس عنوان کرد EMIRA خودرویی است که می توانید با آن زندگی کنید.

Kimera Evo37

کمپانی ایتالیایی Kimera از جدیدترین پروتوتایپ خود در فستیوال سرعت گودود رونمایی کرد. Evo37 براساس لانچیا ۰۳۷ طراحی و ساخته شده است. ۴۹۸ اسب بخار قدرتی است که از موتور چهار سیلندر توربوشارژ EV037 استخراج می شود. دو نمونه از این خودرو در فستیوال سرعت گودود امسال حضور داشتند که یکی از آنها حتی رنگ هم نشده بود.

علاقه‌مندانی که تمایل دارند این فستیوال را بصورت زنده تماشا کنند میتوانند با کلیک بر روی لینک تا فردا شاهد حضور اتومبیل های گوناگون بر روی مسیر پیست باشند.

بیشتر بخوانید:

مالیات خودروهای میلیاردی چگونه اخذ خواهد شد؟ / گام نخست برداشته شد

پیشرانه هیدروژنی عملکرد بهتری در مقایسه با موتور احتراقی دارد؟

 




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار دو برابر کارخانه

قیمت دنا پلاس توربو ۶ دنده دستی در بازار به دو برابر کارخانه رسیده‌است. انواع مدل‌های این خودرو با...

پست‌های مرتبط