عوامل گرانی و بالا رفتن قیمت خودرو های داخلی چیست؟

از دست ندهید

قیمت خودرو های داخلی سیر صعودی دارد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اکنون عرضه و تقاضای خودرو با یکدیگر متناسب نیست، گفت: نبود استراتژی مناسب برای تولید و تامین نیاز بازار موجب شده که سوداگران و خودروسازان ماهی مقصود خود را صید کنند.

بیت ران – الله‌وردی دهقانی درباره افزایش قیمت خودرو در بازار گفت: در حال حاضر عرضه و تقاضای خودرو با یکدیگر متناسب نیست و واردات خودرو نیز ممنوع است. در نتیجه کمبود عرضه، شرایط را برای سوء استفاده سوداگران و افزایش قیمت‌ ها فراهم کرده است.

وی افزود: نبود استراتژی مناسب برای تولید و تامین نیاز بازار باعث شده که سوداگران و خودروسازان ماهی مقصود خود را صید کنند و سود های کلانی به دست آورند.

دهقانی با بیان اینکه به نظر می‌ رسد در دولت فعلی نمی‌ توان به ساماندهی بازار خودرو دل بست، ادامه داد: رئیس‌ جمهور منتخب در صحبت‌ های انتخاباتی خود نسبت به انحصار بازار خودرو اعتراض داشت و معتقد بود که علاوه بر حمایت از تولید داخل باید انحصار از بین رود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: دولت سیزدهم باید لایحه‌ ای برای ساماندهی بازار و صنعت خودرو به مجلس ارائه دهد. در این لایحه مباحثی مانند تامین نیاز بازار، واردات خودرو، جایگزینی خودرو های فرسوده، رفع آلودگی زیست محیطی، به‌ روز شدن خودرو ها و استفاده از انرژی پاک را مدنظر قرار دهد.

وی ادامه داد: در این شرایط از یکسو می‌ توان صنعت خودرو را ارتقا داد و از سوی دیگر خودرو های باکیفیت و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار داد و جامعه را از خرید خودرو های بی‌کیفیت و هم‌ قیمت با بهترین خودرو های دنیا نجات داد.

بیشتر بخوانید:

شرایط فروش فوری نقدی وانت کارا و کاپرا ۲ از سوی شرکت بهمن موتور اعلام شد

شرایط فروش هایما S7 پلاس توربوشارژ اتوماتیک از سوی ایران خودرو اعلام شد

شرایط پیش فروش سایپا و پارس خودرو ویژه اعیاد سعید قربان و غدیر خم اعلام شد




پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید

آخرین اخبار

شرکت اینفینیتی چگونه توسط یک ایرانی نجات پیدا کرد؟

شرکت اینفینیتی برند لوکس نیسان موتور ژاپن است. مدیر عامل سابق این شرکت یک ایرانی است که سابقه کار...

پست‌های مرتبط